تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

۷۲ درصد تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام پرداخت شد

۷۲ درصد تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام پرداخت شد
ایلام - مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تاکنون ۷۲ درصد از کل تسهیلات معرفی شده به بانک ها در استان پرداخت و بیشترین درصد مربوط به بخش حمل و نقل عمومی درون و برون شهری است.

به گزارش ایرنا، احمد خان محمدیان شامگاه سه شنبه در نشست مجازی با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: تاکنون ۱۴ هزار و ۷۲۱ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در استان شناسایی و به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه مجموع تسهیلات درخواستی ۱۴۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است، تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده تاکنون ۱۲ هزار و ۲۴ واحد کسب و کار تسهیلات خود را با اعتبار ۱۰۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از طریق بانک های عامل استان دریافت کرده اند.

خان محمدیان ضمن تقدیر از مدیر ارشد استان، معاون اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی در اجرای برنامه های اشتغال این اداره، افزود: تاکنون چهار هزار و ۶۵۹ طرح اشتغال روستایی نیز با اعتبار ۳۰۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ایجاد هفت هزار و ۱۱۵ شغل در استان ایلام پرداخت شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: استان ایلام موفق به جذب ۲ هزار و ۳۸۷ کارورز شده است و کارفرمایانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب کنند، ۲ سال از حق بیمه سهم خود برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیلان دانشگاهی معاف می شوند.

خان محمدیان اضافه کرد: با تسهیل شرایط طرح مشوق بیمه ای، کارفرمایان می توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت در تعداد از بین فارغ التحصیلان لیسانس به بالا جذب کنند.

وی با بیان اینکه بیمه سهم کارفرما توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می شود، افزود: شرایط بهره مندی از این طرح برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا به صورت ویژه تسهیل شده است.

خان محمدیان یادآور شد: کارفرما برای برخورداری از چنین معافیتی باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، داشتن کد کارگاهی تامین اجتماعی بوده و در سامانه مشوق بیمه ای Moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام کرده باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: نیروی کار جدید نیز باید دارای حداقل مدرک تحصیلی لیسانس، سن کمتر از ۳۸ سال، حداکثر سابقه بیمه ۳۶ ماه و ثبت نام در سامانه Moshavegh.mcls.gov.ir باشند.

خان محمدیان اظهار داشت: کارفرمایانی که کارگاهی جدید تاسیس می کنند، به محض دریافت کد کارگاهی می توانند از خدمات یارانه دستمزد که ۳۰ درصد حقوق اداره کار است و به حساب کارفرما واریز می شود، بهره مند شوند.

وی یادآور شد: بر اساس این طرح ۳۰ درصد از دستمزد جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی در قالب یارانه دستمزد به کارگاه هایی که آنها را جذب کنند، پرداخت می شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص یارانه دستمزد نیز گفت: در طرح یارانه دستمزد، ایلام استان پایلوت کشور بوده و از اوایل مردادماه سال ۹۸ تاکنون ۴۰۵ قرارداد جهت بهره مندی از یارانه دستمزد در استان منعقد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، ابلاغ دستورالعمل جدید یارانه دستمزد می تواند باعث افزایش تعداد قراردادها و ترغیب کارفرماها جهت استفاده از طرح یارانه دستمزد باشد.

خان محمدیان تصریح کرد: همچنین یارانه دستمزد برای کارفرمایانی است که نیروی جدیدی را جذب می کنند و باید از نظر سنی بین ۲۰ تا ۳۷ سال باشد.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: مدت زمان یارانه دستمزد یک سال است و در طرح جدید مردان با کارت پایان خدمت سربازی تا ۳۹ سال و زنان سرپرست خانوار تا ۴۵ سال مشمول طرح یارانه دستمزد خواهند بود.

خان محمدیان گفت: نسبت تعهد قراردادهای منعقدشده به ثبت نام شدگان واجد شرایط در استان، ۸۳ درصد و نسبت تعداد قراردادهای منعقدشده به تعهد در استان، ۷۲.۳ درصد است، همچنین تعداد قراردادهای منعقد شده به ثبت نام شدگان واجد شرایط در استان، ۸۶.۸ درصد است.

وی با بیان اینکه یارانه دستمزد در اصل یک مشوق است، برای جذب نیرو و افزایش تمایل کارفرمایان به جذب نیروی جدید اظهار داشت: اینکه این طرح چه میزان توانسته در استان موجب ایجاد تحرک شود موضوعی قابل پژوهش است، اما به لحاظ کمی و عددی تاکنون ۴۰۰ نفر در استان از این طریق استخدام شده اند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنانش به سامانه ملی اشتغال اشاره کرد و گفت: به تازگی سامانه ای از طریق معاونت توسعه کارآفرینی وزارت طراحی شده با عنوان سامانه ملی اشتغال و کسب و کار که در حال بروزرسانی و تکمیل اطلاعات و وصل شدن به پایگاه های مختلف داده ای در کشور است.

خان محمدیان افزود: تاکنون در این سامانه اطلاعات بیشتر از ۴۰۰ هزار نفر از مجموع جمعیت استان وارد شده که بدیهی است اولین اطلاعات شغلی مربوط به بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی باشد که در این سامانه بارگذاری شده و اطلاعات بیشتر از ۹۰ هزار نفر به عنوان بیمه شده رسمی بارگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.