تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

فرمانده انتظامی ایلام:

رسانه ها بیشترین نقش را در احساس امنیت مردم ایفا می کنند

رسانه ها بیشترین نقش را در احساس امنیت مردم ایفا می کنند
ایلام - فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اهمیت، جایگاه و کارکرد رسانه ها در جامعه گفت: رسانه ها و مطبوعات همواره بیشترین سهم و نقش را در ایجاد احساس امنیت مردم ایفا می کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ دلاور القاصی مهر روز یکشنبه در دیدار با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: رسانه ها همواره پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و می توانند بسیاری از مسایل مهم جامعه را نیز حل و فصل کنند.

وی افزود: برای ایجاد امنیت پایدار علاوه بر اهتمام نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها، نیازمند تعامل و همکاری سازنده و هدفمند با رسانه ها در استان هستیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه وظیفه اصلی نیروی انتظامی امنیت سازی برای مردم است، گفت: کلیه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در سایه ایجاد امنیت پایدار فراهم می شود.

سرهنگ القاصی مهر افزود: امنیت امروز نظام اسلامی با درایت مقام معظم رهبری و مرهون خون شهدا و ایثارگران است که متولی اصلی حفظ این امنیت نیز نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: چنانچه هر جامعه از نظر احساس امنیت در سطح بالایی باشد، بطور قطع مردم آن جامعه نیز از نظر روحی و روانی در شرایط بسیار خوبی هستند.

فرمانده انتظامی ایلام یادآور شد: برخورد قاطع ، پیشگیرانه و در عین حال مرتبط با موازین شرعی و قانونی باعث دلگرمی عموم مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایجاد ترس در بین اندک افراد مجرم و متخلفین می شود و این رفتار در رفع جرم و کاهش تخلفات تاثیرگذار است.

فرمانده انتظامی ایلام از رسانه ها خواست در زمینه فرهنگ سازی، نقش سازنده خود را همچون گذشته به خوبی ایفا کنند.

القاصی مهر بر ضرورت پرداختن رسانه ها به معضلات و مشکلات اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: برخی از آسیب‌های اجتماعی کوچک در صورت نپرداختن به آن منجر به انجام جرمی بزرگ خواهد شد که باید فرهنگ‌سازی مناسب و همچنین پیشگیری انجام شود و در این راستا اصحاب رسانه نقش کلیدی و محوری ایفا می کنند.

وی گفت: اصل فرهنگ سازی همواره زمان‌بر و هزینه بر اما بسیار تاثیرگذار است، رسانه ها در این شرایط می‌تواند نقش بسیار موثری در نهادینه کردن اصول اجتماعی مردم داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: رسانه‌ها با ترویج فرهنگ‌های مناسب می‌توانند گام‌های اساسی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد زمینه مناسب برای کاهش وقوع جرایم مختلف در جامعه بردارند.

ولایت مداری شاخصه پلیس در تراز انقلاب اسلامی است

سرهنگ القاصی مهر، در بخش دیگری از سخنان خود ولایت مداری، توانمندی و قانون مداری را از شاخصه‌های پلیس در تراز انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: از آن جا که در سازمان پلیس، نیروی انسانی به عنوان یکی از مهم ترین منابع و سرمایه های ارزشی است و با توجه به آموزه های دینی و ضوابط قانونی، مدیریت صحیح بر منابع انسانی در رسیدن به اهداف و چشم اندازهای مطلوب امنیتی که تمام آحاد جامعه از اثرات آن برخوردار باشند، تکلیفی است که باید تمامی فرماندهان و مدیران به آن تاکید داشته باشند.

وی گفت: با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری، پلیس باید مولفه هایی نظیر شجاعت ، هوشمندی، صداقت ، امین و پاک بودن، تلاشگر و سختکوش بودن را دارا باشد تا بتواند به نحو مطلوب و شایسته به مردم ارایه خدمت کند.

سرهنگ القاصی مهر تاکید کرد: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پناهگاه مردم و در هر ساعت از شبانه روز جوابگوی مردم هستند.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: سعی خواهیم کرد در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص پلیس در تراز انقلاب اسلامی به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه برخورد خوب و مودبانه با مردم در دستور کار قرار دارد، گفت: در مقابل رافت و مهربانی با عامه مردم ، پلیس با کسانی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیندازند بدون مماشات و با شدیدترین وجه برخورد خواهد کرد.

۷۳ درصد پرونده ها در مراکز مشاوره نیروی انتظامی به صلح ختم شد

فرمانده انتظامی استان ایلام از صلح و سازش ۷۳ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره نیروی انتظامی خبر داد و گفت: با حضور کارشناسان مجرب و کارآزموده در مراکز مشاوره‌ای انتظامی استان، ۷۳ درصد از پرونده های ارجاعی قبل از ورود به چرخه قضایی در این مراکز حل و فصل و به صلح و سازش ختم می‌شود.

سرهنگ القاصی مهر افزود: هرچه بتوانیم با آموزش همگانی، مشاوره و فرهنگ سازی در جامعه تلاش کنیم به همان مقدار امنیت و آرامش و احساس آن در بین مردم تقویت خواهد شد.

پلیس در اجرای ماموریت ها خوب عمل کرده است

رییس خانه مطبوعات استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه پلیس در اجرای ماموریت ها خود بسیار خوب عمل کرده است، افزود: با تلاش پلیس و یاری خداوند امروز امن ترین استان کشور هستیم.

سامی شهبازی اظهار داشت: امروز کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان به عنوان ویترین نیروی انتظامی تلاش های مضاعفی می کنند که بعضی از مشکلات مردم در همین پاسگاه‌ها قبل از ورود به چرخه قضایی قابل حل شدن است.

وی با قدردانی از معاونت اجتماعی و همچنین فرمانده جدید انتظامی استان، گفت: اقدامات خوبی طی روزهای اخیر در حوزه برخورد با آسیب های اجتماعی انجام و امیدها برای برخورد با اراذل و اوباش زنده شده است.

شهبازی یادآور شد: پلیس در استان ایلام با کمترین هزینه توانسته است امنیت و آرامش و احساس آنرا در جامعه به خوبی تقویت و از آن حراست کند.

رییس خانه مطبوعات استان ایلام تصریح کرد: رتبه برتر استان ایلام در کشور به لحاظ امنیت، علاوه بر تلاش شبانه روزی پلیس به همکاری خوب مردم و رسانه‌ها سهم عظیمی در برقراری و ثبات آن دارند بر می‌گردد.

وی در ادامه به کنگره اربعین در ایلام اشاره کرد و گفت: در برگزاری کنگره بزرگ اربعین تامین نظم و امنیت توسط نیروی انتظامی بسیار پررنگ و ملموس است.

شهبازی با بیان اینکه رسانه، پیوست موفقیت ها خواهند بود، افزود: رسانه‌های استان این آمادگی را دارند تا در راستای تحقق امنیت و آرامش پایدار پلیس را همراهی کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.