تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳

نخستین باغ میوه‌های گرمسیری کشور در قشم افتتاح شد

نخستین باغ میوه‌های گرمسیری کشور در قشم افتتاح شد
قشم- مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم: نخستین باغ الگویی میوه‌های گرمسیری کشور به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع با کاشت ۳۰۰ اصله انواع درخت احداث شد.

فرج الله طهماسبی دیزج عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این باغ در مرحله اول با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد و تا پایان سال نیز بر تعداد درختان آن افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: این باغ با هدف کاشت درختان با ارزش و با تمرکز بر مطالعه بیشتر بر روی امکان‌سنجی کاشت این درختان احداث شد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: درختان گرمسیری مناسب برای کاشت در جنوب کشور و جزیره قشم، در این باغ تولید و تکثیر می‌شوند.

وی اظهار کرد: نارنج، لیموشیرین، ترنج، موز، جَم، سه پستان، گارُم زنگی، قهوه، انبه، توت و گریپ فروت از جمله درختانی هستند که در این محل کاشته می‌شوند.

طهماسبی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد باغ‌های میوه در قشم، علاوه بر سرسبز شدن جزیره، به سمت کاشت و توسعه درختان میوه‌ای و با ثمر در جنوب کشور پیش رویم.

وی تاکید کرد: در آینده ای نزدیک، باغ‌های جدیدی با عنوان باغ گیاهان معطر و باغ گیاهان دارویی در شهر قشم و پس از آن در کل این جزیره احداث می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.