تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

اتحادیه اروپا متعهد به «تلاش مضاعف» برای حفظ برجام شد

اتحادیه اروپا متعهد به «تلاش مضاعف» برای حفظ برجام شد
تهران - سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از ازسرگیری غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد از سوی ایران و تاکید سخنگوی دولت ایران مبنی بر اینکه اروپا بجای ابراز نگرانی فکری به حال تعهداتش کند، امروز (سه شنبه) اعلام کرد که این اتحادیه متعهد است تا تلاش مضاعفی برای حفظ برجام انجام دهد.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران روز گذشته(۱۵ دی) از آغاز فرایند ازسرگیری غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام اینکه این اتحادیه تلاش مضاعف برای حفظ برجام انجام خواهد داد، در عین حال مدعی شد که این اقدام تازه از سوی ایران نگران کننده است.

ربیعی همچنین در اظهاراتی دیگر با بیان اینکه غنی سازی اورانیوم مطابق با بند ۳۶ برجام است، گفت: اتحادیه اروپا به جای صدور بیانیه و اعلام نگرانی نسبت به استفاده ایران از حقوق خود، فکری به حال تعهدات بر زمین مانده خود بکند.

روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز رسما اعلام کرد که ایران روند غنی سازی اورانیوم با غنای ۲۰ درصد را آغاز کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز روز گذشته درباره غنی سازی ۲۰ درصد گفت: ما بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی غنی‌سازی ۲۰ درصدی را از سر گرفتیم.

ظریف روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ما بر اساس مصوبه پارلمانمان، غنی‌سازی ۲۰ درصدی را از سر گرفتیم و به نحو مقتضی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع‌رسانی شده است.

ظریف افزود: اقدامات جبرانی ما در انطباق کامل با بند ۳۶ برجام است و بعد از سال‌ها عدم پایبندی چند عضو دیگر برجام اجرا شده است.

وی تاکید کرد: تدابیر ما در صورت پایبندی همه به تعهداتشان به طور کامل بازگشت‌پذیر است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.