تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

نماینده ایلام:

کارخانه لاستیک‌سازی و ریسندگی در آبدانان احداث می‌شود

کارخانه لاستیک‌سازی و ریسندگی در آبدانان احداث می‌شود
ایلام - نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت اولیه برای احداث ۲ کارخانه لاستیک‌سازی و ریسندگی در شهرستان آبدانان اخذ شده است.

به گزارش ایرنا، بهزاد علیزاده روز سه شنبه در دیدار با اعضای شورای شهر آبدانان اظهار کرد: ۲ کارخانه لاستیک سازی و ریسندگی در آبدانان با مشارکت و سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان و شرکت شستا جانمایی و احداث می شود که زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر از جوانان جویای کار این شهرستان مهیا می شود.

وی اشتغال جوانان را با اولویت ترین ماموریت خود عنوان کرد و گفت: مجوز و موافقت اصولی تاسیس چهار ناحیه صنعتی از مبادی قانونی اخذ شده که با راه اندازی این مراکز، بخشی از مشکلات اشتغال جوانان در بخش های محروم حوزه جنوب مرتفع می شود.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طبیعت کوهستانی شهرستان های حوزه جنوبی ایلام بر بهبود راه های مواصلاتی منطقه تاکید کرد و یادآور شد: روند اجرای طرح های راهسازی در حوزه جنوب استان با مشارکت و سرمایه گذاری بانک های عامل و سازمان های عمومی غیردولتی، شتاب بیشتری خواهد یافت.

علیزاده ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه با مدیریت مرکزی بانک صادرات مسیر شهرستان بدره تا جاده دسترسی تونل کبیرکوه بسمت دره شهر منتهی به پل بزرگ گاومیشان اصلاح، بهسازی و ابنیه فنی آن تکمیل می شود.

وی احداث و تجهیز زیرساخت های مواصلاتی را مهم ترین نیاز شهرستان های حوزه جنوب استان عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی یک قطعه ۲۳ کیلومتری از مسیر آبدانان به سمت مورموری با ۲ حلقه تونل ۲۰۰ و ۵۰۰ متری در گردنه شترمل بزودی‌ آغاز می شود که با اجرای‌ آن، ضمن کاهش ۲ کیلومتری فاصله آبدانان به دهلران، مسافرت در این مسیر تسهیل و ایمنی آن نیز ارتقا می یابد.

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین از عقد قرارداد اجرا و توسعه ۶۰ کیلومتر مسیر دهلران به اندیمشک با ۲ تا از شرکت های بزرگ راهسازی خبر داد.

علیزاده با اشاره به اخذ مجوز ۶ دستگاه آمبولانس مجهز برای مراکز درمانی حوزه اضافه کرد: مجوز احداث بیمارستان بدره و درمانگاه تامین اجتماعی آبدانان صادر شده که پس از طی مقدمات و تشریفات اداری کار ساخت و ارائه خدمت این مراکز درمانی آغاز می شود.

وی با اشاره به منابع سرشار نفت و گاز استان و بخصوص حوزه جنوبی ایلام افزود: سهم اجتماعی و عمرانی حوزه جنوب استان از محل درآمدهای نفتی با موافقت وزیر نفت بطور چشمگیری افزایش می یابد.

نماینده مردم دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی استاندار مجوز قانونی احداث تسویه خانه آب و فاضلاب آبدانان و عملیات اجرایی سد ورگر اخذ شده و این ۲ طرح بزرگ طبق روال قانونی احداث خواهند شد.

علیزاده اضافه کرد: به منظور حل مشکلات مالی و عمرانی شهرداری های حوزه جنوب استان ایلام بزودی معاون امور عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از شهرداری های حوزه جنوبی استان ایلام بازدید خواهد کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.