تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

قالیباف:

آینده برجام به پاسخ آمریکا بستگی دارد

آینده برجام به پاسخ آمریکا بستگی دارد
مسکو - محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که آینده برجام وابسته به پرسشی است که پاسخ آن نزد آمریکاست.

به گزارش ایرنا از مسکو قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران عصر روز دوشنبه در نشست با اندیشمندان انستیتوی شرق شناسی روسیه تصریح کرد، اگر قرار است دیگران از برجام نفع ببرند و ایران تنها بازنده آن باشد، چگونه یک توافق می تواند پایدار باشد.

وی گفت :حرف ایران رفع همه تحریم هاست بطوری‌که مردم اثر ان را در زندگی خود ببینند و در صورتی که این اتفاق نیفتد ایران همچنان چارچوب برجام را حفظ خواهد کرد اما در قالب موارد ۳۶ و ۳۷ آن روند کاهش تعهدات خود را به طور جدی ادامه خواهد داد و از جمله در روز ۲۱ فوریه بازرسی های آژانس از تاسیسات هسته ای ایران را سطح معین شده در توافقنامه پادمان محدود خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران به دنبال توسعه همکاری های منطقه ای با کشورهای دوست از جمله روسیه در محیط پر تنش منطقه است.

قالیباف اظهار داشت : ایران و روسیه از گذشته تا به حال همکاری های راهبردی خود در حوزه های اقتصادی، انرژی، حمل و نقل، فناوری، علمی و همچنین سلامت و بهداشت را حفظ کرده اند.

وی همچنین گفت: ما امروز شاهد یک نهضت جهانی هستیم که هدف از آن کاستن از توان امریکا برای تحمیل یک جانبه منافع و دیدگاه های خود بر دیگر بازیگران جهانی است.

وی اظهار داشت»:دوران انفعال و بی عملی در مورد مسائل عمده جهانی به پایان رسیده و در صورت مشارکت خردمندانه و فعالانه می توان به سمت جهانی حرکت کرد که در آن بی ثباتی، آشوب، بی عدالتی و فقر رو به زوال و همکاری، ثبات و عدالت رو به رشد باشد.

قالیباف تصریح کرد: آنچه نوید بخش این است که این وضعیت می تواند با سرعت زیاد حاکم شود این است که قرن ۲۱ قرن آسیا خواهد بود و مرکز ثقل قدرت در جهان در حال انتقال به جغرافیایی است که سابقه کمتری در ستمگری و استعمار و سابقه ای قوی تر در انسان دوستی، صلح و معنویت دارد.

وی افزود: ایران بدون تردید تصمیم گرفته است نقش تاریخی خود را در ساختن آینده ایفا کند و به همین دلیل به دنبال معماری فصل نوینی از راهبردها در روابط خارجی است و سفر به مسکو بخشی از تلاش برای ساختن این آینده متفاوت است.

قالیباف در نخستین سفر خارجی خود به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی، در راس هیاتی پارلمانی و بنا به دعوت رسمی «ویچیسلاو والودین» رییس دومای دولتی روسیه، عصر یکشنبه به وقت محلی وارد مسکو شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.