تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید شد:

پیروزی‌های بزرگتری در گام دوم انقلاب در انتظار مردم ایران است

پیروزی‌های بزرگتری در گام دوم انقلاب در انتظار مردم ایران است
استان‌ها - سخنرانان آیین‌های جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور، انقلاب اسلامی ایران را چشمه‌ای خروشان و الهام‌بخش برای آزادگان جهان توصیف و تاکید کردند که پیروزی‌های بزرگتری در گام دوم انقلاب در انتظار امت اسلامی است.

به گزارش ایرنا، شهرهای مختلف ایران اسلامی امروز (چهارشنبه) در طلیعه چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور مردان و زنانی بود که متفاوت از گذشته آمده بودند تا پایبندی خود را بر آرمان ها و عهدی که با انقلابیون بهمن ۱۳۵۷ بسته بودند، تکرار کنند.

امروز راهپیمایان دیروز سوار بر خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه به مسیرهای مشخص شده در مسیرهای مشخص شده شهرهای خود حضور یافتند و در حالی که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را به همراه تصاویری از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهیدان راه حق در دست داشتند، بار دیگر بر ادامه مسیر ۴۲ ساله انقلاب اسلامی تاکید کردند.

سخنرانان جشن پیروزی انقلاب که در شهرهای مختلف با رعایت دستورات بهداشتی و به شکل رژه خودرویی و موتوری برگزار شد، بر این نکته تاکید داشتند که نظام اسلامی با گذشت بیش از چهار دهه در مسیر امیدآفرین و بالندگی قرار گرفته است و با اتکا به جوانان خود راه پیشرفت را ادامه می دهد:

گزیده ای از سخنرانی‌های امروز در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی شکل گرفت و بدان پایبند ماند، گفت: انقلاب اسلامی ایران مانند چشمه ای جوشان و خروشان برای انسان های آزاده جهان است که هرگز از جوشندگی نمی افتد و هر روز طراوت جدیدی پیدا می کند.

وی اظهار داشت: در هیچ انقلابی، مردم این همه استقامت و پایداری در برابر استکبار و ایادی آن برای حفظ استقلال و آزادی از خود نشان نداند.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در شهرکرد با بیان اینکه نظام اسلامی در آغاز یک راه بلند، امیدآفرین و نورانی قرار گرفته است، گفت: پیروزی‌های بزرگتری در گام دوم انقلاب در انتظار امت اسلامی است.

وی افزود: هرچند در گام اول انقلاب پیروزی‌های بیشماری نصیب کشور شد که می‌توان به تثبیت انقلاب اسلامی، پیروزی در دفاع مقدس، مقابله با تهاجم فرهنگی و مقاومت در برابر تحریم‌های اقتصادی دشمن اشاره کرد اما در گام دوم این پیروزی‌ها پررنگ‌تر می‌شود.

سیدمحمد حسینی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور در سنندج با بیان اینکه الهام بخش ملت‌های جهان حتی حیات خلوت آمریکا در آمریکای لاتین هستیم، اظهار داشت: امروز براساس اعلام آمار جهانی، کشورمان یکی از ۱۰ قدرت اول نظامی در جهان است و این نشان از توانایی فرزندان این ملت در دفاع از آب و خاک دارد.

وی با بیان اینکه اکنون ایران یکی از ۱۰ کشور اول جهان از لحاظ ساخت زیردریایی و نهمین کشور از جهت دسترسی به فناوری‌های فضایی است، اضافه کرد: امروز اگر همه به دست به دست هم بدهیم و از استعدادهای فراوان به درستی استفاده کنیم، موفقیت‌های بسیار بزرگتری می‌توانیم بدست بیاوریم.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در زنجان گفت: انقلاب اسلامی شجره طیبه‌ای است که ریشه‌های آن در ۴۲ سال گذشته ثابت و شاخ و برگ آن در همه جا گسترده شده است و این انقلاب در دهه پنجم عمر خود توفنده‌تر از گذشته گام دوم خود را برمی‌دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی معجزه قرن است و هم اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است و آنان که خیال می کردند ۴۰ سالگی انقلاب را ایران نخواهد دید خیال باف بودند چراکه آنها خود رفتند اما انقلاب اسلامی مانده است و راه خودش ادامه می دهد.

سردار «محمدحسین سپهر» فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در همدان با بیان اینکه تحریم اقتصادی بزرگترین حربه دشمن پس از حمله و تهدید نظامی بود گفت: آمریکا تمام قدرت خود را برای مقابله با ایران اسلامی به کار گرفت که تاکنون موفق نشده است.

وی افزود: در مرحله و گام اول حمله نظامی که آمریکا پس از انقلاب علیه ایران کلید زد و در هر کشوری که جنگ را شروع کرد که در همه این جنگ ها به واسطه صدور انقلاب، مقاومت و ایستادگی شکست خورد؛ گام دوم دشمن تحریم اقتصادی ایران بود و از نخستین روزهای پیروزی انقلاب تحریم کشورمان آغاز شد و تاکنون تمامی قدرت ها در عرصه اقتصادی با ما در حال جنگ هستند و اتاق جنگ اقتصادی بعد از نظامی بیش از چهار دهه شکل گرفته است.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک گفت: گام دوم انقلاب با حضور اقشار مختلف مردم، با انسجام ملی و قدرت هرچه تمام بر داشته می‌شود.

وی افزود: ۴۲ بهار آزادی و پیروزی ملت بزرگ و با اقتدار ایران اسلامی سپری شد و چهل و سومین بهار پیروزی با اقتدار هرچه بیشتر و با حضور نسل‌های مختلف آغاز شده است؛ ملت ایران اسلام هر روز هوشیارتر، روان‌شناس تر شده و برای حضور در عرصه‌های مختلف از قبل آماده‌تر هستند.

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در ارومیه گفت: دشمنان وحدت ما را نشانه گرفته اند ولی مردم هوشیار نشان دادند که اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کرده و تا ابد مغلوب نقشه‌های آنان نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه ما نشان داده‌ایم که انقلاب اسلامی، محور مقاومت مقابل زورگویان در منطقه است و پرچم مقاومت همچنان در اهتزاز خواهد بود، افزود: اقشار مختلف شیعه و سنی در ایران اسلامی با هم متحد هستند و نشان داده اند در مسیر اعتلای کشور با قدرت حرکت می کنند.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در یزد گفت: پیام ۲۲ بهمن برای دشمنان نظام ایستادگی، صلابت و عزت است که آنها به طور قطع بیشتر از قبل خشمگین خواهد ساخت و پیام این روز برای مسئولان نظام خدمت عاشقانه، مجاهدانه و صمیمانه به ملت است.

وی تصریح کرد: آنچه در ۲۲ بهمن رخ داد، لبیک یک ملت بزرگ به آرمان پیامر اعظم(ص) بود که پس از چند قرن در جریان انقلاب اسلامی به این آرمان بزرگ علوی و نبوی لبیک گفتند و نظامی را بر اساس الگوی علوی و فاطمی تاسیس کرد، این مردمی‌ترین و بزرگترین انقلابی است که به دست مردمی مومن ایجاد شده و خداوند نیز نصرت خود را بر آنها نازل کرد و امروز در برابر چشمان متعجب دوست و دشمن این نهضت بزرگ همچنان سربلند و باشکوه مسیر خود را ادامه می دهد.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در گرگان گفت: دشمن با وجود طراحی توطئه‌های گوناگون علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی طی ۴۲ سال اخیر هنوز شناخت درست و دقیقی از قدرت مردم ایران در حمایت از نظام و رهبری ندارد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که تحریم های ظالمانه علیه ایران با فشار حداکثری آمریکا و همدستانش در حال اجرا است درایت رهبر معظم انقلاب و ایستادگی مردم این نقشه ها را با شکست مواجهه کرد، افزود:به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی می دانم که مردم ایران در چه شرایط سخت اقتصادی ناشی از فشار تحریم قرار دارند که تلاش می کنیم با همراهی دیگر دولتمردان این مشکلات را به حداقل برسانیم.

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مشهد گفت: دشمن که نتوانسته پیشتر با فشار حداکثری موفقیتی به دست بیاورد امروز می‌خواهد با کاهش حداقلی فشارها، امتیاز حداکثری کسب کند.

وی افزود: طی سه سال گذشته رژیم حاکم بر آمریکا ۷۵۰ تحریم جدید به ۸۰۰ تحریمی که از قبل وضع کرده بود اضافه کرده است و به اصطلاح تحریمها را تکمیل کرده و در مجموع هزار و ۵۵۰ تحریم را به ملت ایران تحمیل کرده است.

سیدیحیی رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری در خرم آباد گفت: حضور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پشتوانه اقتدار، پیشرفت و امنیت پایدار کشور است و مردم ولایتمدار لرستان نیز با این حضور چشمگیر، پرچم حرکت جهادی، انقلابی، عدالت، آزادی و گفتمان ضد ظلم و استکبار را پس از ۴۲ سال همچنان برافراشته‌اند.

وی افزود: خدمات انقلاب موجب سرافرازی ایران و ایرانی شده است و امروز ملت ها و کشورهای دنیا به ویژه ملت های اسلامی، شما ملت ایران و نظام سیاسی کشور را به عنوان الگوی پیشرفت خود در مقابل سلطه بیگانگان می شناسند.

حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله در بجنورد گفت: ملت پس از ۴۲ سال ایثار و مقاومت اجازه نفوذ و مداخله آمریکا را در کشور نمی‌دهد و به همین دلیل در رابطه با برجام ما شرط می‌گذاریم.

وی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را استقلال کشور خواند و تصریح کرد: استقلال ملت ایران به حدی رسیده است که در رابطه با برجام ما شرط می گذاریم نه آمریکا و شرط ما شکسته شدن تحریم ها است به گونه ای که اگر تحریم ها شکسته شود بعد از آن تصمیم می گیریم که وارد برجام شویم یا نه.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در شیراز گفت: موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون سبب شد که امروز جمهوری اسلامی ایران در ادبیات سیاسی جهان به یکی از قطب‌های تاثیرگذار تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تا قبل از پیروی انقلاب و در نظام سلطنتی، مردم هیچ جایگاه و نقشی در تصمیم گیری‌های سیاسی نداشتند و چنانچه انتخاباتی هم در آن دوران برگزار می‌شد، آن انتخابات فرمایشی و در اصل انتصابات بود و رای مردم تاثیری نداشت، اظهار داشت: هیچ نظام سیاسی را نمی‌توان نام برد که در نخستین سال استقرارش اقدام به برگزاری انتخابات کند، اما در جمهوری اسلامی و پس از پیروزی انقلاب این اتفاق روی داد و رای و نظر مردم به عنوان اصلی‌ترین ملاک عمل در تصمیم‌گیری‌ها دیده شد.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی در اصفهان گفت: یکی از سیاست‌های انقلاب اسلام قاطعیت در برابر مستکبران و مبارزه با جهان‌خواران برپایه دین است.

وی با بیان اینکه آمریکا اولین دشمن مردم محروم مستضعف جهان است و امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ دانست که اصلی‌ترین دشمن انقلاب و اسلام است افزود: رابطه ما با آمریکا همچون رابطه گرگ و میش است و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برملا شدن چهره واقعی و منحوس اسلام آمریکایی توسط امام راحل بود.

منوچهر متکی فعال سیاسی در زاهدان با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: با وجود شرایطی که در گذشته هم به لحاظ اقتصادی، عمرانی و رفاهی عموم مردم بویژه در سیستان و بلوچستان شاهدش بودند گام‌های عمیق و اساسی در رسیدگی به امور مردم بعد از انقلاب اسلامی برداشته شده است.

وی اظهار داشت: روح بلند و بزرگ امام (ره) تحولی عظیم در عمق، جان و فکر ملتی ستبر، شجاع و انقلابی به جا گذاشته و در ۲۲ بهمن ۵۷ سه مولفه اسلام، امام و مردم را در کنار هم قرار و پیروزی این انقلاب را تضمین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تبریز گفت: آمریکا با انقلاب اسلامی دشمنی دارد و می داند تا زمانی که این انقلاب پابرجاست، نمی توانند به اهداف شوم خود درباره ایران اسلامی دست یابند.

وی افزود: امروز ابهت پوشالی آمریکا فرو ریخته و راهبردهای در برابر انقلاب اسلامی کشورمان به شکست انجامید است؛ در حالی که پیش بینی آمریکاییان برای کشور و نظام ما در سال جاری، سالی پر از چالش و براندازانه بود، جهانیان دیدند که آمریکا سال گذشته میلادی چه وضع نابسامانی داشت که هنوز هم ادامه دارد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جشن انقلاب در بندرعباس گفت: مسوولان کشور قدر دان حضور این مردم در صحنه باشند، مسوولان و مردم و همه با هم قدردان امام و شهدا باشند.

وی با بیان اینکه ۲۲بهمن برای ملت عزیر میثاق مجدد و مکرر هرساله با امام راحل ، انقلاب اسلامی ، ارزشها و شهدا است، اظهار داشت: در۲۲بهمن ماه ما باید یک نگاهی به گذشته برای عبرت آموزی و شکر گذاری داشته باشیم و یک نگاهی به آینده برای تقویت انقلاب اسلامی ،جمهوری اسلامی وتحقق آمارنهای امام (ره) و شهدا داشته باشیم.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری در بوشهر گفت: حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری وظیفه هر ایرانی است و هر رای این مردم پاسخی مثبت و آری به نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ و نیز برخی زمزمه های شیطانی بعضی از افراد که “ما شرکت نمی کنیم” و یا “برخی هم تحلیل نادرستی در خصوص حضور زیر ۵۰ درصد می‌کنند” اضافه کرد: با شناختی که از مردم دارم این ملت در این عرصه مهم حضور پرشوری خواهند داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در سمنان گفت: مکتب، رهبری صالح و حضور مردم، نقش اساسی در تحولات و تغییرات هر جامعه دارد، شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی ثمره نگاه به مکتب و آموزه‌های دینی و دستاورد این نگاه است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران با الهام از مکتب عاشورا و از اندیشه‌های الهی و سیاسی امام حسین (ع) شکل گرفت و امام خمینی (ره) پیام آور ادبیات عاشورا بود اظهار داشت: مکتب و مبنای فکری و نظری مهمترین ریشه انقلاب اسلامی و تکیه‌گاه فکری ملت ایران و اسلام است و اگر معارف حیات بخش و انسان ساز قرآن و عترت تکیه‌گاه تفکر یک ملت باشد،بدون تردید آن ملت از اقتدار ویژه بهره‌مند می‌شود.

سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در کرج گفت: ۲۲ بهمن ماه سالروز جشن پیروزی انقلاب و ایستادگی ملت قهرمان ایران در مقابل استکبار جهانی است؛ اگر از ۲۲ بهمن سخن گفته می شود به این معنا است مردم انقلابی ایران با تمام محدودیت و مشکلات بان عشق، علاقه و شور در جشن انقلاب شرکت می کنند.

وی اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت های شرق و غرب می خواستند سکاندار سرنوشت انسان ها در دنیا باشند اما یک حرکت استثنایی در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه به نام انقلاب اسلامی سد راه مستکبران شد و از آن پس توطئه های متفاوتی برای ما طراحی کردند.

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در قزوین گفت: تمسک به ولایت مطلقه فقیه و حضور همیشه در صحنه مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران، رمز بقای انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار نظام است.

وی حضور همیشه در صحنه مردم را رمز موفقیت ها و استمرار و اقتدار انقلاب اسلامی دانست و افزود: ما نیازی به بمب هسته ای نداریم چرا که توان و قدرت ما ملت مومن و انقلابی و ولایتمداری هستند که هر زمان انقلاب به آنها نیاز داشته در صحنه حاضر بوده و وفاداری خود را به انقلاب و نظام به اثبات رسانده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در قم با بیان اینکه امروز موج انقلاب اسلامی را در اظهارنظرهای سران کشورهای دنیا از جمله روسیه شاهد هستیم گفت: روسها معتقدند انقلاب اسلامی جایگاه خودش را در دنیا دارد و گواهی می‌دادند که مقاومت مردم ایران آمریکا را متزلزل کرده‌است.

وی اظهار داشت: امروز سران کشورهای مختلف اقرار دارند که نظام اسلامی ما توسط هیچ قدرتی در دنیا قابل مهار نیست و اگر آمریکا رفت و برگشت‌هایی به برجام دارد به برکت عظمت، سازش ناپذیری و مقاومت ملت ایران است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.