تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۲۲

تسریع در تکمیل پروژه های مهم عمرانی آبدانان

آبدانان شهر دریاچه دو قلو /تداوم امید و انگیزه در شهری برای همه

آبدانان شهر دریاچه دو قلو /تداوم امید و انگیزه در شهری برای همه
نگاه اقتصاد
آبدانان مرکز شهری با همین نام است و در استان ایلام واقع شده است. این شهر طبیعتی فوق العاده بکر و زیبا دارد که هر سال گردشگران زیادی برای تماشای آن به این منطقه می آیند. از جاذبه های آبدانان می توان به طبیعت فوق العاده زیبای آن اشاره کرد که به خاطر خاک حاصلخیز و وجود آب کافی به این صورت در آمده است به اضافه آن آبدانان قدمتی دیرینه دارد و در همه نقاط شهر آثار باستانی مشاهده می شود. علاوه بر این ها جاده دسترسی به آن نیز بسیار زیبا است به حدی که نام خواهر جاده چالوس را برای آن انتخاب کرده اند.
دریاچه سیاه گاو واقع در شهرستان آبدانان را تنها دریاچه دوقلوی کشور می نامند. این مورد از جاذبه های آبدانان در دسته نادرترین پدیده های طبیعی جهان قرار می گیرد. این دریاچه حدود ۸ کیلومتر با سراب باغ آبدانان فاصله دارد.
در آغازین روز های ده فجر ، مسئولان و مدیران اجرایی به شرح عملکرد های خود در طی شش ماهه سال جاری پرداختند، با وجود مشکلات متعدد، ویروس همه گیر کرونا، نبود بودجه و کمبود اعتبارات عمرانی؛ خدمات متعددی انجام گرفته است،بسیاری از مدیران عملکرد خود را شفاف در معرض عموم قرار می دهند و بسیاری نیز رضایت خداوند و مردم را مهمترین دلیل برای خود می دانند تا به خدمتگزاری خود ادامه دهند.
دهه فجر که یادآور پیروزی انقلاب است، فرصت مهمی است تا ما را از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی آگاه سازد؛ این دهه دلیل بسیار مهمی بود تا به سراغ مدیران تلاشگر برویم، یکی از این مدیران با تجربه و تلاشگر شاپور هادیزاده شهردار آبدانان است، هادیزاده از آن دست مدیرانی است که با تلاش و کوشش سعی دارد خدمات شایانی را در شهر آبدانان به انجام برساند.
شاپور هادیزاده، شهردار آبدانان، در گفتگو با خبرنگار هفته نامه ندای زاگرس ضمن تبریک دهه مبارک فجر به تمامی مردم شریف ایران و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و آرزوی طول عمر برای مقام عظمای ولایت، با بیان این که آبدانان شهری با موقعیت ممتاز است، افزود: آبدانان شهری در بین دو کوه کبیرکوه و دینارکوه با مناظر زیبای طبیعی است که در صورت رفع موانع و مشکلاتی مانند راه دسترسی استعداد این را دارد که به عنوان قطب گردشگری استان ایلام مطرح باشد. ایشان افزود: آبدانان دارای دو اقلیم متفاوت که یک اقلیم دشت و نواحی گرمسیری مانند دشت مورموری و آبطاف و یک اقلیم کوهستانی بخش مرکزی با آب و هوای معتدل است و وجود آثار زیادی از دوران ساسانی در این شهرستان اهمیت این منطقه در دوران ساسانی را نشان می دهد.
شهردار آبدانان ادامه داد: در سطح شهر آبدانان و برای زیبا سازی و رفاه حال شهروندان موزاییک فرش خیابانهای شهید مطهری و ولی عصر، ساخت سیلبند خیابان کوی پاسداران، آسفالت وبهسازی معابر سطح شهر و تعریض خیابان امام خمینی (ره) انجام گرفته است.
هادیزاده افزود: اجرای عملیات هرس درختان ، فرم دهی و حذف شاخه‌های خشک به منظور زیباسازی و تحریک درختان جهت شاخه زایی و جوان سازی و قلمه زنی آغاز شده است.
وی اظهار کرد: هرس به موقع درختان یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان برای سلامت درخت انجام داد و در راستای اجرای این مهم توسط واحد فضای سبز شهرداری آبدانان، هرس درختان و علف‌های هرز با هدف فرم دهی تاج و جوان سازی درختان در حال انجام است.
هادیزاده تصریح کرد: این فعالیت در تمامی معابر و در کلیه پارک‌ها و میادین و بلوار‌های سطح شهر آبدانان در حال اجرا است و همچنان نیز تداوم خواهد داشت.
شهردار آبدانان بیان کرد: عملیات هرس همراه با حذف شاخه‌های خشک و اضافی و قطع پاجوش ها ، زیباسازی فضا‌های سبز شهری، آرایش درختان و رفع آلودگی‌های بصری از معابر و خیابان‌های سطح شهر را به همراه دارد که این موضوع با توجه به رسیدن به ماه‌های پایانی سال و آغاز فصل بهار بیشتر مورد توجه و پیگیری خواهد بود.
هادیزاده شهردار آبدانان با اشاره به روند آماده سازی کارخانه آسفالت شهرداری آبدانان ،گفت: در سال های گذشته اقدامات خوبی در جهت بهسازی محلات و معابر سطح شهر آبدانان صورت گرفته است که این فعالیت‌ها با برنامه ریزی انجام شده اند و با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، سایر معابر نیز آسفالت و لکه گیری خواهند شد.
ایشان در خصوص آسفالت معابر شهر آبدانان اظهار کرد: لکه گیری و آسفالت معابر باقی مانده سطح شهر در دستور کار واحد‌های عمران و شهرسازی و نقلیه موتوری قرار دارد،
شهردار آبدانان با بیان اینکه شهرداری آبدانان بر ارتقای سطح کیفی خدمات در جهت جلب رضایتمندی شهروندان تاکید دارد ، گفت: فعالیت‌ها در راستای بهسازی معابر، رفع مشکلات شهروندان و تسهیل در تردد وسایل نقلیه ، با هدف رفع ناهمواری‌ها ، بهبود و ارتقای کیفیت آسفالت معابر ، لکه گیری و اصلاح آسفالت معابر به اجرا در خواهند آمد که به ترتیب اولویت عملیاتی خواهند شد.
وی ادامه داد: پارک ساحلی آبدانان اولین و قدیمی ترین پارک این شهر با قدمتی قریب نیم قرن سالها بود متروکه و غیرقابل استفاد بود، اما با سرمایه گذاری بخش خصوصی این پارک احیا شده و مکانی برای بازی ، تفریح و دورهمی خانواده ها شده و شور و هیجان به این پارک برگشته است.
هادیزاده گفت: آب و هوای معتدل، وجود رودخانه سیال و بکر بودن منطقه میان دو کوه پارکی طبیعی با اکوسیستمی عالی در جنوب استان ایلام ایجاد که تفرجگاهی برای مردمان این دیار و مناطق همجوار بود که میتوان با استفاده از این پشتوانه در زمینه گردشگری و توریستی سرمایه گذاری کرد.
شهردار آبدانان گفت: عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن سطح شهر توسط شهرداری آبدانان به مدت چهل شب و از ۱۰ اسفند ماه سال گذشته همزمان با اعلام ستاد مبارزه با کرونا در راستای گندزدایی سطح شهر، عملیات ضدعفونی معابر و اماکن در دستور کار شهرداری آبدانان قرار گرفت.
شهردار آبدانان اضافه کرد : شهرداری آبدانان علاوه بر ضدعفونی اماکن و معابر نسبت به تامین مواد ضد عفونی و در اختیار گذاشتن این مواد به بسیجیان، گروه‌های جهادی آبدانان و سایر ادارات و ارگان‌ها نیز اقدام کرده است، تعامل و همدلی در راستای مسائلی همچون رعایت بهداشت فردی به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ضرورت دارد.
هادیزاده در پایان از تعامل و همکاری استاندار ایلام و معاونین ایشان، فرماندار شهرستان آبدانان و اعضای شورای اسلامی شهر و مردم فهیم و ولایتمدار شهر آبدانان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.