تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

شهردار مهران:

توسعه و احداث پارک های محله ای اولویت اصلی ما در سال  ۱۴۰۰ است

توسعه و احداث پارک های محله ای اولویت اصلی ما در سال  ۱۴۰۰ است
نگاه اقتصاد
تغییر رویکرد مثبت در عرصه شهرها  میسر نمی شد مگر به همت، تلاش، تفکر، تدبیر و مدیریت بی بدیل شهرداران آن شهر  که با درایت و کار آمدی آن شهردار  چهره شهر دگرگون شود و  شهروندان افق های وسیعتری را در شهر خود به نظاره بنشینند و از داشتن شهری زیبا و با نشاط  بر خود ببالند چرا که  شهرداران به عنوان  کلید داران شهرها، حافظان حقوق شهروندانند که بذر آبادانی را در گستره خدمت می فشانند تا از رویش آن جوانه های بالندگی از دل شهرها سربرآورد.
یکی از شهرهایی که آهنگ توسعه و پیشرفت در آن مشاهده می شود شهر مهران است،  شهری با مردمانی خونگرم و مهمانواز که سابقه مهمانوازیشان به بلندای تاریخ  است، شهرستان مهران اولین  شهری است که در استان ایلام  در مسیر تردد زائرین امام حسین (ع) است و شهری مهم واستراتژیک با موقعیت ممتاز گردشگری و فرهنگی است.
حجت الله نصیری پور شهردار شهر مهران  بیش از ۲۵ سال  کار در وزارت کشور و فرمانداری و شهرداری و قسمتهای مختلف،  دارای مدرک تحصیلی ارشد مدیریت ، مدتی است که با تلاش و درایت خود منشاء خدمات بیشماری در این شهر شده است نصیری پور از دغدغه های بیشماری که برای زیبا سازی شهر و پیشرفت  شهر دارد می گوید.
نصیری پور شهردار مهران در گفتگویی به مناسبت دهه مبارک فجر با خبرنگار سپهر روز ضمن تبریک دهه فجر به تمامی دولتمردان خدوم نظام جمهوری اسلامی ایران و آرزوی طول عمر با برکت برای مقام معظم رهبری گفت: بسیاری از منابع درآمدی شهرداری صرف کارکنان و امور جاری می شود و درآمد عمرانی شهرداری نسبت به دیگر درآمدها کمتر است. ایشان افزود: شهردار باید راه های افزایش بهره وری و کارایی را بشناسد برای کسب درآمدهای جدید شهرداری برنامه مدون و بر پایه اصول علم روز داشته باشد و شورا هم در این حوزه به او کمک کند.
این مسئول با تاکید بر اینکه شهرداری وظایف پویایی دارد و به عبارتی هر شخص از لحظه تولد تا زمان مرگ ناگزیر از ارتباط با این مجموعه است خاطرنشان کرد: یک شهردار خوب باید در عین تعهد و تخصصی که دارد یک جامعه‌شناس خوبی باشد و بداند دقیقاً برای ایجاد آرامش و نشاط در چهره شهر نیاز مردم چیست.
شهردار مهران ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۹۹ گفت: خدمات مختلفی در تمام بخش های عمرانی و خدماتی از جمله  راه اندازی کارخانه ماسه شویی و کارخانه شن و ماسه شهرداری که مدتها تقریبا حالت بلا استفاده بود و سال گذشته با وام دو میلیارد تومانی از وزارت کشور هم حالت  اورهال  آن انجام و قطعه ماسه ساز آن اضافه شد، صورت گرفته است.
 نصیری پور با اشاره به نیازمندیهای شهر مهران افزود:  آسفالت زیر سازی و کارخانجات بلوک سازی، جدول و موزائیک فرش از طریق مصالح این کارخانه شن و ماسه شهرداری تامین و مازاد آن هم به فروش می رسد  و این کارخانه به عنوان یک درآمد پایدار برای شهرداری محسوب می شود.
 شهردار مهران یادآور شد: ارتقا شهرداری مهران از درجه ۶ به درجه ۷ در سال جاری، اضافه شدن بخش عمده ای به ماشین آلات شهرداری از جمله چهار دستگاه ماشین سبک ، یک دستگاه بیل مکانیکی  به  ارزش یک میلیاردو ۳۹۰ میلیون تومان که  تقریبا ۱۳۵ میلیون تومان پرداخت شده و باقیمانده آن  از اعتبارات وزارت کشور و ۱۰ درصد آن توسط شهرداری پرداخت شد، در زمره عملکرد این شهردرای می باشد.
وی ادامه داد: با رایزنیهای صورت گرفته  ۸۰۰ میلیون تومان قیر رایگان از وزارت کشوربه شهرداری اختصاص یافت که در نقاقط مختلف شهر مورد استفاده قرار می گیرد و  زیبا سازی ورودی شهر مهران،  توسعه پارک لاله ،  حرم مطهر امام زاده سید حسن شهر مهران از برنامه  هایی است که در آینده در دست اجرا است.
نصیری پور با بیان این که بلوار حضرت زینب، بلوار ولیعصر و پارک خادم الحسین ، جای بسیار وسیعی برای برگزاری مراسمات سطح شهر خواهد بود، خاطرنشان کرد: مردم شهر مهران به  مناسبتهای مختلف همانند مراسم ولادت حضرت زهرا(س)۹ دی، شهادت سردار سلیمانی در این مکان ها گرد هم می آیند، و اولین مراسم برگزار شده در آن مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن بود . ایشان افزود: با همکاری خیرین  پروژه  راه شب و راه سلامت و نور پردازی سطح شهر، پارک ها،  احداث و نام گذاری  میدان شهیدا سلیمانی یک روز بعد از شهادت ایشان  از جمله این اقدامات در دست اجرا است.
این مسئول خاطر نشان ساخت:  بافت  شهر مهران  بافتی قدیمی است که  در سال ۱۴۰۰ همه زیر ساخت ها از بین رفته و کهنه و فرسوده شده مثل آسفالت، جدول، بازسازی پارک ها  و البته آب و هوای گرم شهر مهران در فصل تابستان مزید علت شده و حتما باید مسئولین امر در این رابطه بودجه ای  در نظر بگیرند.
شهردار مهران در ادامه ضمن تشکر و قدر دانی از زحمات و همکاریهای اعضا شورای شهر مهران اضافه کرد: توسعه و احداث پارک های محله ای اولویت اصلی ما در سال  ۱۴۰۰ است و هدایت آبهای سطحی سطح شهر یکی دیگر از این اولویت هاست.
نصیری پور گفت: برای  آسفالت کمربند غربی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع اعتباری به میزان ۳۳ میلیارد ریال جذب شده و برای آسفالت سطح شهر به مساحت ۷۰ هزار متر مربع مبلغ ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  و برای  آسفالت ۵۳ هزار متر مربع به اعتباری به میزان ۲۹ میلیارد  و ۱۵۰ میلیون ریال اختصاص داده شده است.
وی با بیان این که  یک هزار متر مربع از سطح شهر مهران برای ترمیم و کاشت چمن فضاهای سبز اختصاص داده شده، افزود:  مبلغ۴۰۰ میلیون ریال برای نصب المان مذهبی و دفاع مقدس در نقاط مختلف شهر  و ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برای جدولگذاری و تعمیر  به مساحت ۱۲۸۴ متر مربع مبلغ ۱ میلیاردو و ۲۰۰ میلیون ریال  برای ۶۵۸ متر مربع اختصاص یافته است.
نصیری پور یادآور شد: ۲۰ میلیارد ریال  برای راه اندازی کارخانه آسفالت، تولید شن و ماسه و کارگاه تولید موزاییک  و برای تجهیز ناوگان موتوری شهرداری  به ۴ دستگاه خودرو  وانت سایپا ۱۵۱ مبلغ ۴ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال جذب و برای اجرای موزاییک فرش به مساحت ۲۹۰۰ متر مربع  با هزینه ۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال اختصاص داده شد.
ایشان ادامه داد:  برای نور پردازی و روشنایی المان ها و معابر اصلی و فرعی سطح شهر ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار جذب شد و برای عملیات نور پردازی و رقص نور میدان امام خمینی(ره) که برای اولین بار و توسط شهرداری مهران انجام گرفت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال  اعتبار اختصاص یافت.
شهردار مهران در ادامه با بیان این که در راستای توجه به زیبا سازی محیط و همچنین بهداشت و سلامتی شهروندان  عملیات پاکسازی و نخاله برداری سطح شهر مهران انجام گرفت، اضافه کرد: مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال  برای راه اندازی راه شب  و برای  اصلاح هندسی تقاطع بلوار حضرت زینب(ع) و بلوار امام خمینی(ره) و احداث میدان سپهبد شهید قاسم سلیمانی  اعتباری به میزان ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و برای احداث سرعتکاه آسفالتی  با هدف کاهش تصادفات و ارتقاء سلامت شهروندان به مساحت ۶۰ متر و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
نصیری پور با اشاره به طرح  توسعه یادمان  شهدای گمنام در ورودی شهر مهران افزود:  برای مساحت  ۱۵۰۰ متر مربع موزاییک فرش، ۲۵۰۰ متر زیر سازی و نصب برجهای نوری این مکان جهت برگزاری مراسمات  در کل به میزان مبلغ  ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به این که آبهای سطحی  مشکلات خاصی را برای مردم به وجود آورده ، یادآور شد:  سالهای گذشته در زمینه هدایت آبهای سطحی  مشکلات خیلی سختی داشتیم ، مقدمات آن فراهم شده و به زودی اجرایی می شود.
شهردار مهران گفت: توسعه میدان شهدا تا پارکینگ اربعین ، از سمت دهلران و میدان امام حسین تا پل گاوی و از سمت کربلا و پل زائر و از پارکینگ برکت همچنین احداث بلواراز میدان شهدا تا پارکینگ اربعین ،آسفالت کل کوچه و خیابانهای سطح شهر از جمله برنامه های در دست اجراست.
این مسئول در ادامه با اشاره به نقش مهم و کلیدی مردم مهران در کشورافزود: مردم مهران هم حمایت خود را به نظام جمهوری اسلامی و هم دینشان را به اسلام و انقلاب ادا کردند و سختیهایی بیشماری در زمان جنگ تحمیلی متحمل شدند  و شایسته بهترین خدمات هستند.
وی ادامه داد:  برای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا،  سه تانکر  وسازمان  آتش نشانی هم با آب ژاول هایی که با آبفای شهرستان و آب روستایی ،  خیرین و تاجرینی که در مرز مهران کار می کنند بخش عمد ه ای، از مواد را تهیه کردند و در اختیار شهرداری  قرار دادند و همه همکاران ما در سطح شهر  با تحویل  این مواد در مشغول خدمت دهی  بودند.
شهردار مهران اظهار داشت:  بر اساس پروتکل ها ی بهداشتی  فعالیت می کنیم و نصب بنرهایی  که مردم را تشویق می کند که  از ماسک استفاده کنند،  غسالخانه به دو قسمت اموات کرونایی و غیر کرونایی تقسیم شد و در دفن اموات کرونایی هم شهرداری یاری رسان بود،  شهرداری در خط اول مبارزه با کرونا قرار دارد.
ایشان تاکید داشت: به منظور ارج نهادن به جان فشانی های کارکنان شهرداری  از وزارت بهداشت تقاضا شد  تا کارکنان شهرداری مهران  که به علت ویروس کرونا جانشان را نثار خدمت به ملت شریف ایران کرده اند، به عنوان شهید خدمت محسوب شوند.
حجت الله نصیری  پور شهردار مهران در پایان سخنان خود ضمن قدر دانی از تعامل و همکاری مسئولین اجرایی استان و شهرستان به ویژه استاندار محترم و معاونین، فرماندار شهرستان مهران، اعضای محترم شورای شهر و پرسنل خدوم و مردم شریف و ولایتمدارمهران تشکر و قدر دانی کرد.
.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.