تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰

مدیرکل بنیاد مسکن:

۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث مسکن محرومان ایلام اختصاص یافته است

۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث مسکن محرومان ایلام اختصاص یافته است
ایلام -مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: ۲ هزار واحد برای مسکن محرومان این استان در دست اجراست که ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث این واحدها تخصیص یافته است.

حبیب الله محبی روز دوشنبه در نشست شورای تامین مسکن استان اظهار داشت: برای ساخت مسکن محرومان ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به هر فرد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در نظر گرفته شد.

وی افزود: از مجموع ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان، یک هزار و ۷۴۴ متقاضی عادی جامعه هدف بنیاد مسکن، ۳۰۵ نفر معرفی شده کمیته امداد (ره) و همچنین ۱۳۲ متقاضی نیز از سوی سازمان بهزیستی استان معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام تاکید کرد: همچنین از مجموع ۲ هزار واحد مسکن محرومان، یک هزار ۴۱۱ واحد به مرحله انعقاد قرارداد با بانک های عامل رسیده و آماده پرداخت شده است.

محبی اضافه کرد: حدود یک هزار و ۶۶۸ پروانه رایگان تاکنون با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری ها و دهیاری‌ها برای متقاضیان صادر شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۸۵ واحد مسکن محرومان عملیات دیوار چینی و ۷۳۳ واحد نیز عملیات اجرای سقف انجام شده، افزود: ۱۳۶ واحد نیز در مرحله پایان کار و آماده تحویل به متقاضیان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام اضافه کرد: یکی از مهم ترین مشکلات و موانع متقاضیان ساخت مسکن محرومان، نبود ضمانت برای پرداخت تسهیلات و همچنین نپذیرفتن ضمانت زنجیره ای از سوی بانک هاست که باید در این راستا مساعدت لازم صورت گیرد.

محبی تاکید کرد: کل اعتبار مصوب شده برای ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومین ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که ۷۶ میلیارد تومان قرارداد با بانک های عامل منعقد شده است.

وی اظهار داشت: ۳۰ میلیون تومان مبلغ بلاعوض نیز برای هر متقاضی ساخت مسکن محرومان در نظر گرفته شده است که تاکنون در مجموع حدود ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.

۱۷ هزار نفر برای طرح اقدام ملی مسکن ایلام ثبت کردند

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: ۱۷ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در ایلام ثبت نام کرده اند که از این میزان پرونده نزدیک به ۱۰ هزار نفر بررسی شده و حدود ۲ هزار نفر از متقاضیان نیز ۷۰ میلیارد تومان واریز وجه داشته اند.

علی اصغر کاظمی افزود: براساس برآورد برای حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی زمین اختصاص داده شده است و اقدامات لازم را برای فراخوان، انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرای طرح نیز آغاز شده است.

وی در خصوص تفاهم نامه تامین مسکن محرومان نیز گفت: برای ۳۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی زمین اختصاص و براساس منابع مشخص مقرر شده در کوتاه ترین زمان عملیات این واحدها آغاز شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.