تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

بررسی وضعیت تونل دوم آزادی ایلام در بازدید معاون ساخت و توسعه راههای کشور

بررسی وضعیت  تونل دوم آزادی ایلام در بازدید معاون ساخت و توسعه راههای کشور
/

 

نگاه اقتصاد – مهندس محمدرضاکدخدا زاده معاون ساخت وتوسعه راهها، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه مهندس عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از عملیات اجرایی تونل دوم آزادی  در محور ایلام- حمیل- کرمانشاه بازدیدکردند.

 

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام، مهندس کد خدا زاده در این بازدید گفت: طول محور ایلام به حمیل ۷۸ کیلومتر می باشد که تا کنون ۲۴ کیلومتر این مسیر چهارخطه شده و ۹کیلومتر دیگر نیز دردست اقدام برای چهارخطه شدن هست.

 

وی افزود ۱۴ کیلومتر دیگراین مسیر نیز درحال اجرای مناقصه برای ارتقأ به چهارخطه می باشدو ۳۱ کیلومتر باقیمانده نیز درحال مطالعه برای ارتقأ به مسیر چهار خطه است.

 

معاون ساخت وتوسعه راهها، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشورخاطر نشان کرد: در ادامه این مسیر دراستان کرمانشاه ۱۲۰ کیلومتر آزاد راه( حمیل- کرمانشاه- بیستون) در دست احداث می باشد که قطعه با احداث این آزاد راه، مسیر ارتباطی با کشور عراق و عتبات عالیات هموار خواهد شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این بازدید گفت: با توجه به چهار خطه شدن ورودی و خروجی تونل آزادی در محور ایلام- حمیل- کرمانشاه، تونل دوم آزادی می بایست اجرایی می شد تا شاهد گره ترافیکی در این محور نباشیم، که خوشبختانه عملیات اجرایی این تونل در ارتفاع پایین تر از تونل موجود به طول ۳۲۰۰متر از سمت ایلام اجرایی شده و به زودی عملیات حفاری از سمت مقابل نیز آغاز می شود.

 

مهندس بهادری خاطر نشان کرد: احداث تونل دوم آزادی باعث حذف گردنه های منطقه در مسیر رفت و تسهیل تردد و کاهش مصرف سوخت خواهدشد.

 

وی از محور ایلام- ایوان – کرمانشاه نیز به عنوان محور موازی دیگر در مسیر عتبات عالیات یادکردو افزود: باتکمیل تونل قلاجه این محور نیز از اهمیت بالایی برای تردد به استان ایلام و مرز بین المللی مهران برخوردار است و برای این مهم برنامه توسعه این مسیر نیز در چند نقطه نظیر احداث کنارگذر شهر ایوان وکنارگذرجنوب شرقی ایلام( به سمت محور ایلام- مهران) درحال اجرا است و در آینده نیز نقاط دیگری از این محور ارتقاء خواهد یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.