تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹

۳۰۰ تن میوه ایام عید در ایلام توزیع می شود

۳۰۰ تن میوه ایام عید در ایلام توزیع می شود
ایلام - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۰۰ تن میوه ایام عید از ۲۵ اسفند با کاهش ۱۵ درصد قیمت نسبت به بازار در ۲۰ نقطه از شهر ایلام و سایر شهرستان ها با اعلام کارگروه تنظیم بازار استان عرضه می شود.

به گزارش ایرنا، رضا محمدرحیمی روز سه شنبه در دیدار صمیمی گروه های مختلف اصناف و بازاریان با امام جمعه ایلام، با بیان اینکه ایلام از معدود استان هایی است که در حال حاضر مشکلی در تامین مرغ ندارد، اظهار داشت: روزانه حدود ۴۰ تن مرغ گرم با قیمت مصوب تنظیم بازار کشور در سراسر این استان عرضه می شود.

وی یادآور شد: یک هزار و ۸۰۰ تن شکر نیز برای مصارف بخش صنعت نیز با قیمت مصوب ۱۱۵ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: در پنج ماه اخیر بیش از سه هزار تن روغن نیز توزیع شده و اقدامات لازم برای توزیع عادلانه آن در دست اقدام است.

محمدرحیمی بیان کرد: همچنین در ۱۱ ماهه امسال ۲ هزار و ۲۰۰ تن برنج وارداتی در سراسر استان با قیمت مصوب و تعاونی عرضه شده است.

وی با عنوان این مطلب که بخش عمده ای از کسب و کارهای این استان به اصناف و بازاریان استان اختصاص دارد، گفت: ۱۱۱ اتحادیه و ۳۶ هزار ۵۰۰ واحد صنفی در استان ایلام فعال است که از این میزان ۴۱ اتحادیه در مرکز استان است.

رییس سازمان صمت ایلام تاکید کرد: برای کاهش مشکلات حوزه اصناف باید بازار را به بازاریان بسپاریم و اگر چنانچه بخش زیادی این حوزه به بخش خصوصی واگذار شود، موفق تر خواهیم بود.

محمدرحیمی افزود: این سازمان برای تدبیر امور، رفع مشکلات و تامین نیازمندی های مردم استان از ابتدای سال ۳۸ نشست تنظیم بازار برگزار کرده که در این نشست ها سعی شده از هر اتحادیه دعوت و تصمیم گیری نهایی با تعامل با آنان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از گرانفروشی با همکاری نیروی انتظامی، سپاه، بهداشت و درمان، اتاق اصناف و دادستانی، استانداری و سایر دستگاه های مرتبط طی ۷۵ بازرسی صورت گرفته سه هزار پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

محمدرحیمی یادآور شد: تیم های بازرسی سازمان صمت استان همچنین ۶۹۸ گشت مشترک در بازار انجام دادند که در این راستا بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال پرونده تخلفاتی به تعزیرات ارجاع شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام افزود: برای حمایت از اصناف در شرایط کرونا بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنفی تسهیلات کرونا دریافت کردند که در مجموع بانک های عامل ۳۱۰ میلیارد ریال برای این تسهیلات پرداخت کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.