تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۱۶

سه هزار تسهیلات بهسازی بافت های فرسوده به متقاضیان ایلامی پرداخت شد

سه هزار تسهیلات بهسازی بافت های فرسوده به متقاضیان ایلامی پرداخت شد
ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: در حوزه باز آفرینی شهری طی سالهای گذشته سه هزار و ۲۰۳ مورد تسهیلات بهسازی بافتهای فرسوده به متقاضیان در این استان پرداخت شده است.

عبدالله بهادری روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: طی سال های گذشته و حوزه باز آفرینی شهری ۱۳ پروژه نیز شامل، درمانگاه، کتابخانه، ورزشگاه، پارک محله، جدول و آسفالت معابر محلات حاشیه با اعتبار هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال به انجام رسیده و یا در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۹۴۲ متر مربع برای احداث ۶۰۰ واحد مسکونی اقشار ویژه( خانواده معظم شهدا و ایثارگران و معلولین و …) اختصاص یافته است، افزود: همچنین ۵۰ هزار متر مربع نیز برای احداث مسکن ملی و ۱۰ هزار متر مربع زمین با کاربری اداری نیز به ادارت مختلف واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به رفع تصرف اراضی ملی در استان یادآور شد: از زمان تشکیل یگان حفاظت از اراضی طی ۵۳۶ مورد عملیات رفع تصرف به میزان ۶۶۷ هزار و ۵۳۶ متر مربع از اراضی ملی و دولتی از تصرف اشخاص سودجو خارج شده که از این میزان ۱۳ هزار و ۷۱۸ متر مربع مربوط به یکسال اخیر است.

باهدری تاکید کرد: در بخش احداث ساختمان های عمومی و دولتی نیز در حال حاضر ۳۳ پروژه با زیر بنای نزدیک به ۵۴ هزار متر مربع شامل(مساجد و مصلی، پروژه های فرهنگی، کتابخانه، برج هنر اسلامی، ساختمان مرکز نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی و …) با قرار داد اولیه نزدیک به ۸۹ میلیارد تومان در دست احداث می باشد.

وی در خصوص برنامه اتصال استان به شبکه ریلی کشور گفت: این مهم درتمامی دولت ها یکی از مطالبات اساسی مردم استان بوده که نهایتا در سال گذشته این برنامه محقق گردید، اتصال استان به شبکه ریلی غرب کشور به طول ۷۵ کیلومتر و برآورد هزینه هشت هزار میلیارد ریال دردست پیگیری قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: هم اکنون در مجمع ۴۴ طرح راه سازی به طول بیش از ۲۱۷ کیلومتر شامل؛ بزرگراه، تونل، پلهای بزرگ و کوچک، تقاطع های غیر همسطح، راه اصلی) با مبلغ قرارداد اولیه نزدیک به ۱۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است..

بهادری به حوزه معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در سال جاری تعداد ۲۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ برگزار شده است و تعداد ۸۹۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفته ضمن اینکه ۱۴ جلسه کارگروه امور زیربنایی نیز برگزار گردیده و ۲۰۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.