تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

۶۵۰ نفر داوطلب شرکت در انتخابات شورای شهر ایلام شدند

۶۵۰ نفر داوطلب شرکت در انتخابات شورای شهر ایلام شدند
ایلام - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: ۶۵۰ نفر داوطلب در مجموع برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر استان ایلام ثبت نام و کد رهگیری دریافت کردند.

 

سیدصادق موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: ۹۰ درصد داوطلبان ثبت نامی را آقایان و ۱۰ درصد را خانم ها تشکیل داده اند و نسبت به دور قبل ۱۴ درصد کاهش ثبت نام داشته ایم.

وی با بیان اینکه ثبت نام در ۲۷ شهر استان ایلام انجام گرفته است، افزود: بیشترین ثبت نامی متعلق به شهرستان ایلام با ۱۴۸ نفر و کمترین نیز مربوط به شهرستان سیروان با ۱۳ نفر ثبت نامی بوده است.

موسوی یادآور شد: ۷۶۲ شعبه اخذ رای در شهرهای استان ایلام در نظر گرفته شده است که نسبت به دور قبل انتخابات ۱۳ درصد افزایش شعبه داریم.

وی اضافه کرد: دروه قبل انتخابات تعداد شعب اخذ رای ۶۷۵ شعبه بود که امسال به دلیل وجود ویروس کرونا و با هدف جلوگیری از تجمع رای دهندگان و ایجاد پراکنش در رای گیری به تعداد شعب اضافه شده است.

موسوی گفت: جواب استعلام و احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام می شود که داوطلبان عدم صلاحیت شده می توانند برای بررسی مجدد پرونده خود شکایت کنند.

وی اظهار داشت: در این مرحله داوطلبان شوراهای اسلامی شهر می توانند ثبت نام کنند و ثبت نام از داوطلبان شورای روستا نیز از ۱۶ فروردین سال آتی انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره همه پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.

ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ دارای ۱۱ شهرستان و ۲۷ شهر است که ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد و ۳۱ امین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود.

واجدان شرایط رای در استان ایلام بیش از ۴۴۰ هزار و ۵۶۵ نفر هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.