تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

استاندار ایلام:

فرمانداران باید معتمدان و احزاب را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند

فرمانداران باید معتمدان و احزاب را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند
ایلام - استاندار ایلام گفت: فرمانداران باید بزرگان و احزاب و به ویژه اقشار مختلف مردم را برای افزایش سطح مشارکت و رقابت سالم انتخابات پیش رو ترغیب کنند.

محمد نوذری روز جمعه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام افزود: افزایش مشارکت و رقابت سالم بین نامزدها و هواداران آنها و نیز تامین سلامت و امنیت چهار فاکتور اصلی انتخابات است که فرمانداران باید به این موارد اهتمام داشته باشند.

وی اظهار داشت: همه تجهیزات و امکانات دستگاه های دولتی در اقصی نقاط استان طبق قانون باید در اختیار ستاد انتخابات شهرستان ها قرار بگیرد.

استاندار ایلام یادآور شد: اجرای صفر تا صد انتخابات بر عهده فرمانداران است و باید زیرساخت ها و شرایط برگزاری انتخاباتی پرشور در شهرستان های تابعه را فراهم کنند و دستگاه ها هم موظف به همکاری با فرمانداران هستند.

وی در مورد موضوع کرونا هم گفت: وضعیت بستری ها و افراد تست مثبت در استان نگران کننده شده و این بیانگر به صدا درآمدن زنگ خطر شدت یافتن ویروس کرونا در استان است.

وی ادامه داد: فرمانداران باتوجه به تعطیلات نوروزی باید برپایی چادر و ایجاد کانون های جمعیتی توسط گردشگران در دامان طبیعت چلوگیری کنند.

وی از همه فرمانداران خواست تا با توجه به سفر گردشگران نوروزی ایلامی غیرساکن به استان ایلام از ظرفیت دهیاران و بخشداران برای مدیریت سلامت ساکنان روستاها و شهرها استفاده کنند.

نوذری افزود: باید تا قبل از پایان فعالیت دولت تدبیر و امید و از محل بودجه ۱۴۰۰ طرح های نیمه تمام تکمیل و افتتاح شوند و ۸۷ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به ایلام برای طرح های جهش و تولید استان ابلاغ شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز گفت: در مجموع ۶۵۳ نفر در ششمین دوره انتخابات شورای شهر استان ایلام در ۲۷ شهر ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۸۵ نفر مرد و ۶۸ نفر هم زن هستند.

معروف بسطامی ادامه داد: ۵۷۱ نفر از این افراد فاقد سابقه حضور در شورا و ۸۲ نفر هم دارای سابقه حضور در شورا هستند.

وی یادآور شد: از تعداد افراد ثبت نامی ۱۷۴ نفر را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل داده است و تاکنون هفت نفر از داوطلبان نیز انصراف داده اند.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور شهرستان های ۱۲ گانه استان و اعضای ستاد اتخابات برگزار شد و اعضا مسائل، پیشنهادات و مشکلات فراروی انتخابات و تعطیلات نوروزی با وجود ویروس کرونا را مطرح کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.