تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

چهره‌های خبرساز تلویزیون در سال ۹۹؛ از سکوت تا توهین و اظهار علاقه

چهره‌های خبرساز تلویزیون در سال ۹۹؛ از سکوت تا توهین و اظهار علاقه
تهران- در سالی که گذشت مجریان و مهمانان برنامه‌های زنده تلویزیون گاه از خط‌ قرمزها گذر کردند و جنجال آفریدند. محمدرضا حیاتی، عادل فردوسی‌پور، سحر قریشی و بنیامین بهادری از جمله آنهایی بودند که به دلایل مختلف حاشیه‌ساز شدند و رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی بیشتر به آنها توجه کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،‌ حاشیه‌های تلویزیون در سال ۱۳۹۹ گاه به خاطر سکوت در برابر اظهار نظر کارشناس برنامه زنده و گاه به دلیل ابراز علاقه به یک خواننده در یک برنامه اینترنتی رخ داده است. در این گزارش مروری داشته‌ایم بر چهره‌هایی که در سال گذشته با رفتارها و گفتارهایشان در تلویزیون حاشیه‌ساز شده‌اند.

اخراج گوینده قدیمی به دلیل یک اظهارنظر

اوایل امسال محمدرضا حیاتی که سابقه سی و چند ساله در گویندگی خبر دارد، خبرساز شد. یک اظهارنظر با موضوع علاقه و ارادت به خواننده‌ای کار دست او دارد. پس از آن حیاتی از تماسی تلفنی خبر داد که در آن به او گفته شده تلویزیون دیگر تمایلی به ادامه همکاری با او ندارد.

او که از سال۱۳۶۰ کار خود را در رادیو آغاز کرد، از سال۹۴ پس از دریافت حکم بازنشستگی و دعوت دوباره به کار در تلویزیون، سال‌ها در ردیف بهترین‌های گویندگی بود.

محمدرضا حیاتی پس از آن عنوان کرد: من توقع نداشتم وقتی بازنشسته شدم، به طرز ویژه‌ای با من برخورد شود اما طبعا کسی که علاقه‌مند به رسانه است، اگر زمانی هم قرار است کنار برود، باید مقداری محترمانه‌تر برود.

عادل فردوسی‌پور؛ دیده‌شدن با وجود غیبت

عادل فردوسی‌پور در سال ۹۹ با گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا در صفحه اینستاگرام فدراسیون فوتبال آسیا/ AFC بازگشت باشکوهی به حوزه اجرا داشت.

بغض او در لحظه شروع گزارش بازی پرسپولیس و اولسان بارها و بارها در فضای مجازی شنیده شد. او صحبت‌هایش را این گونه آغاز کرد: «نمی‌دونید چقدر دلم براتون تنگ شده بود». گزارش عادل فردوسی‌پور در اینستاگرام فارسی فدراسیون فوتبال با ۸۰۹ هزار بیننده پنجمین لایو (برنامه زنده اینستاگرامی) پربیننده دنیا و پربیننده‌ترین لایو فارسی شد.

او به دعوت فدراسیون فوتبال آسیا/ AFC به قطر رفت و این دیدار حساس را گزارش کرد. روابط فردوسی‌پور و مدیر شبکه سه سیما در سالی که گذشت همچنان تیره و تار بود.

علی فروغی با اظهارنظری جنجالی درباره دلایل تعطیل کردن برنامه نود گفت: درباره فردوسی‌پور مهمترین بحث این بود که کار از مدار خارج می‌شد و باقی هم نگاه می‌کردند و می‌گفتند اگر کسی می‌تواند از مدار خارج شود و به خاطر محبوبیتش کسی به او چیزی نگوید، ما هم همین کار را بکنیم. صداوسیما از هم می‌پاشید این‌جوری. ناگزیر بودیم از اینکه این تصمیم گرفته شود.

با وجود تعطیلی برنامه نود، فردوسی‌پور در سال ۹۹ همیشه در صدر اخبار بود. در اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی از عادل فردوسی‌پور تقدیر شد و فوتبال ۱۲۰ جایزه بهترین برنامه ورزشی را دریافت کرد. او این روزها مشغول تدریس زبان تخصصی در دانشگاه صنعتی شریف به صورت مجازی است.

برکناری مجری به خاطر اظهار نظر یک نفر دیگر

رزیتا قبادی، مجری شبکه دو به خاطر سکوتش در یک برنامه زنده عذرخواهی کرد. ابتدا به مدت چند هفته ممنوع التصویر شد. مدیران سیما که از رفتارش خیلی ناراضی بودند، عذرخواهی این مجری را نپذیرفتند و او را کلا کنار گذاشتند.

ماجرا از برنامه شب یلدا و اظهارات یک کارشناس آغاز شد. مدیران سیما انتظار داشتند رزیتا قبادی به کارشناس تذکر دهد و موضع تلویزیون را بیان کند. اما او سکوت کرد و بحث را به سمت دیگری برد. البته به اعتقاد عده‌ای خانم مجری بهترین تصمیم را گرفت. شاید اگر در آن لحظه او درباره مضرات حرکات موزون صحبت می‌کرد، خودش به سوژه‌ای جدید بدل می‌شد.

رزیتا قبادی بعدها اعلام کرد مجبور به عذرخواهی شده و به خاطر عذرخواهی کردنش پشیمان و ناراحت است.

این مجری شیرازی این روزها در نقش یک فعال اجتماعی ظاهر شده است. معاون سیما در نشست خبری‌ با خبرنگاران از اقدام صداوسیما دفاع کرد و گفت اگر مجری اشتباه کند باید مجازات رسانه‌ای برای او در نظر گرفته شود و این مجازات ممکن است محرومیت از آنتن به مدت چند روز یا چند هفته باشد.

توهینی که از همه طرف محکوم شد

نام حجت‌الاسلام جهان بزرگی با سخنانش در برنامه زاویه شبکه چهار بر سر زبان‌ها افتاد. او در برنامه‌ای زنده به عنوان کارشناس حاضر شد و اتهام‌های سخیفی را به رییس جمهوری و برخی مسئولان جمهوری اسلامی نسبت داد. این توهین با واکنش‌های فراوانی از سوی همه جناح‌های کشور، کارشناسان مسائل سیاسی و حقوقدانان روبرو شد. به دنبال این اهانت معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری اعلام کرد از سازمان صداوسیما و کل عوامل برنامه زاویه شکایت خواهد کرد.

شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در خصوص ادبیات توهین آمیز مهمان برنامه زاویه شبکه چهار، ضمن تذکر از رئیس سازمان خواست با عوامل موثر برخورد قاطع کند.

شبکه چهار سیما نیز بیانیه‌ای را نسبت به بخشی از سخنان مهمان برنامه زاویه صادر کرد. در این بیانیه آمده بود: قطعاً سخنان حجت‌الاسلام جهان بزرگی خلاف مصالح کشور و منویات رهبر معظم انقلاب است و می‌بایست آن را جبران کنند تا ابزاری در دست دشمنان قسم خورده این نظام مقدس نشود.

برنامه زاویه شبکه چهار تلویزیون پس از این حواشی متوقف شد.

برکناری به خاطر شوخی با پرسپولیس

مجری شبکه یک به خاطر یک شوخی ورزشی از آنتن کنار گذاشته شد. عبدالرضا امیراحمدی از مجریان با سابقه تلویزیون در برنامه صبح خیر ایران از قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس با کنایه سخن گفت و آن را به دخالت وزیر ورزش ربط داد. این اتفاق به اعتراض تیم پرسپولیس و تهدید شکایت از صداوسیما منجر شد که در ادامه شبکه یک را به عذرخواهی واداشت.

این مجری که پیشتر با انتشار ویدئویی عذرخواهی خود را اعلام کرده بود، در برنامه روز بعد با انجام یک عذرخواهی که به گفته خودش با اصرار دیگران بوده، باز هم لحنی کنایه آمیز را انتخاب کرد و در نهایت هم از آنتن شبکه یک کنار گذاشته شد.

او در پایان ضمن عذر خواهی از هواداران تیم پرسپولیس با طعنه گفت: خدا تمام درگذشتگان را بیامرزد، به خصوص گالیله. گالیله دانشمندی بود که می‌گفت زمین گرد است و مردم باور نمی‌کردند.

با توییت محسن سوهانی، مشاور رسانه‌ای مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک کاملا مشخص شد این شوخی فوتبالی چقدر برای مدیران صداوسیما جدی بوده و به حذف مجری انجامیده است.

متن توییت سوهانی این بود: «با توجه به تکرار یک اشتباه در دو روز متوالی، مجری برنامه صبح بخیر ایران تغییر کرد. رعایت اخلاق حرفه‌ای و احترام به مردم، سر لوحه شبکه یک سیماست.»

پایان ممنوع التصویری سحر قریشی

سحر قریشی در دومین تجربه همکاری با مسعود ده‌نمکی پس از ۱۱ سال دوباره در سریال تلویزیونی دادستان بازی کرد.

این حضور تلویزیونی را باید پایان ممنوع تصویری او در تلویزیون محسوب کرد. سحر قریشی چند سال قبل در گفت‌وگویی اعلام کرد نمی‌داند به چه دلیل فعالیت او ممنوع‌ است و بازی در سریال‌های دختران حوا و آوای باران به او پیشنهاد شده اما اجازه ندادند در تلویزیون حضور داشته باشد. سحر قریشی سال ۸۸ برای اولین بار در یکی از نقش‌های اصلی سریال دلنوازان دیده شد.

اعتراض به بوی عیدی بنیامین

در نوروز ۱۳۹۹، بنیامین بهادری با حضور در برنامه دورهمی نسخه تغییر یافته‌ای از شعر بوی عیدی که همه آن را با صدای فرهاد مهراد در خاطر دارند را خواند. این عمل با واکنش ترانه‌سرای این اثر و اعتراض وی به بنیامین بهادری و مهران مدیری مواجه شد و آنرا گستاخانه و بی شرمانه خواند.

مدتی پس از این قضایا، بنیامین با ترانه سرای این اثر در شبکه مجازی اینستاگرام لایو گذاشت و گفتند که سوء تفاهم‌ها به دلیل سانسور و حذف ۲۰ دقیقه از برنامه دورهمی بوده و اگر سانسور نمی‌شد این قضایا پیش نمی‌آمد!

همچنین بنیامین خاطر نشان کرد از خانواده فرهاد مهراد که اولین بار این اثر را اجرا کرده، برای اجرا اجازه گرفته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.