تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

۱۹۳ تست کرونا هفته نخست فروردین ماه در هلیلان ثبت شد

۱۹۳ تست کرونا هفته نخست فروردین ماه در هلیلان ثبت شد
ایلام - مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان گفت: ۱۹۳ تست کرونا در هفته نخست فروردین ماه در این شهرستان به ثبت رسید که از این میزان ۱۶۱ تست سریع کرونا بوده است.

دکتر فاطمه کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: ۳۳ نفر تاکنون در این شهرستان در هفته نخست به کرونا مبتلا شده و ۱۸ مورد رهگیری برای شناسایی اطرافیان مبتلایان انجام شده است.

وی یادآور شد: ۳۳ درصد تست های پی سی آر و ۱۴ درصد رپید تست انجام شده ۵ روز نخست ماه جاری در این شهرستان مثبت بوده که این آمار می تواند هشداری باشد برای شهروندانی که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند.

مدیر شبکه و بهداشت و درمان هلیلان تاکید کرد: برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در هفته نخست فروردین ماه تعداد ۱۴۷ بازدید از واحد های صنفی، صنعتی و اماکن عمومی صورت گرفته است.

کریمی افزود: در بازدید های صورت گرفته در هفت روز نخست فروردین ماه ۲۳ اخطاریه صادر و چندین مورد برای معرفی به مراجع قضایی در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با ابراز رضایت از عملکرد و فعالیت مستمر تیم بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: در هفته نخست فروردین ماه، واحد بهداشت محیط در بازدیدهای خود از فروشگاه های سطح هلیلان بیش از ۱۵۶ کیلوگرم مواد غذایی منقضی شده را جمع آوری کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان از مردم شهرستان خواست: با توجه به احتمال شیوع پیک چهارم کرونا از حضور در مکان های شلوغ و پرتردد اجتناب و پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را به دقت بیشتر رعایت کنند.

شهرستان هلیلان همچنان کمترین میزان ابتلا، بستری و فوتی کرونا در استان را به خود اختصاص داده و از نظر رنگ بندی کرونا دارای وضعیت زرد است.

در حال حاضر شهرستان دهلران دارای وضعیت قرمز، شهرستان های آبدانان و چرداول نارنجی و سایر شهرستان ها نیز دارای وضعیت زرد کرونا هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.