تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۵۰

مدیرکل راهداری:

۸۵ درصد راه های ایلام زیر پوشش خدمات ایمنی جاده ای است

۸۵ درصد راه های ایلام زیر پوشش خدمات ایمنی جاده ای است
ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۸۵ درصد راه های اصلی و فرعی این استان زیر پوشش خدمات ایمنی جاده ای قرار دارد.

نورالله دلخواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از مهم ترین عوامل در کاهش سوانح جاده ای بویژه در مناطقی همچون ایلام که از نظر زمین شناسی کوهستانی بوده و جاده های آن در بسیاری از نقاط دو طرفه هستند، وجود زیرساخت های جاده ای و امدادی است.

وی افزود: شرایط استان ها را از نظر ایمنی جاده ای با امکانات مختلفی همچون وجود راهدارخانه، پایگاه های ثابت هلال احمر، پاسگاه پلیس راه، پد بالگرد هلال احمر، پایگاه اورژانس جاده ای، پایگاه اورژانس هوایی، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سبک و سنگین ارزیابی می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: وجود راهدارخانه بین راهی یکی از پیش نیازها در ایمنی جاده ای است که در استان ایلام هم اکنون ۱۳ راهدارخانه وجود دارد که با در اختیار داشتن بیش از ۲۲۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در پایگاه های راهداری استان مستقر و ضمن گشت زنی در جاده ها به حوادث احتمالی امدادرسانی می کنند.

دلخواه همچنین از وجود هفت پاسگاه پلیس راه در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: در شهرستان های تازه تاسیس تعداد این مراکز برای نظارت بر تردد جاده ای افزایش یابد.

وی تعداد پایگاه های ثابت هلال احمر در استان را ۱۲ مورد عنوان کرد و گفت: وضعیت استان ایلام در زمینه پایگاه های امداد و نجات جاده ای نسبت به استاندارد ملی عقب بوده و باید متناسب با وضعیت کوهستانی و حادثه خیز بودن استان این پایگاه ها تقویت شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به وجود یک پد بالگرد هلال احمر در استان تاکید کرد: سال گذشته آشیانه بالگرد هلال احمر در استان ایلام فعالیت خود را آغاز کرد که برای ساخت این آشیانه ۳۴ میلیارد ریال هزینه شد.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.