تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

بارش‌ بهاره آسمان ایلام را فرا می‌گیرد

بارش‌ بهاره آسمان ایلام را فرا می‌گیرد
ایلام - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی پایان هفته جاری در این استان فعال و موجب آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددهای جاده‌ای می‌شود.

احسان رستمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این سامانه بارشی از اوایل روز چهارشنبه به استان وارد می شود و تا غروب پنجشنبه آسمان استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: اصابت صاعقه به ویژه در ارتفاعات، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و رعد و برق از پدیده های قابل انتظار این سامانه است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام تاکید کرد: باتوجه به وزش باد، احتمال تشکیل گرد و غبار در منطقه و نفوذ آن به نوار مرزی از اواخر روز پنجشنبه وجود دارد.

رستمی توصیه کرد: به علت وزش باد نسبتا شدید تا شدید شهرواندان نسبت به استحکام تاسیسات کشاورزان، سازه های سبک تبلیغی، عدم صعود ارتفاعات، عدم اتراق چادرنشینان و عشایر در حاشیه رودخانه ها و خشکه رودها توجه کنند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری آبی (اول مهرماه هرسال تا پایان شهریورماه سال بعد) بیشترین بارش نزولات جوی متعلق به شهرستان آبدانان با ۵۰۹ میلیمتر و کمترین ریزش هم مربوط به شهرستان مهران با ۲۰۳ میلیمتر ثبت شده است.

میزان بارش‌های ایلام هم ۳۳۳ میلیمتر گزارش شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.