تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۵۴

عضو هیأت اجرایی شورای وحدت اصولگرایان:

عملکرد جریان انقلابی در مجلس کار را برای رقبا دشوار می‌کند

عملکرد جریان انقلابی در مجلس کار را برای رقبا دشوار می‌کند
تهران- رئیس کمیته جوانان شورای وحدت اصولگرایان گفت: عملکرد جریان انقلابی در مجلس یازدهم و همچنین وحدت جبهه نیروهای انقلابی در انتخابات کار را بر رقبای خود دشوار خواهد کرد.

“فرید شهاب” در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ما گفت: یکی از الزامات استحکام پایه‌های هر جامعه‌ای، مقبولیت آن از سوی مردم است، مقبولیتی که نشأت گرفته از یکسری ایده‌ها، فرهنگ و آرمان‌های مردم آن جامعه بوده و خط سیر و مسیر حرکت جوامع را برای آیندگان روشن و تبیین می کند. انقلاب شکوهمند ایران نیز به رهبری امام خمینی (ره) بر همین منوال شکل گرفت و نقش مردم و مردم‌محوری در آن زبانزد خاص وعام بود.

دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی، مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و رأی آری به برپایی نظام جمهوری اسلامی را دلیل متقنی بر این مدعا عنوان کرد و گفت: یکی از ارکان جمهوریت، حضور حداکثری و نظر اکثریت آن جمهور است. حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه هرسال نمونه بارزی از این مشارکت و حضور است که به مثابه تأیید و لبیک مجدد به نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. انتخابات‌ گوناگون بویژه انتخابات ریاست جمهوری تداعی کننده نقش مردم در انتخاب و تعیین فردی است که می‌تواند به بهترین نحو زمام امور را عهده‌دار شود.

شهاب در ادامه گفت: انتخاب رییس جمهور با مشارکت اکثریت مردم، نقطه قوت و اتکایی مبنی بر پیاده سازی برنامه‌های اقدام وی خواهد بود طبعا چنین فردی با وحدت و همیاری اکثریت خواهد توانست معضلات و مشکلات را رفع کرده و کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد که آن را در مشارکت مردم در کمک رسانی به رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

رئیس کمیته جوانان شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه در جریان اصولگرایی و جبهه نیروهای انقلاب، اصل مشارکت و حضور مردم به عنوان مقبولیت عامه و همچنین کارآمدی به عنوان دوبال پرواز و حرکت صحیح مطرح است، گفت: این موضوع جدا از هم یا در تقابل با یکدیگر نیستند.

این فعال سیاسی گفت: به مصداق «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم» خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه آن قوم خودشان آن سرنوشت را تغییر دهند و این موضوع بیانگر این است که جمهوریت و مشروعیت دو موضوع جدانشدنی از یکدیگر هستند. در موارد بسیاری در تاریخ اسلام و همچنین اقوام مختلف این موضوع تکرار شده است، لذا مشارکت حداکثری در انتخابات و تکیه بر خردجمعی با محوریت مشروعیت و کارآمدی قطعاً به بهترین انتخاب منجر خواهد شد.

رئیس کمیته جوانان شورای وحدت ادامه داد: دولتی که با رأی بالای مردم تشکیل شود و رئیس جمهوری که با تکیه بر مشارکت حداکثری مردم در فرایند انتخابات بر مسند قدرت و راهبری و فرماندهی جامعه قرار گیرد طبیعتاً با فردی که با رأی پایین و حمایت حداقلی یک مسئولیت را عهده‌دار می‌شود، چه از بعد داخلی و چه از بعد خارجی فرق خواهد داشت. لیکن با توجه به شرایط کنونی کشورمان در مواجهه با دشمنی استکبار جهانی بویژه آمریکای جهانخوار، این حضور مردم از نظر سیاسی معنی خاصی پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: دشمنانی که با همه توان و حربه‌های مختلف و هزینه مبالغ هنگفت درصدد هستند تا نظام مقدس ما و مسئولان آن را از مردم جدا کرده و با اجرای طرح‌های براندازی، انقلاب‌های رنگی و اعتراضات تصنعی وساختگی به آشوب و هرج و مرج در کشور دامن بزنند و همان بلایی را بر سرمردم ایران بیاورند که بر سر مردم سوریه و عراق آوردند، تاب حمایت مردم و مشارکت حداکثری آنها را در انتخابات ندارند.

این فعال حزبی مشارکت حداکثری مردم در عرصه بین المللی را به نوعی دیوار دفاعی و واکسن امنیت کشور ارزیابی کرد و گفت: این حضور و مشارکت گسترده نشان می‌دهد که ما برای ایران ایستاده ایم و با قطره قطره خونمان از آرمان‌ها و اهداف انقلاب دفاع خواهیم کرد.

شهاب در ادامه با تاکید بر نقش دستگاه‌ها در فراهم کردن شرایط مشارکت حداکثری گفت: با توجه به شرایط موجود و ویژه در انتخابات سال ۱۴۰۰ و بیماری کرونا و فرصت محدود آن تا زمان برگزاری انتخابات، دستگاه‌های اطلاع رسان باید فضای لازم را برای بیان دیدگاه‌های نامزدها و روشنگری اذهان جامعه فراهم کنند.

رئیس کمیته جوانان شورای وحدت اصولگرایان اضافه کرد: استفاده از فضای مجازی به عنوان مهمترین ابزار در این زمینه می‌تواند راهگشای انتخاب درست مردم باشد، همچنین باید با تدوین برنامه‌ای صحیح و مدون با رعایت عدالت و انصاف میان نامزدها به شکلی مساوی به ایجاد فضایی برای تبادل نظر نامزدها برای مردم اقدام شود.

وی با اشاره به نقش محوری صداو سیما اظهار کرد: صدا و سیما می تواند به بهترین وجه با اطلاع رسانی و آگاه‌سازی ذهنی مردم کمک کند. پخش برنامه‌های تبیینی، ایجاد شور و امید در کنار شعور و بصیرت افزایی، بررسی دقیق موضوعات و تبیین موضوعات از جوانب مختلف، مشارکت مردم در مباحث و دعوت از آنها بویژه جوانان در مباحث و گفت و گوهای چالش‌برانگیز و تضارب افکار میان نامزدها در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … همگی می‌تواند در دو بعد ترغیب و حضور و مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب آگاهانه آنها دخیل باشد.

دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی با بیان اینکه نقش احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در کشور و در انتخابات همواره نقشی هدایتگر و راهنما بوده است، گفت: اجماع گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی در قالب جبهه‌ها و اجماع جبهه‌ها در قالب شوراهای وحدت به نوعی به ایجاد یک جریان در کشور منجر خواهد شد. البته این بدین معنی نیست که رقابت میان احزاب جدای از مسأله مشارکت مردم باشد چرا که اعضا و طرفداران یک حزب همان مردم هستند.

وی یادآور شد: یک حزب با عضوگیری از بدنه اجتماعی جامعه است که معنی و مفهوم می‌یابد لذا وقتی احزاب همسو و همفکر دورهم جمع شده و به وحدت برسند همان موج و جریان اکثریت را در جامعه بوجود می‌آورد.

شهاب با اشاره به نقش کلیدی احزاب در مشارکت حداکثری گفت: یک جبهه سیاسی قوی و فراگیر با حمایت از نامزد مورد حمایت خود به رقابت با جبهه و جریان رقیب خواهد پرداخت.

دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی خاطرنشان کرد: انسجام تشکیلاتی و سازمانی در احزاب و گروه‌ها موجب می‌شود تا انتخابات پرشورتر و رقابتی‌تر برگزار شود و بدون وجود احزاب و دخالت آنها، مردم یک جامعه در نبود مراجع و تکیه‌گاه‌های سیاسی، دچار مشکل خواهند شد، لذا رقابت‌های درون حزبی تأثیری غیرمستقیم بر مشارکت مردم و حضور در عرصه انتخابات خواهد داشت.

شهاب خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد دولت و مشکلات بوجود آمده برای مردم بویژه در بعد معیشت و تأمین مایحتاج اولیه، تبعاً اثرات منفی این روند دامنگیر نامزدهای جریان اصلاحات خواهد شد.

رئیس کمیته جوانان شورای وحدت اصولگرایان اضافه کرد: با وجود شعار اعتدال گرایی دولت کنونی، در عمل شاهد میل بیشتر دولت به جریان اصلاح‌طلب بوده‌ایم و این دولت در بکارگیری عناصر و مدیران خود بیشتر از این طیف فکری بهره برده است لذا عملکرد دولت خواه ناخواه بر انتخاب نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات تأثیر خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر عملکرد جریان انقلابی در مجلس یازدهم و همچنین وحدت جبهه نیروهای انقلابی در انتخابات کار را بر رقبای خود دشوار خواهد کرد.

شهاب با بیان اینکه مردم در شرایط کنونی به دنبال دوقطبی اصولگرا و اصلاح طلب نیستند، گفت: باید با دید فراگیر و جامع که دربرگیرنده خواست مردم و حمایت از نامزدی که بتواند این خواست را برای آنها اجابت کند به مساله نگاه کرد.

دبیر کل جامعه جوانان متحد اسلامی خاطرنشان کرد: در انتخابات ۱۴۰۰ نامزدی پیروز عرصه رقابت خواهد شد که مقبولیت خاص اجتماعی داشته و در عرصه‌های مدیریت جهادی و انقلابی عملکرد قابل قبولی ‌داشته باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.