تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

محور ارتباطی سیروان ، بدره خردادماه زیربار ترافیک می رود

محور ارتباطی سیروان ، بدره خردادماه زیربار ترافیک می رود
ایلام -مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: پروژه راهسازی قاضی‌خان - بدره با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی خردادماه سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

عبدالله بهادری روز سه شنبه در بازدید از مراحل پایانی طرح راهسازی سیروان – بدره ( قاضی خان- بدره) اظهار داشت: طول جاده قاضی خان – بدره ۱۳ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در محدوده شهرستان سیروان و هفت کیلومتر در شهرستان بدره است.

وی افزود: این پروژه به دلیل پستی و بلندی های شدید و همچنین وجود رودخانه ها و ارتفاعات کوهستانی یکی از پرهزینه ترین پروژه‌های راهسازی استان محسوب می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: بهره‌برداری از این پروژه عظیم می تواند علاوه بر خارج شدن سیروان از بن بست و اتصال آن به بدره، مسیر شهرستان های چرداول و سیروان به بدره، دره شهر و آبدانان را نیز بیش از ۸۰ کیلومتر کاهش دهد.
بهادری در مورد آخرین وضعیت احداث این محور گفت: طول کل محور ۱۳ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن از سمت شهرستان سیروان قبلاً تکمیل شده و حجم عملیات راه سازی در هفت کیلومتر بعدی با توجه به وضعیت کوهستانی و رودخانه بزرگی که در مسیر قرار دارد بسیار زیاد بود که برای اجرای آن یک تونل به طول ۲۰۰ متر حفاری و تکمیل شد،

وی تاکید کرد: پل بزرگ جابر در این مسیر با هشت دهنه ۲۰ متری به پایان رسیده ، حدود ۲۰ پل دیگر در مسیر احداث و تا ۲ ماه آینده عملیات آسفالت و ایمن سازی مسیر به پایان خواهد رسید و تردد در این محور برقرار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جاده سیروان به بدره (قاضی خان -بدره) یکی از پروژه‌های ارتباطی استان ایلام است که حدود ۱۵ سال پیش کلنگ آن به زمین زده شد.

بهره برداری از این پروژه مهم و عظیم می‌تواند استان ایلام را از ناحیه شرق که در بن بست کامل قرار گرفته است از وضعیت فعلی خارج و استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان و در آینده‌ نزدیک نیز بزرگراه‌ های کربلای معلی و نجف اشرف را به هم متصل و باعث توسعه همه جانبه استان شود.

شهرستان بدره در ۸۵ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.