تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

چند خط با آرمین بسطامی؛ نوجوان بااستعداد فوتبال ایلام

بلوغ باور در مستطیل سبز

بلوغ باور در مستطیل سبز
نگاه اقتصاد - اسلام انصاری فر - پشت محوطه ی جریمه و پشت توپ که قرار می گیرد، با شوتی زیبا و دیدنی، توپ را به کنج دروازه می فرستد تا فوتبال به نگاه پرامید و نوجوانانه اش لبخند بزند.

 

غرورش را در زیبایی و علاقه اش به توپ و تور به بلوغ رسانده و در کنار یک خانواده ی مشوق و ورزشکار، بند کفش های فوتبالی اش را محکم می بندد؛ به امید روزی که در میان تشویق هوادارانش، وارد زمین شده و برای شاد کردنشان با جان و دل بازی کند و گُل بزند.

آرمین بسطامی متولد آبان سال ۱۳۸۵ در ایلام و دانش آموز پایه هشتم مدرسه شاهد شهید حیدری است.

در ابتدا توان رزمی و حس تخلیه انرژی مضاعف درونش را در سالن پرهیاهوی کاراته به محک گذاشت و با این که با کسب چند عنوان برتر استانی و کشوری بسیار امیدوارکننده و آینده دار ظاهر شد، اما برای “آرمین” این تنها یک آغاز بود و با این که نگاهش را به افق های موفقیت دوخته بود، اما دلش سیبل دیگری را هدف قرار داده بود و این بار با قامتی ایستاده و محکم، اهداف روبرویش را نشانه می گرفت تا این بار هم با کسب عنوان اول مسابقات تیراندازی استان، کارنامه ی ورزشی اش را پررنگ‌تر کند، اما هنوز یک حس درونی او را به سمت مستطیل سبز می خواند تا بالاخره با ذوق و شوق و شور فراوان و اندوخته ای گرانبها، پای بر زمین فوتبال بگذارد و از پشت محوطه ی جریمه، توپ را به تور دروازه ی آرزوی بزرگش بچسباند تا باصلابت تر و پرشورتر از همیشه، راه رسیدن به آرزوهای بزرگترش و بر تن کردن لباس تیم محبوبش یعنی پرسپولیس و بازی در تیم ملی فوتبال را آغاز کند.

از سه سال پیش بود که آرمین پا به توپ شد و در این مدت هم دیگر سراغ رشته ی ورزشی دیگری نرفت، چون به باور قلبی اش ایمان آورد و اکنون می خواهد با الگو گرفتن از بزرگان فوتبال ایران و جهان مثل مهدی ترابی، دیبالا و لیونل مسی، و با تمرین و جدیت، نام ” آرمین بسطامی” را در آینده بر سر زبان ها بیاندازد.

ورزش نقش زیادی در زندگی آرمین ایفا می کند و او بهترین تفریحش را فوتبال می داند. همیشه از بازی کردن با توپ لذت می برد و بر این باور است که ورزش همیشه به او احساس شادی می دهد.

فوتبال ایران پر از استعداد است که باید به آنها بها داده شود و آرمین امیدوار است که فوتبال ایلام به جایگاه خوبی در کشور برسد.

رنگ ها همیشه در ذهن ورزشکاران همانند یک برند تبلیغاتی عمل می‌کنند و به آنان انرژی مضاعف می بخشند و آرمین هم رنگ قرمز را انتخاب کرده و به آن عشق می ورزد. او همیشه بازی های تیم پرسپولیس را دنبال می‌کند و در آینه ی دنیای نه چندان دورش، خود را در لباس باارزش این تیم بزرگ می بیند و برای گُل زدن و کسب افتخار و بالابردن جام قهرمانی در ایران و آسیا، رویای شیرینش را به امید پیوند می زند تا روزی به آرزویش برسد.

دکتر همت بسطامی، پدر آرمین، استاد دانشگاه و از ورزشکاران رشته ی کُشتی است و امیرمحمد، برادر کوچکترش هم در رشته ی کاراته فعالیت دارد.

او هنوز به شغلی که در آینده می خواهد به آن بپردازد، فکر نکرده، اما می خواهد یک شغل ورزشی را انتخاب کند که بتواند در کنارش به فوتبالش کمک کند و دانشش را در کسب علوم ورزشی بالا ببرد.

او با توجه به بیان خود که ادمین اینستا بوده و در حال طی کردن آموزشهای آن است و این که امروز با توجه به جهانی بودن فضای مجازی در قالب های گوناگون همانند واتساپ، تلگرام‌ و اینستاگرام که تاثیرات بسیاری را بر روی ذهن و به ویژه در سنین نوجوانی بر جای گذاشته، فضای مجازی را دارای دو روی خوب و بد می داند و اعتقاد دارد که استفاده از فضای مجازی بستگی به استفاده فرد از آن دارد و اگر استفاده درست از آن صورت بگیرد، می تواند بسیار کمک کننده و راهگشا باشد.

پسر باادب و خوش اخلاق و خوش آتیه فوتبال ایلام امیدوار است که فوتبال ایلام روز به روز پیشرفت کند تا بازیکن های ایلامی به سطح برتر فوتبال در ایران برسند، چون ایلام استعداد های فوتبالی زیادی دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.