تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

کاهش تلفات حوادث و اتفاقات در گرو تقویت مهارتهای تخصصی امداد و نجات است

کاهش تلفات حوادث و اتفاقات در گرو تقویت مهارتهای تخصصی امداد و نجات است
نگاه اقتصاد  - فرمانده انتظامی استان ایلام گفت : تقویت مهارتهای تخصصی امداد و نجات موجب خدمات بهتر و کاهش تلفات در مواقع حوادث و اتفاقات می شود.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سردار “دلاور القاصی مهر” در دیدار با مدیرکل جمعیت هلال احمر استان با تبریک روز جهانی هلال احمر اظهار داشت : ۱۸ اردیبهشت ماه یادرآور ایثار و فداکاری انسانهایی است که خواهان انجام کار های خدا دوستانه و خدمت به هم نوعان خود هستند.

 

وی افزود : کارکنان جمعیت هلال احمر در ایام مختلف سال و در مواقع حوادث دوشادوش نیروی انتظامی در راستای خدمات رسانی به مردم تلاش می کنند.

 

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد : با انتشار ویروس منحوس کرونا در سراسر جهان و ایران ، جمعیت هلال احمر در کنار نیروی انتظامی در حوزه های مختلف از جمله وردی شهرها در جهت پیشگیری از این ویروس منحوس بصورت شبانه روز پای کار بودند.

 

وی با اشاره به کاهش ۶۷ درصدی تصادفات جاده ای در استان ایلام تصریح کرد : رسیدن به نقطه مطلوب در هر اموری نیازمند مشارکت و همکاری است و کاهش تصادفات جاده ای در سطح استان نشان از همکاری خوب نیروهای امدادی با پلیس را دارد.

 

سردار القاصی مهر در بخش دیگر از سخنان خود به نقش مهم آموزش، در مواقع امداد رسانی در حوادث تاکید کرد و بیان داشت: مرحله کمک رسانی در حواث اگر بطور صحیح انجام نگیرد صدمات حوداث چند برابر خواهد شد و اقدام به موقع نیروهای امدادی می تواند مصدوم را از مرگ حتمی نجات داده و یا از بروز حوادث بعدی مصون نگه دارد.

 

در ادامه این دیدار مدیرکل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت : اهمیت آموزش های تخصصی امداد و نجات در سوانح امری ضروری است.

 

“علی اصغر علی اکبری” به فرا گرفتن موضوع مهم آموزش های تخصصی امداد و نجات به منظور افزایش توانایی کارکنان نیروی انتظامی تاکید کرد و ادامه داد : در مواقع رخ داد حوادث کارکنان پلیس جزء اولین کسانی هستند که در صحنه حضور می یابند و با انجام کمک های اولیه می توانند اثرات سوء تصادفات و ضربات ناشی از دیگر حوادث را تا حد زیادی کاهش دهند.

 

وی افزود: کسب تجربه و آمادگی در امداد رسانی در زندگی بسیار مهم است چرا که انسان ها هر لحظه ممکن است با وجود تصادفات ، بلایای طبیعی و گاهاً بیماری ها و اتقاقات نادر نیازمند امداد و کمک رسانی باشد.

 

علی اکبری با اشاره به انجام بیش از ۲۷۰ حادثه امدادی در سال گذشته در سطح جاده ها و مناطق کوهستانی توسط کارکنان جمعیت هلال احمر استان ، گفت : ما با استفاده از تمام ظرفیت ، آماده ارائه خدمات امداد و نجات در راستای کاهش حوادث در سطح استان هستیم.

 

گفتنی است ضمن برگزاری نمایشگاه در محل ساختمان هلال احمر در پایان این دیدار به منظور توسعه و افزایش تعاملات و بهره گیری از ظرفیت های موجود تفاهم نامه همکاری فی مابین منعقد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.