تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲

طرح ملی نسخه الکترونیک تحول بزرگی در حوزه درمان ایجاد کرده است

طرح ملی نسخه الکترونیک تحول بزرگی در حوزه درمان ایجاد کرده است
نگاه اقتصاد - مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام در جلسه هفتگی نسخه الکترونیک گفت: مشکلات موجود در اجرای نسخه الکترونیک با تعامل دستگاه های اجرایی قابل حل است.

 

دکتر علیرضا رمضانی در جلسه صبح امروز نسخه الکترونیک اظهارکرد: جلسات پیگیری مشکلات زیر ساختی اجرای طرح نسخه الکترونیکی در حال برگزاری است.

مدیر درمان ایلام کندی و قطعی اینترنت را یکی از مشکلات پزشکان در اجرای این طرح دانست و افزود: قطعا این موارد با تعامل قابل حل است.

این مقام مسئول در درمان استان یاد آور شد : نسخه الکترونیک بعنوان یک طرح ملی تحول بزرگی در حوزه درمان ایجاد کرده است که طبیعی است این طرح در ابتدا مشکلاتی داشته است.

دکتر علیرضا رمضانی افزود: دسترسی ساده به پرونده بیماران ، حذف دفترچه های کاغذی کاهش خطاهای دارویی اطلاع از دارو هایی که قبلا بیمار مصرف کرده است.

تشخیص راحت تر پزشک واطلاع پزشک از داروهای کم هزینه تر و جایگزین کاهش هزینه های دارویی بیمار تخصیص بهتر منابع توسط بیمه ها، ساماندهی نیازهای دارویی کشور و ادغام با پرونده سلامت الکترونیک را از مزایایی این طرح برشمرد.

این مسئول افزود: سازمان تامین اجتماعی مشوق های را برای پزشکانی که نسبت به اجرای نسخه الکترونیک اقدام کرده اند، فرانشیز درمانی آنها را تا پایان همان شب به حسابشان واریز می کند و همچنین وام ۴۰ میلیونی برای تجهیز مطب پزشکانی که سخت افزار لازم برای اجرای نسخه ندارند، در نظر گرفته شده که این مبلغ برای مراکز درمانی و درمانگاه ها ۱۰۰ میلیون تومان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.