تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی: ۷۹ درصد فوتی های کرونا در ایلام واکسن نزده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی: ۷۹ درصد فوتی های کرونا در ایلام واکسن نزده اند
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس آمار ۷۹ درصد از افرادیکه سال جاری در این استان به دلیل کرونا جان خود را از دست داده اند، هیچ واکسنی تزریق نکرده بودند.

 

دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸۴ نفر بر اثر کرونا در ایلام جان خود را از دست داده اند که از این آمار ۱۰۱ نفر یک یا ۲ دز واکسن را تزریق کرده بودند.

وی افزود: بر اساس آمار ۸۰ درصد افراد واکسن زده که به دلیل کرونا جان خود را از دست داده اند یا بیماری زمینه ای داشته و یا به دلیل کهولت سن بالای ۸۰ سال عمر داشته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: تنها ۹ درصد این افراد هر ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده بودند که متاسفانه به دلیل برخی بیماری‌های زمینه ای فوت شده اند.

صادقی فر تاکید کرد: خوشبختانه اکنون در وضعیت پایدار از نظر بیماری کرونا هستیم و چهار شهرستان ایلام آبی است.

شروع دز سوم واکسن در ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون تزریق دز سوم واکسن در میان کادر درمان و افراد پرخطر استان آغاز شده است.

صادقی فر اظهار داشت: افراد بالای ۴۰ سال که ۲ دز واکسن آسترازنکا تزریق کرده اند پس از ۶ ماه و افرادیکه هر ۲ دز واکسن برکت، سینوفارم و بهارات را دریافت کرده‌اند اند پس از سه ماه می توانند دز سوم واکسن کرونا از همان نوع یا سایر انواع واکسن را تزریق کنند.

وی اضافه کرد: اولویت اصلی ما رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس است که امیدواریم همه با هماهنگی و اطلاع رسانی و رعایت آن به پایداری سلامت جامعه کمک کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آمار واکسیناسیون دانش آموزی در ایلام به ۸۸ درصد رسیده و آمار واکسیناسیون عمومی نیز ۸۸ درصد است.

صادقی فر اظهار داشت: بر اساس آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان امروز ۲۱ مورد مثبت، ۱۵ بستری و فوتی نداشتیم.

وی شمار بیماران بستری در بیمارستانی استان به دلیل کرونا را ۶۴ نفر اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر درمان و ترخیص شوند./ایرنا

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.