تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

معاون استاندار:

نظارت بهداشتی بر مرغداری های حاشیه سد ایلام تشدید شود

نظارت بهداشتی بر مرغداری های حاشیه سد ایلام تشدید شود
ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام خواستار تشدید نظارت های بهداشتی بر عملکرد مرغداری های فعال در حاشیه سد ایلام شد.

جهانگیر رستم زاد روز سه شنبه در نشست کمیته ساماندهی مرغ استان اظهار داشت: هم اکنون روزانه میزان قابل توجهی مرغ کشتار روز با قیمت مصوب در بازار عرضه می شود و حتی در برخی مواقع بازار کشش فروش این میزان را ندارد.

وی افزود: هر روز میزان تولید، عرضه و توزیع گوشت مرغ در بازار رصد می شود و خوشبختانه مشکلی در زمینه تامین مرغ در بازار استان وجود ندارد.

معاون استاندار ایلام در خصوص مناقصه واگذاری پنج مکان برای عرضه مرغ به صورت مستقیم از کشتارگاه به منظور تثبیت قیمت و دسترسی آسان مردم به گوشت مرغ تاکید کرد: با توجه به مباحث مطرح شده از سوی اداره کل بازرسی باید یک نشست کارشناسی برای بررسی دقیق این مناقصه در کوتاه ترین زمان ممکن برگزار و در صورت رعایت شدن قوانین مناقصه تایید شود.

رستم زاد یادآور شد: با توجه به اینکه برخی از افراد سودجو بدون هماهنگی اقدام به خروج غیرقانونی محموله های قاچاق مرغ می‌کنند، براساس قانون محموله های کشف شده ضبط و با توجه به اینکه عرضه خارج از شبکه است، فرد متخلف جریمه و توسط مرجع قضایی دستور توزیع آن در شبکه صادر می شود.

وی همچنین در خصوص فعالیت چند واحد مرغداری در حوزه سد نیز گفت: دستور بازدید و بررسی دقیق از نظر میزان آلودگی و خطرات ناشی از آن به دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، محیط زیست، آب منطقه ای و دستگاه های مربوطه داده شده که مجریان این واحدها مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند و گزارش نهایی این دستگاه ها ملاک عمل است.

معاون اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: تلاش مجموعه اقتصادی استان تامین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز و تسهیل در امر دسترسی آسان مردم به آنها است.

به گزارش ایرنا، اکنون روزانه به طور متوسط ۴۰ تن گوشت مرغ کشتار روز در بازار ایلام توزیع می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.