تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۲۳

مجموعه شاهنامه کُردی ایلامی رونمایی شد

مجموعه شاهنامه کُردی ایلامی رونمایی شد
ایلام -مجموعه داستان های شاهنامه کُردی ایلامی عصر دوشنبه به مناسبت بزرگداشت مقام شاعر پارسی گو حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و نویسندگان در دفتر انتشارات زاگرو رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در آیین رونمایی از این مجموعه بیان کرد: معرفی کانون های محل اندیشه و برگزاری مراسم رونمایی کتاب در دفتر یک نشر می تواند در راستای معرفی هر چه بیشتر این مراکز موثر باشد.

عمران خوداموز اظهار کرد: تقویت فرهنگ بومی و محلی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مهم‌ترین مزیت چاپ و انتشار کتاب هایی نظیر داستان های شاهنامه کُردی ایلامی رشد و ارتقا فرهنگ بومی و محلی و ماندگار کردن خرده فرهنگ ها و همچنین واژگان کردی و محلی است.

وی تاکید کرد: کوشش آقایان سیاوش لطفی کار به عنوان سراینده ی این مجموعه و نعمت الله داودیان به عنوان ویراستار جای تحسین دارد و این عزیزان سرمایه های فرهنگی استان هستند.

وی با تمجید از حبیب الله محمودیان مدیر نشر زاگرو اضافه کرد: نشر زاگرو در چاپ و انتشار آثار بومی و محلی موفق بوده است و به زودی دانشنامه آثار و مفاخر فرهنگی استان ایلام که در حال تدوین است از سوی این انتشارات منتشر خواهد شد.

حبیب الله محمودیان مدیر نشر زاگرو با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاهد تلاش شاعران و نویسندگان زاگرس نشین برای برگردان شاهنامه به زبان کُردی بوده ایم، افزود: از جمله این چهره های فرهنگی می توان به سیاوش لطفی کار اشاره کرد که توانسته با تلاش خود داستان های شاهنامه را به زبان کُردی ایلامی بسراید.

سیاوش لطفی کار تاکنون هزاران بیت را به سبک شاهنامه و به زبان کُردی نوشته است که در قالب آثاری همچون خورشید خاور، رستم و زردآهنگ تورانی، رستم و حضرت سلیمان و امیر ارسلان رومی منتشر شده اند.

در پایان این‌ نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از شاعر و دست اندرکاران چاپ این کتاب با اهدای لوح و هدیه تجلیل کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.