تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:

رسانه ها مدعی العموم مطالبات مردم هستند

رسانه ها مدعی العموم مطالبات مردم هستند
ایلام - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: رسانه ها نماینده و مدعی العموم افکار عمومی و پیگیر حقوق مردم هستند.

عمران خودآموز روز شنبه در دیدار جمعی از اصحاب رسانه با دادستان ایلام اظهار داشت: رسانه ها باید در پیگیری حقوق عامه مردم توازن را رعایت کنند به گونه ای نباشد که رسانه ها مشکل و مطالبه برخی از افراد جامعه را پیگیری کنند و خواسته تعدادی دیگر را به بوته فراموشی و عدم پیگیری بسپارند.

وی افزود: هرچند رسانه ها در بیان مطالب و نقدهای خود آزاد هستند اما باید محتوای منتشر شده از سوی رسانه ها مخالف موازین شرعی، ملی و قانون نباشد و رسانه ها به عنوان مدیران و هدایتگران افکار عمومی باید از انتشار اخباری که موجب سردرگمی یا تشویش جامعه می شود، بپرهیزند.

خودآموز با بیان اینکه رسانه ها پیگیر حقوق عمومی مردم هستند، یاداور شد: آنها به عنوان نمایندگان طیف وسیعی از جامعه مکلف به پیگیری و مطالبه گری از مسوولان در قبال خواسته های جامعه هستند.

وی اظهار ادامه داد: باتوجه به در پیش بودن انتخابات، رسانه ها در ایجاد شور انتخاباتی نقشی موثر و غیرقابل انکار دارند و در این راستا باید شور انتخاباتی توسط رسانه ها به صورت پررنگ ایجاد شود.

خودآموز تاکید کرد: رسانه ها همواره در برهه های مختلف ابزارهای جریان ساز بوده اند و اکنون هم باتوجه به انتخابات ۲۸ خرداد رسانه ها زمینه شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید متعهد و مسوولیت پذیر باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: طبق بخشنامه های ابلاغی، این دستگاه نظارتی، موظف به پیگیری و رصد محتواهای منتشر شده از سوی رسانه های رسمی و شناسنامه دار است و در صورت هرگونه تخلفی، با رسانه مذبور برخورد می شود.

جامعه نیازمند تعامل و هم افزایی رسانه ها، مردم و مسوولان است

رییس خانه مطبوعات استان ایلام هم گفت: بهره گیری رسانه ها از دانش حقوقی جامعه باعث ایجاد امنیت و ارامش در بی اقشار مختلف مردم می شود و ابعاد مختلف جامعه از حضور رسانه ها و اخبار منتشره انها بی نیاز نیست و جامعه از تعامل سازنده رسانه ها با دستگاه قضا سود می برد.

سامی شهبازی یادآور شد: واقعیت این است که توسعه پایدار در تمام سطوح عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر حوزه ها در گروه همکاری دوسویه و مطالبه گرانه رسانه ها با دستگاه ها و ادارت و نهادهای مختلف امکان پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: در دنیای کنونی که به عصر ارتباطات و رسانه ها نامگذاری شده و یک مطلب در کوتاه ترین زمان ممکن در سطح وسیعی از جامعه منتشر و دیده می شود، باید فضای بین رسانه ها با مسوولان و مردم تعاملی و در راستای هم افزایی و مشارکت گسترده عمومی در آوردگاه های مهم اجتماعی چون انتخابات باشد.

فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعالیت رسانه های رسمی نظارت دارد

رییس گروه فرهنگ و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز اظهار داشت: انتشار اخبار رسمی از پیام رسان های خارجی جرم تلقی می شود و فعالیت رسانه ها در این فضاها مورد تایید وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

شهریار غلامپور یادآور شد: فعالیت رسانه ها در چارچوب قانون تعریف و مشخص شده است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط بر رسانه های رسمی و شناسنامه دار مورد تایید وزارتخانه نظارت دارد و کانال های تلگرامی عمدتا فاقد مجوز رسمی هستند.

وی ادامه داد: اما نکته مهم و حائز اهمیت در این راستا اینکه باتوجه به گستردگی دامنه فعالیت شبکه های اجتماعی و حضور بیشتر مردم در این شبکه های اجتماعی، عمده کاربران و مخاطبان برای آگاهی از اخبار و مطالب به این کانال های تلگرامی و شبکه های مجازی رجوع می کنند، فعالیت کانال های اطلاع رسانی در بستر شبکه های مجازی باید ساماندهی شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.