تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

معاون استاندار: 

مطالبات کارکنان درمانی ایلام پرداخت نشده است

مطالبات کارکنان درمانی ایلام پرداخت نشده است
ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: پرستاران و پزشکان این استان بین ۶ تا ۹ ماه گذشته مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند که باید تسریع در پرداخت معوقه‌های پرسنل درمانی در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

 

الیاس فتاحی روز سه‌شنبه در جلسه استانی ستاد کرونا با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: همچنین بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام برای تکمیل نهایی نیازمند تزریق اعتبار است تا کمتر از ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: بیماران استان ایلام به علت نبود مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی برای مداوا به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند، بیمارستان شهرستان ملکشاهی نیز نیازمند تجهیز است و بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در مرکز استان باید به عنوان یک نیاز مهم راه‌اندازی شود.

فتاحی ادامه داد: نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن برای شهرستان‌های چرداول و ایوان، تکمیل و توسعه مراقبت سلامت مرزی مهران، تامین اعتبار برای تجهیز مراکز واکسیناسیون و همچنین امهال تسهیلات بانکی واحدها و صنوف آسیب‌دیده از کرونا از دیگر درخواست‌های مهم استان ایلام از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی یادآور شد: هرچند دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های استان کوشش خود را برای مهار کرونا به کار بسته‌اند، اما شیوع این ویرس باعث عیان شدن کاستی‌ها و نیازهای استان ایلام در حوزه بهداشت و درمان شد که رفع این نیازها مستلزم توجه وزارت بهداشت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: کرونا با وجود چالش‌ها و مشکلاتی که برای جامعه ایجاد کرد اما با خود براکاتی نیز به همراه آورد از جمله این مزایا می‌توان به شناسایی نقاط قوت ضعف در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های درمانی و از همه این موارد مهمتر ایجاد وحدت و همدلی بین تمام اقشار جامعه و مسوولان برای مهار این ویروس اشاره کرد.

فتاحی اضافه کرد: در استان ایلام مردم و مسوولان در کنار مجاهدت‌های پرسنل درمان تلاش کردند بر مشکلات پیش آمده ناشی از ویروس کرونا فایق آیند و تمام بخش‌های جامعه ایثارگرانه به عرصه مبارزه با ویروس کرونا آمدند.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه صبح سه‌شنبه چهارم خردادماه در سفری یکروزه با استقبال محمد نوذری استاندار ایلام، رییس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسوولان وارد این استان شد.

سعید نمکی به منظور حضور در نشست ستاد استانی کرونا از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

سال ۹۸ نیز وزیر بهداشت به نمایندگی از دولت، جهت سرکشی و ارزیابی خسارات ناشی از سیل به ایلام سفر کرد.

این دومین سفر سعید نمکی به ایلام است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.