تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

نماینده ایلام:

طرح ساماندهی وضعیت مدارس غیرانتفاعی در مجلس بررسی می شود

طرح ساماندهی وضعیت مدارس غیرانتفاعی در مجلس بررسی می شود
ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح ساماندهی وضعیت مدارس غیرانتفاعی در مجلس خبر داد.

علی اکبر بسطامی روز جمعه در دیدار جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی و نهضت سوادآموزی استان در دفتر ارتباطات مردمی مرکز استان اظهار داشت: طرحی در مجلس تحت عنوان اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در حال انجام است تا وضعیت مدارس غیرانتفاعی را سامان بخشد.

وی افزود: طرح استخدام معلمان حق التدریس، پیش دبستانی، خریدخدماتی و نهضت سوادآموزی قبل از ۹۲ با کش و قوس فراوان در مجلس شورای اسلامی تصویب و در شورای نگهبان تأیید شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بدون آنکه به ایراد اصلی آن طرح توجه شود و این طرح بعد از ۱۱ بار اصلاح از سال ۱۳۸۸ با عنایت وزیر آموزش و پرورش بالاخره در خردادماه سال گذشته به مرحله اجرا رسید.

بسطامی تاکید کرد: ایراد اصلی این طرح بلاتکلیفی نیروهای سال ۹۲ به بعد است که همچنان پابرجاست و هنوز بخشی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی فقط به دلیل اینکه آغاز فعالیت آنها از سال ۹۲ و بعد از آن است، مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: در جلسه ای که سه شنبه هفته آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، در رایزنی با نمایندگان سایر استان‌ها این مطالبه را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.

وی در این دیدار طی تماس با معاون وزیر آموزش و پرورش پیگیر رفع مشکلات معلمان مدارس غیر انتفاعی استان شد.

در این نشست معلمان مدارس غیر انتفاعی ایلام به طرح مسایل و مشکلات خود از جمله کمی دستمزد، عدم پرداخت حق بیمه و سایر مشکلات خود پرداختند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.