تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

استاندار ایلام:

امام خمینی(ره) با مجاهدت های فراوان کاخ ظلم و ستم را فروریخت

امام خمینی(ره) با مجاهدت های فراوان کاخ ظلم و ستم را فروریخت
ایلام- استاندار ایلام با صدور پیامی ضمن تسلیت سالروز رحلت جانگداز امام خمینی(ره) و گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد، گفت: امام(ره) با مجاهدت های خستگی ناپذیر توانست کاخ ظلم و ستم را فرو ریزد و پرچم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را بر تارک این سرزمین به اهتزاز درآورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، متن پیام محمد نوذری به شرح زیر است:

۱۴ خرداد ماه یادآور مصیبت عظیم و جانکاه ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است. شخصیتی که در پرتو ایمان به خدا و با الهام از نهضت پربار حسینی(ع) و اتحاد مردم و با مجاهدت‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر توانست کاخ ظلم و ستم را فروریزد و پرچم استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را بر تارک این سرزمین به اهتزاز درآورد.

به یقین امام خمینی (ره) تاثیرگذارترین شخصیت قرن بیستم بر معادلات جهانی و پس از آن است که با ظهور انقلاب اسلامی تحولات بسیاری در عرصه های سیاسی و فرهنگی جهان به وقوع پیوست و زمینه ساز عصر جدیدی به نام «عصر امام خمینی» شد.

عصری که با نقش آفرینی بی بدیل امام عظیم ‏الشان بر گستره جهان طلوع می کند دارای مشخصه هایی چون عزت، استقلال، آزادی، جمهوریت، اسلامیت، استغنا و اعتماد به نفس برای ملتی ست که در طول سالیان متمادی سعی شده بود این روحیات از آنها گرفته شود و دیگران را بر سرنوشت شان مسلط کند.

با ورود حضرت امام (ره) و سرنگونی رژیم استبدادی پهلوی، برای اولین بار پس از سال ها زمینه آزادی سیاسی، احقاق حقوق ملت و مراجعه به آرای عمومی در سال های بعد بوجود آمد و آن امام بزرگ همواره تاکید داشته‌اند که مردم در صحنه حضور یابند و در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند: “از مراجع و علمای بزرگ تا طبقه بازاری و کشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسوول سرنوشت کشور و اسلام می باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسل های آتیه؛ و چه بسا که در بعضی مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است.”

امام با نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی که شروع آن را باید از ۱۵ خرداد ۴۲ عنوان کرد، آمد و با خود عزت، استقلال، شکوه و جلال را برای ملت ایران به ارمغان آورد تا اکنون بعد از گذر چهار دهه نه تنها یاد و نام امام راحل (ره) در بین مردم ایران بلکه در میان تمامی ملت های آزاده جهان زنده و جاوید باشد.

و امروز بعد از گذشت سالها از رحلت جانگداز آن امام عزیز، انقلاب اسلامی با رهبری خلف صالحش، مقام معظم رهبری دوران چهل ساله بلوغ خود را سپری کرده است و با صلابت و اقتدار در مسیر عزت و تعالی پیش می رود.

اینجانب سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، قافله سالار قیام خونین پانزده خرداد؛ حضرت امام خمینی (ره) را به مردم شریف، ولایتمدار و انقلابی استان ایلام تسلیت گفته و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای قیام پانزده خرداد را گرامی داشته و بار دیگر ضمن تجدید میثاق با شهدا و امام شهیدان و تجدید بیعت با خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری، در آستانه انتخابات شورا و ریاست جمهوری همه مردم شریف استان را به حضور گسترده در این انتخابات دعوت کرده و موفقیت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران را از خداوند سبحان مسئلت می کنم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.