تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

مشارکت مردم اصل بنیادین در منظومه فکری امام خمینی (ره) است

مشارکت مردم اصل بنیادین در منظومه فکری امام خمینی (ره) است
بجنورد- استادیارعلوم سیاسی دانشگاه بجنورد گفت: مشارکت مردم اصل بنیادین در منظومه فکری امام خمینی ( ره ) است به گونه ایکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از مردم خواست با رای خود در خصوص نوع حکومت اظهار نظر کنند.

“رئوف رحیمی” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بیانات اخیر رهبری افزود: برخلاف بسیاری از تفاسیر امام راحل (ره) در باورهای خود به مردم اطمینان واقعی داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود این که مردم بارها رفراندوم گونه رای خود را به جمهوری اسلامی و رهبری امام (ره) اعلام کردند، ولی معظم له از آنان خواست تا با شرکت در همه پرسی نسبت به نوع نظام جایگزین شاهنشاهی اظهارنظر کنند.
وی مهمترین ابتکار امام خمینی (ره) را مطرح کردن جمهوری اسلامی به عنوان نوع حکومت ایران دانست اظهار داشت: انتخاب جمهوری اسلامی برای نوع حکومت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که معظم له اعتقاد قلبی به اسلامیت و جمهوری برای اداره امور کشور داشت.
رحیمی خاطرنشان کرد : جمهوریت مورد نظر امام راحل(ره) یک پیش فرض مهم چون مسلمان بودن اکثریت مردم ایران را دارد و اگر جمهوری به معنای حق تعیین سرنوشت بدون هیچ بندی از سوی آحاد مردم باشد، بی تردید مردم ایران بر اساس باورهای دینی خود پیاده کردن اسلام را انتخاب می‌نمایند.
تقویت نظام در گرو مشارکت مردم
این استادیار علوم سیاسی مشارکت سیاسی مردم را از اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد : براساس اندیشه های سیاسی معظم له مشارکت مردم توان نظام اسلامی را افزایش می دهد و حضور مردم در پای صندوق های رای از مولفه های تداوم ساختار سیاسی است به گونه ای که مردم با مشارکت سیاسی، جامعه ای امن و روبه پیشرفت ایجاد می کنند.

رحیمی افزود: در نگاه امام خمینی (ره) مردم صاحبان اصلی نظام اسلامی هستند و مشارکت آنان در انتخابات ضامن تداوم انقلاب و ارزش های اسلامی است و معتقدان به نظام ، نامزدها و رسانه ها باید با اقدامات سنجیده و فضاسازی مناسب زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد را فراهم سازند.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری همزمان با میاندوره ای پنجمین انتخابات خبرگان رهبری و میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.