تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

ظهور و بروز ارداه ملی؛

انتخابات پرشور مایه سربلندی کشور است

انتخابات پرشور مایه سربلندی کشور است
ایلام - رییس سازمان بسیج رسانه ایلام انتخابات را محور ماندگاری و سربلندی ایران اسلامی دانست و گفت: برگزاری انتخابات پرشور مایه سربلندی کشور است .

 

محمد علی نظری با انتشار بیانیه ای با موضوع انتخابات، بر حضور پرشور مردم در این همه پرسی تاکید کرد.

در این پیام آمده است: یکی از مهمترین محورهای انتخابات ، حضور حداکثری مردم است چرا که اهمیت انتخابات و تاثیر آن در اقتدار نظام و جامعه به خوبی قابل مشاهده است.

همانطور که همگان می دانند یکی از افتخارات و ارزش های جمهوری اسلامی توجه به دموکراسی و اصل مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی است با یک نگاه کلی به جوامع دیگر و نظام انتخاباتی آن، می‌توان به این رسید که بیشتر انتخابات کشورها غالباً تشریفاتی و در جهت دستیابی به قدرت و ثروت می‌باشد و در این میان کمترین توجه به آرای مستقیم مردم می‌شود که خود اصل دموکراسی را در این کشورها و جوامع زیر سوال می‌برد.

اما در جمهوری اسلامی ایران، این مهم به یک باور ملی در جهت خدمت صادقانه همراه با انگیزه ملی در جهت اقتدار و استقلال تبدیل شده است، از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به طور متوسط هر دو سال شاهد یک اتفاق بزرگ و ملی بوده ایم که این عمل در سرنوشت ملی و خدمت‌رسانی به مردم کشور تعیین کننده بوده و خواهد بود.

حضور در انتخابات و برگزاری این رویداد خود روح تازه‌ای شور و نشاط با یک همدلی اجتماعی را در سطح جامعه به جریان می‌اندازد.

از انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های حکومتداری مردمی نام برد که در نوع خود بی نظیر و الگویی برتری با نگاه ویژه به آرمانهای دین و مکتب با ترکیب جمهوریت و اسلامیت برای سایر جوامع بشری بوده است.

با این حال طبق فرمایش رهبری معظم انقلاب که فرمودند انتخابات ریاست جمهوری مظهر آزادی و قدرت انتخابات و رشد ملت ایران است، نقش و جایگاه رئیس جمهور در کشور بسیار مهم بوده که تبلیغات رسانه‌های بیگانه و دشمنان غربی خلاف این را می خواهند به مردم ثابت کنند.

غربی‌ها در موضوع ریاست جمهوری، دشمنانه حرف می‌زند، چرا که رئیس جمهور یکی از موثرترین عنصر ها برای حل مسائل کشور است.

باید به این نکته توجه داشت که در میان مسئولان کشور هیچ مسئولی به اندازه رئیس جمهور در قانون اساسی امکانات، توانایی و اختیار ندارد، از بودجه کشور گرفته تا مباحث علمی،صنعتی و مسائل انسانی و یا از لحاظ امنیت و آبادانی، این رئیس جمهور است که می‌تواند حرف اول را بزند و تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باشد.

لذا آنچه مورد نیاز ملت و کشور است داشتن یک رئیس جمهور کارآمد با کفایت جهادی و انقلابی چراکه قانون همه چیز را در اختیار رئیس جمهور قرار داده است.

با این حال برابر رهنمودهای رهبری معظم انقلاب به این نتیجه می‌رسیم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ یکی از حساس‌ترین مهمترین و سرنوشت سازترین انتخابات پیش رو می باشد که می‌طلبد همه مردم عزیز ما و هر کس که دل در گرو نظام دارد در این انتخابات با حضور حداکثری و انتخاب اصلح به پیشرفت و آبادانی کشور کمک کرده و شاهد ایرانی آباد و آزاد باشیم.

به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه‌پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ از صبح امروز آغاز شده است.

۴۵۹ هزار و ۵۷۳ در استان ایلام واجد شرایط اخذ رای در انتخابات پیش رو هستند که از این تعداد ۲۲۵ هزار و ۶۷۲ نفر زن و ۲۳۳ هزار و ۹۰۱ تن مرد هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.