تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

تغییر نگاه به ایثارگران در دولت سیزدهم عملی شده است

تغییر نگاه به ایثارگران در دولت سیزدهم عملی شده است
ایلام - دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه تغییر نگاه به ایثارگران در دولت سیزدهم از حرف به عمل رسیده است، گفت: همه دستگاه های اجرایی باید اقدامات حوزه ایثارگری را به بنیاد شهید ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “رضا رحیمی نسب” روز چهارشنبه در بیست و سومین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در استانداری ایلام اظهار کرد: ایلام گذرگاه عارفان، مجاهدان و زاهدان است‌، مردم این استان در دوران دفاع مقدس با وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق پرچم دار و دژ مستحکم و امن ایران اسلامی بودند.

وی بیان کرد: مردم توانمند استان ایلام در دوران دفاع مقدس از تمامیت این آب و خاک دفاع کردند و الان باید تلاش مضاعف برای رفع مشکلات این استان انجام شود.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ایثار و شهادت در استان ایلام، بیان کرد: ۳۵ نفر مشاور در این جلسه حضور دارند، پاسخگویی در میز خدمت به یک هزار و ۶۷۵ نفر، تجلیل از ۴۷۲ نفر از کارکنان ایثارگر، حضور در ۱۹۰ طرح سپاس و برگزاری ۷۱ جلسه در حوزه ایثار و شهادت انجام گرفته است.

رحیمی نسب گفت: تاکید دولت سیزهم بر تغییر نگاه در حوزه ایثارگران است، این مهم باید در راس اولویت های دستگاه های اجرایی باشد چراکه مورد تاکید شخص رئیس جمهور است.

وی تصریح کرد: تغییر نگاه در حوزه ایثارگران باید از حرف به عمل برسد و دولت سیزدهم برای این بخش ساختار تعریف شده و عملکردها نیز به صورت مستمر پایش می شود.

رحیمی نسب با بیان اینکه یک درصد کل اعتبارات دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ساماندهی امور ایثارگران در بودجه سال جاری پیش بینی شده است، تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی باید گزارش عملکرد خود را در حوزه ایثارگران به بنیاد شهید ارائه کنند.

وی گفت: بنیاد شهید نیز این گزارش را به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ارائه می دهد، این گزارش از خدمات دهی به حوزه ایثاگران به مقامات ارشد کشوری بسیار مهم است.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران کشور افزود: در سفرهای استانی نیز بخشی از رصدها و پایش های حوزه ایثارگران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از ایثارگران دارای تخصص هستند، باید از ظرفیت ها برای کادرسازی و مدیریت استفاده شوند، بیان کرد: انتظار است در استان ها به این مساله توجه شود.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به ریاست “حسن بهرام‌نیا” استاندار ایلام و با حضور مشاورین امور ایثارگران وزارتخانه‌ها و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.