تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

امام جمعه ایلام: 

قوانین انتخاباتی شوراهای شهر نیازمند بازنگری است

قوانین انتخاباتی شوراهای شهر نیازمند بازنگری است
،

 

ایلام – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار تسریع در رسیدگی به تخلفاتی انتخاباتی شد و تاکید کرد: اصلاح قوانین و مقررات برگزاری انتخابات از طریق مجلس شورای اسلامی مهم ترین راه مقابله با اینگونه تخلفات است.

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در جمع نامزدهای معترض به انتخابات شهر و روستا خواستار برخورد قاطع و قانونی مسوولان با متخلفان شد و اظهار داشت: در فرآیند معمول برگزاری انتخابات مردم آزادانه پای صندوق آرا حاضر شده و اقدام به اخذ رای می کنند.

وی تصریح کرد: در بعضی موارد نیز امکان وقوع تقلب و تخلفات انتخاباتی توسط برخی افراد وجود دارد که باید در چارچوب قانون به آنها رسیدگی شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به ماده ۷۰ قانون برگزاری انتخابات، اضافه کرد: بر اساس این ماده قانونی خرید و فروش آرا، تطمیع و تهدید طبق قانون جرم تلقی شده و مشمول برخورد قانونی است.

کریمی تبار با اشاره به لزوم اصلاح قوانین و مقررات برگزاری انتخابات در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مهم ترین پیامد تجمعات بی مورد برخی افراد در محل برگزاری انتخابات، ملتهب کردن فضای منفی خرید و فروش آرا توسط برخی نامزدها و مردم است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی فرهنگی و فضاسازی مطلوب برای برگزاری انتخابات سالم، گفت: غیرت، حیای انسانی و تعبد دینی اجازه خرید و فروش آرای مردم را به شایستگان عرصه انتخابات نمی‌دهد.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر لزوم حفظ آرامش توسط نامزدهای معترض انتخابات شورای اسلامی شهر ، اظهار داشت: برخورد و اعتراض قانونی صورت گرفته بازخورد رسانه ای و عمومی دارد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: هر نامزدی که برای خرید آرا هزینه کرده است پس از نشستن بر کرسی مسوولیت نیاز به رصد بیشتری دارد تا امکان تخلف مستقیم و غیر مستقیم از آن سلب شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.