تاریخ انتشار : شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

رییس دانشگاه علوم پزشکی:

روند مبتلایان و بستری های کرونا در ایلام افزایشی است

روند مبتلایان و بستری های کرونا در ایلام افزایشی است
،

 

ایلام – رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در استان گفت: میزان بستری ها و مبتلایان در حال افزایش است به طوریکه تعداد مبتلایان در هفته گذشته ۲۸۹ نفر بود و در هفته جاری به ۳۱۸ نفر رسیده است.

دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: همچنین میزان بستری های استان در هفته گذشته ۱۳۵ نفر بوده و در هفته جاری به ۱۳۹ نفر با ۱۰ درصد رشد همراه بوده است.

وی افزود: هفته گذشته ۲ هزار و ۵۳۶ نمونه گیری در استان صورت گرفت و این میزان در هفته جاری به ۲ هزار و ۶۲۴ مورد افزایش و رشد ۳.۵ درصدی داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: تعداد فوتی های استان نیز در هفته گذشته ۶ مورد بوده و خوشبختانه هفته جاری به یک نفر کاهش یافته است.

دکتر کریمیان تاکید کرد: ۴۵ هزار و ۷۴ دوز واکسن کرونا تاکنون وارد ایلام شده و از این میزان ۳۴ هزار و ۶۵۳ دوز آن در مرحله اول تزریق شده است.

وی ادامه داد: مجموع واکسیناسیون نوبت اول ۲۶ هزار و ۴۷۳ دوز و نوبت دوم نیز هفت هزار و ۳۹۱ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: از این میزان ۸۰ درصد پرسنل درمان، ۹۷ درصد سرای سالمندان، ۸۸ درصد بنیاد شهید، ۹۵ درصد بیماران خاص، ۱۰۰ درصد پاکبانان و غسال ها، ۶۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال و ۶۵ درصد بهداری زندان و نیروهای انتظامی در استان واکسن دریافت کرده اند.

دکتر کریمیان به تزریق واکسن ایرانی به مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: استفاده رهبری از واکسن داخلی بسیار اتفاق مثبتی بود که باعث افتخار و سبب اعتماد جامعه پزشکی و پژوهشگران کشور شد.

وی افزود: با تزریق این واکسن به مقام معظم رهبری تمام شایعاتی که در خصوص واکسن ایرانی وجود داشت، از بین رفت چرا که زمانی راس نظام از این واکسن استفاده می کند، یعنی دارای تمام استانداردهای لازم و بهترین مشوق برای پژوهشگران و علوم پزشکی کشور است.

چهار استان کشور در وضعیت بحرانی کرونا قرار دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و یزد در شرایط بحرانی کرونا قرار دارند و این هشداری برای سایر استان هاست.

دکتر کریمیان ادامه داد:استان ایلام نیز با توجه به برگزاری انتخابات نتایج آن و عدم رعایت پروتکل ها هفته پس از آن نتایج مشخص می شود.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری مشکل خاصی نداشت اما انتخابات شوراها حتی پس از اعلام نتایج تجمعاتی شکل گرفت که تبعات آن بزودی مشخص خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.