تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

پرداخت ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان چرداولی

پرداخت ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان چرداولی
،

 

ایلام – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از سال گذشته تاکنون در راستای اشتغال پایدار به افراد جویای کار در شهرستان چرداول پرداخت شده است.

قنبر موسی نژاد روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه چرداول اظهار داشت: سال گذشته علیرغم مشکلات و بویژه موضوع کرونا خدمات کمیته امداد ۲ برابر سال قبل بود و این معضل اجتماعی نتوانست مانعی در راه خدمت رسانی به مردم و محرومان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: شیوع کرونا در کنار بروز مشکلات همراهی و همدلی مردم و خیران برای جمع آوری کمک های انسان دوستانه را برای افراد نیازمند به همراه داشت.

مدیرکل کمیته امداد ایلام تاکید کرد: ایجاد درآمد ثابت و تکریم مددجویان ۲ هدف اصلی امداد بوده و سوق دادن مردم به سمت کار و اشتغال و فراهم ساختن بسترهای لازم برای تحقق این موضوع از اولویت های اصلی است.

موسی نژاد یادآور شد: ائمه جمعه و رسانه ها در خصوص تشویق و ترغیب مردم به کار و اشتغال فرهنگ سازی کنند زیرا رفع محرومیت در گرو کار و فعالیت و شغل پایدار است و وقتی کار مناسب فراهم شود دیگر شاهد هیچ شخص مستضعفی نخواهیم بود.

وی با یادآوری این نکته که حدود ۲۰ درصد جمعیت ایلام تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: این میزان جمعیت تحت حمایت نهادهای حمایتی به هیچ عنوان زیبنده استان و نظام نیست و بطور قطع فراهم سازی بسترهای مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار باعث کاهش چشمگیر جمعیت تحت حمایت امداد و نهادهای دیگر خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد ایلام تاکید کرد: میزان جمعیت تحت حمایت امداد مورد پسند ما نیست و به همین دلیل در مسیر رفع محرومیت با ایجاد شغل و کار حرکت می کنیم و تلاش خواهیم کرد فرهنگ اشتغال پایدار و کار را در جامعه نهادینه و هرکسی استعداد کار کردن دارد، حمایت کنیم.

دبیر شورای زکات ایلام در ادامه به موضوع جمع آوری زکات اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد زکات در استان محقق شده ولی در بعضی شهرستان ها این میزان ۵۰ درصد بوده که باید با تشکیل کارگروه زکات و استفاده از ظرفیت های فرهنگی مردم را به پرداخت زکات بعنوان یک واجب دینی تشویق کنیم.

موسی نژاد با ذکر این نکته که پرداخت زکات تابلوی دینداری هر منطقه ای است بر نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در استان ایلام توسط نهادهای فرهنگی، ائمه جمعه و رسانه ها تاکید کرد.

امام جمعه چرداول نیز در این دیدار گفت: اشتغال یکی از مسائل مهم در هر شهرستانی است که کمیته امداد امام خمینی گام های مهمی در این مسیر برداشته و درخواست داریم این حرکت جهادی در چرداول تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام احمد امرایی اضافه کرد: ارتباط مستقیم کمیته امداد با اسم امام راحل (ره) یک ویژگی خاص و منحصربفرد و این نهاد مقدس انفاق را در جامعه به یک شور اجتماعی تبدیل کرده است و در واقع خدمات ارزشمند این نهاد تداوم راه روشن امامان یعنی محرومیت زدایی در سطح جامعه است.

وی خدمات کمیته امداد را متنوع و گسترده دانست و اظهار داشت: ایجاد درآمد باثبات، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن، توزیع بسته های معیشتی توسط کمیته امداد امام خمینی در جامعه محسوس است.

وی یادآور شد: سال گذشته و در پی آتش سوزی پاساژ دوقلوی شهر سرابله کمیته امداد امام خمینی با پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به خسارت دیدگان گامی مثبت و بزرگ برای رفع بیکاری و تداوم اشتغال برداشت که در این جا از این حرکت جهادی تشکر می کنم.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.