تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

امام جمعه:

انعکاس مجاهدت های مردم ایلام در دفاع مقدس مغفول مانده است

انعکاس مجاهدت های مردم ایلام در دفاع مقدس مغفول مانده است
،

 

ایلام- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار تولید محتوا در زمینه نقش مردم استان در جنگ تحمیلی شد و گفت: انعکاس مجاهدت ها و جانفشانی های ایلامیان در هشت ساله دفاع مقدس مغفول مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در هشتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: دوران دفاع مقدس ایلام یکی از مهم ترین وقایع تاریخی کشور بود که جوانان و مردم شجاع این استان شجاعانه در برابر تهاجم دشمنان ایستادند اما تاکنون به این مهم توجه ویژه نشده است.

وی افزود: باید رشادت ها و مجاهدت های مردم ایلام که در دوران سخت دفاع مقدس به سایر استانها مهاجرت نکردند، در رسانه های استانی و ملی باز بخش و فرهنگ مقاومت و ایثار برای نسل جدید نهادینه شود.

امام جمعه ایلام خواستار انتقال رشادت های جوانان این مرز بوم به نسل های جدید شد و تاکید کرد: در یک مستند، فیلم و یا سریال فاخر و ارزشمند می توان برای مردم استان و کشور تمامی وقایع و عملیات ها را به تصویر کشید.

کریمی تبار با اشاره به کسب رتبه سوم استان از نظر مشارکت سیاسی انتخابات در کشور، یادآور شد: این دستاورد و افتخار بزرگ حاصل تلاش همه آحاد مردم و مسوولان است.

وی اضافه کرد: با وجود تهاجمات زیاد جبهه استکبار برای کاهش حضور مردمی در انتخابات، اما شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای بودیم و بار دیگر نقشه دستمان نقش بر آب و پایبندی مردم به آرمان انقلاب و امام (ره) ثابت شد.

امام جمعه ایلام همچنین بر تقویت زیرساخت های فرهنگی و مذهبی در اقصی نقاط شهرها تاکید کرد و گفت: در مناطقی که تراکم جمعیت بسیار زیاد است باید یک مسجد و یک مرکز فرهنگی برای برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی احداث شود.

مقرر شد در نشست بعدی شرکت سیما فیلم با حضور اعضای در خصوص تولید فیلم و سریال فاخر برگزار شود.

استان ایلام با جمعیت کم در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز دین خود را به کشور ادا کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.