تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

استاندار ایلام:

شش درصد صادرات کشور از مرز مهران انجام می شود

شش درصد صادرات کشور از مرز مهران انجام می شود
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه سالانه بیش از ۲ میلیارد ریال کالا از مرز مهران صادر می شود، گفت: این میزان شش درصد صادرات خشکی کل کشور است.

 

محمد نوذری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام با حضور رییس قوه قضاییه اظهار داشت: ایلام با وجود ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق یکی از استان های مهم کشور است و ۶۴ درصد زاور عتبات عالیات از مرز مهران تردد می کنند.

وی افزود: ایلام دارای ظرفیت های عظیم پتروشیمی، نفت و گاز است و مردم این دیار نیز بارها در بزنگاه های تاریخی مهم وفاداری خود را به نظام و ولایت اثبات کردند.

استاندار ایلام با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله با رژیم بعث عراق نیز افزود: استان ایلام قبل از ۳۱ شهریور سال ۵۹ وارد جنگ شد و آخرین استانی بود که جنگ در در آن پایان یافت.

نوذری ایلام را ویترین افتخارات کشور عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰ عملیات در پهنه جغرافیایی این استان به وقوع پیوست اما این موجب نشد که مردم سلحشور ایلام صحنه را خالی کنند و به سایر استان های مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه ایلام با سه هزار شهید و ۱۲ هزار ایثارگر رتبه نخست کشور به تناسب جمعیت را در اختیار دارد، تصریح کرد: جوان ترین شهید دوران دفاع مقدس و همچنین جوان ترین شهید هسته ای از فرزندان این استان است.

استاندار ایلام با اشاره به بمباران زمین ورزشی چوار توسط رژیم بعث عراق در سال ۶۵، آن حادثه تلخ ترین حادثه برای مردم این دیار ذکر کرد و یادآور شد: در این حادثه تلخ و ناگوار بسیاری از جوانان از جمله ورزشکاران و داوران شهید شدند.

نوذری نرخ جمعیت جوان استان ایلام را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: نرخ جمعیت جوان کشور در حال حاضر ۲۵ درصد است اما نرخ جمعیت جوان ایلام ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است که این می طلبد بیش از پیش به این استان توجه شود.

وی به مشارکت بالای مردم ایلام در انتخابات اخیر اشاره کرد و افزود: مشارکت ۶۳ درصدی مردم ایلام و قرار گرفتن بین استان های برتر از نظر مشارکت سیاسی در کشور برگ زرین دیگری بر افتخارات این استان اضافه کرد که جای قدردانی دارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه روز پنجشنبه در راس هیاتی از معاونان این قوه از طریق فرودگاه شهدا وارد ایلام شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، این نخستین سفر استانی حجت الاسلام والمسلمین اژه ای پس از انتصاب به ریاست قوه قضاییه است و وی را در این سفر یک روزه جمعی از معاونان دستگاه قضا از جمله دادستانی کشور و رییس دیوان عدالت اداری همراهی می کنند.

در این سفر مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی استان ایلام و نتیجه ارزیابی تیم‌های کارشناسی که از هفته‌های گذشته برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دیدار با قضات، کارکنان و مسئولان قضایی و حضور در جلسه شورای اداری از برنامه‌های رییس قوه قضاییه در سفر به استان ایلام خواهد بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.