تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

تکاپوی دولتمردان برای ساماندهی طرح‌های ناتمام و رفع مشکلات خوزستان

تکاپوی دولتمردان برای ساماندهی طرح‌های ناتمام و رفع مشکلات خوزستان
استان‌ها- اعضای دولت دوازدهم در واپسین هفته های فعالیت رسمی همچنان در سفرهای استانی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات استانها بویژه استان خوزستان و تکمیل طرح ها در سایر استانها به منظور تحویل دستاوردها به دولت آتی، جد و جهد دارند.

 

سفر معاون اول رییس جمهوری به خوزستان برای پیگیری مساله کم آبی در این استان، سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به همدان و زنجان برای افتتاح ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن محرومان و همچنین مرکز جامع سرطان و شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز پنجم کمربندی سلطانیه – کبودر آهنگ ، سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به قزوین برای بازدید از مراکز علمی و افتتاح طرح ها، از جمله سفرهای مسوولان در هفته منتهی به اول مردادماه است.

البته سفرهای استانی در هفته قبل محدود به معاونان رییس جمهوری نبود و وزرای بهداشت و راه و تعدادی از معاونان وزارتخانه ها هم برای رسیدگی به حوزه های مختلف و یا بهره برداری از طرح های آماده راهی استان ها شدند.

 

جهانگیری: دولت تمام توان خود را برای حل مشکلات خوزستان به کار می‌گیرد

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری روز جمعه در سفری دو روزه راهی خوزستان شد و در بدو ورود به این استان گفت: دولت برای رفع مشکلات خوزستان، هرآنچه در توان داشته باشد، به کار خواهد گرفت.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به روزهای پایانی دولت دوازدهم بیان داشت: همزمان با این دوره به دلیل بروز مشکلات ناشی از تنش آبی و خشکسالی نیز در کنار مردم خوزستان خواهیم بود تا برای کاهش مشکلات آنها تلاش و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: به هرحال مسله کم آبی در کشور و خوزستان یک واقعیت انکارناپذیر است و در عین حال منابع محدودی از آب را دراختیار داریم.

بازدید از سدهای کرخه و دز ، بررسی مسایل ، مشکلات و چالش های کم آبی در خوزستان و سپس اتخاذ تصمیم های لازم برای برون رفت از مشکلات برنامه سفر معاون اول رییس جمهوری به استان است.

 

افتتاح ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن محرومان در همدان

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه هم شامگاه یکشنبه برای افتتاح دو هزار و ۶۰۰ واحد مسکن محرومان و همچنین افتتاح مرکز جامع سرطان وارد استان همدان شد

محمدباقر نوبخت در این سفر اظهار داشت: تا قبل از پایان فعالیت دولت دوازدهم، ۸۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های جدید عمرانی، اقتصادی و بهداشتی استان همدان اختصاص داده می شود.

نوبخت افزود: قرار بود ۵۴۵ میلیارد تومان اعتبار به طرح های استان همدان اختصاص داده شود که تا امروز بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این استان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه مرکز جامع سرطان همدان یکی از مهمترین طرح های حوزه بهداشت و درمان این استان و غرب کشور است، اظهار داشت: این مرکز از نظر علمی جایگاه ویژه ای در منطقه و سطح کشور دارد که مرحله اول آن امروز به بهره برداری رسید و مراحل دوم و سوم این مرکز درمانی نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه د پایان سفرش در همدان راهی زنجان شد و در این شهر، با تزریق ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه سلطانیه – قیدار – کبودرآهنگ، فاز آخر این پروژه از پیرمرزبان تا کبودرآهنگ را کلنگ‌زنی کرد.

 

ستاری:شرکت‌های دانش بنیان در پیشرفت علمی کشور تاثیرگذار هستند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم که اوایل هفته قبل برای بازدید از مجموعه ای شرکت های دانش بنیانو رسیدگی به مسائل آنها به قزوین سفر کرد،گفت: شرکت‌های دانش بنیان در پیشرفت‌های علمی کشور نقش تاثیرگذار و چشمگیری داشته تا جایی که امروزه میزان فروش آنها به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سورنا ستاری اظهار داشت: در هشت سال گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایده‌هایی را در حوزه پژوهش پیاده سازی کرده و در فرآیندهای آن نیز تاکید دارد.

به گفته وی، فرهنگ توسعه در کشور و یا در هر یک از مناطق باید حاکم شود و این مساله از سپس از سوی مردم و مسوولان هم مورد مطالبه قرار گیرد و برای رسیدن به این موضوع به یک زیست بوم و اکوسیستم نیازمندیم.

بازدید از محل پیشنهادی کارخانه نوآوری استان و مرکز نوآوری گیربکس شرکت صنعتی نیرو محرکه، بازدید از نمایشگاه محصولات فنآورانه پارک علم و فنآوری قزوین، افتتاح مرکز نوآوری چشمه نور، افتتاح صندوق پژوهش و فنآوری غیر دولتی استان، رونمایی از شبکه نوآوری قزوین، افتتاح مرکز مالکیت فکری پارک و پایلوت خط بازیافت پسماندهای الکترونیک شرکت رینو، حضور در مراسم واگذاری اراضی پارک از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه ستاری به قزوین بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این سفر همچنین از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد طرح علمی تحقیقاتی چشمه نور ایران یا شتابگر ملی که در قزوین اجرایی خواهد شد، خبر داد.

وی اضافه کرد: ساخت این پروژه بزرگ علمی بیش از هشت سال زمان می برد و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

 

افتتاح طح های ریلی در عید غدیر

وزیر راه و شهرسازی هم هفته قبل راهی آذربایجان شرقی شد و در بازدید از ایستگاه خاوران اظهار داشت: تمامی طرح‌های مهم ریلی کشور در عید غدیر به بهره‌برداری می‌رسد، از جمله ایستگاه خاوران راه‌آهن تبریز- میانه نیز در این روز افتتاح می‌شود.

محمد اسلامی اظهار کرد: راه آهن تبریز- میانه از وعده های رئیس جمهوری به مردم آذربایجان بود که امیدواریم با تحقق این وعده گام بزرگ دیگری برای رفاه مردم این خطه برداشته شود.

وی با بیان این که با استفاده از ظرفیت جدید ایجاد شده مسافت تبریز- تهران پنج و نیم ساعت کاهش می یابد، اضافه کرد: خط ترانزیت ایران به اروپا و بحث جابجایی بار در این مسیر، مزیت های جدیدی برای کشور به وجود می آورد که تکمیل و ادامه این طرح نیز در دستور کار است.

 

تداوم بهره‌مندی مردم از دستاوردهای سلامت با افتتاح طرح‌ها در ۶ استان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با سفر به استان لرستان، سی و هشتمین پویش ره سلامت را در ارتباط ویدیو کنفرانسی با استان‌های مختلف کشور برگزار کرد که طرح‌های جدید حوزه بهداشت و درمان در قالب این پویش در استان‌های فارس، کرمان، همدان، هرمزگان، ایلام و لرستان بهره‌برداری شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین گفت: روز گذشته واکسیناسیون روزانه کشور از مرز ۴۰۰ هزار دُز گذشت و رکورد تازه ای در واکسیناسیون کسب شد.

“سعید نمکی” با بیان اینکه چهار موج سهمگین کرونا با لطف خدا وند با عزت وفاق و همدلی که در دوران دفاع مقدس آموخته بودیم سپری شد، بیان کرد: چهار موجی که در زمان تحریم‌های همه جانبه و در زمانی که برای انتقال کوچک‌ترین محموله تحت فشار بودیم برخلاف تمام دروغ هایی که ایران از تحریم دارویی معاف شده گذشت.

بهره برداری از ۶۹ پروژه اورژانس در کشور، بهره‌برداری از ۱۵ طرح‌ بهداشتی و درمان لرستان، و چهار طرح حوزه سلامت در جنوب کرمان، ازدستتاوردهای سفر نمکی به لرستان است.

 

بهره برداری از طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره تا جاسک

در یک تحول مهم دیگر، روز پنجشنبه هشتاد و سومین برنامه افتتاح جهش تولید برگزار شد و به دستور رییس جمهوری طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره تا جاسک در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان بهره برداری شد که در این طرح نخستین امکان دریافت و بارگیری محموله و صادرات نفت از منطقه استراتژیک دریای عمان در تاریخ صنعت نفت ایران فراهم می‌شود.

بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت با ارزش سرمایه گذاری ۵۳ هزار میلیارد تومان با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری آغاز شد.

برای نخستین بار در کشور یک هزار کیلومتر لوله مقاوم برابر خوردگی توسط مهندسان داخلی تولید شد که سنگ معدن، تختال ورق و حتی پوشش آن کاملا تولید داخل است.

اجرای هزار کیلومتر خط لوله، ساخت یک واحد تلمبه خانه و دو ایستگاه توپک رانی، احداث دو پست برق و ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال برق، ساخت داخلی ۸۰ دستگاه شیرآلات بین راهی چند ۱۰ تنی برای نخستین بار در کشور، ساخت پمپ های بسیار عظیم دو و نیم مگاواتی سازگار با سرویس ترش برای نخستین بار در کشور، احداث پایانه صادراتی و گوی شناور برای بارگیری نفت خام از سواحل مکران از جمله ظرفیت‌های ایجاد شده برای تحقق این طرح راهبردی است که اشتعالزایی برای بیش از هزار نفر را با خود به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین افتتاح، طرح خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک را از افتخارات صنعت ایران عنوان کرد و گفت: این افتتاح، پاسخ قوی و محکمی به همه توطئه‌گران به ویژه آمریکا داد.

استان ها در هفته گذشته میهمانان دیگری هم داشتند.از جمله امیر سرتیپ “کیومرث حیدری” فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سفری یک روزه به شهرستان مهاباد با حضور در تیپ ٣۶۴ هجومی متحرک؛ از بخش های مختلف این یگان دیدن و منازل سازمانی ٨۴ واحدی این تیپ را افتتاح کرد.

امیر سرتیپ حیدری در این بازدید گفت: به پاس حضور گسترده ارتش در تمامی مرزهای کشور و همچنین توان دفاعی بالا در برابر انواع حملات و تهدیدها، هم اکنون کشور در امنیت کامل بوده و این اقتدار ادامه خواهد داشت.

▫️وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش با هدایت مقام معظم رهبری در تمام رسته ها و تجهیزات نظامی خود بی نیاز از کشورهای غربی بوده و صفر تا صد تجهیزات پیشرفته را با کمک و همت دانشمندان و متخصصان داخلی تولید می کند.

 

۱۹.۵ درصد از مدارس کشور نیاز به تخریب و نوسازی دارند

مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیر مدارس کشور هم که دوشنبه شب در آیین تجلیل از خیران مدرسه ساز درمراغه شرکت کرد، در این آیین گفت: هم اکنون ۱۹.۵ درصد از مدارس کشور نیاز به تخریب و نوسازی دارند که نسبت به سال های گذشته کمتر شده است.

وی افزود: فقط هفت درصد از مدارس فرسوده کشور نیاز به تخریب کامل و ساخت مجدد دارند و رویکرد سازمان نوسازی مدارس مشارکت با خیران برای رفع این مشکل است.

رخشانی مهر اضافه کرد: با توجه به مشارکت خیران مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی، امسال نیز ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مشارکت با خیران در طرح های نیمه تمام خیرساز کشور تخصیص یافته است

 

باغ جوانان رفسنجان احداث و مرکز بین المللی منطقه می‌شود

اما معاون حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان روز جمعه میهمان روستانشینان رفسنجانی شد و در این خطه از احداث باغ جوانان انان با توجه به موقعیت استراتژیکی رفسنجان خبر داد و گفت: این باغ به عنوان مرکز بین المللی منطقه آسیایی قرار خواهد گرفت و می تواند نقطه عطفی در فدراسیون جهانی جوانان منطقه باشد.

جمشید تقی زاده در بازدید از چند طرح ورزشی نیمه تمام در روستاهای رفسنجان با اشاره به اینکه جای باغ جوانان در کشور خالی است افزود: اگر این باغ در رفسنجان یا شهرستان انار ایجاد شود می تواند به موقعیت جهانی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه طی هشت سال اخیر دستاوردهای مهمی به دست آوردیم، اظهار داشت: سال ۹۲ در ابتدای دولت تدبیر و امید حدود ۴۰ هزار پروژه های ورزشی تحویل گرفتیم و اکنون حدود ۶۱ هزار اماکن ورزشی احداث یا تکمیل شده است.

تقی زاده خاطرنشان کرد: سعی می کنیم هفته آینده چند طرح ناتمام ورزشی در رفسنجان طرح ها را از طریق وزیر ورزش و جوانان مطرح و طرح هایی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را در ردیف اعتبارات دولتی قرار داده تا تکمیل شوند.

 

معاون وزارت بهداشت: واکسیناسیون کرونا سرعت می‌گیرد

استان کرمان روز پنجشنبه میزبان معاون درمان وزیر بهداشت هم بود؛ دکتر قاسم جان بابایی در جریان بازدید از بیمارستان پاستور بم از سرعت گیری واکسیناسیون برغم خلف وعده تعدادی از کشورهای تامین کننده خبر داد و درباره وضعیت ویروس کرونا در استان کرمان نیز گفت: همه گیری در استان رو به افزایش است و شهرستان‌های بم،جیرفت،کهنوج و کرمان در حالت بحرانی نسبت به شهرستان‌های دیگر استان قراردارند.

جان بابایی نیاز شهرستان بم به احداث بیمارستان دوم را جدی دانست و عنوان کرد: بیمارستان دیگری در بم در حال احداث است که باید با کمک دولت هر چه سریعتر روند ساخت آن تندتر پیش برود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک روز قبل هم با بیان اینکه مردم هیچ نگرانی در زمینه تزریق واکسن نداشته باشند، اعلام کرد: تشکیل کمیته عوارض احتمالی واکسن کرونا در سطح ملی پیگیری می شود.

وی در بازدید از بیمارستان ۱۲ فروردین شهرستان کهنوج در جمع خبرنگاران تنها راه ایمن سازی جامعه را در مقابل ویروس کرونا واکسیناسیون سراسری اعلام کرد.

وی به واردات و تولید واکسن داخلی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در وزارت بهداشت بزودی واکسیناسیون افراد زیر ۵۰ سال آغاز می شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کمبود تجهیزات امکانات حوزه سلامت منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در تامین دستگاه سی تی اسکن، دستگاه های کمک تنفسی و توسعه تخت های بیمارستانی این منطقه کمک می کند.

 

۷ طرح شهری در مشکات کاشان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد

آیین افتتاح چهار طرح عمرانی و خدماتی و آغاز ساخت ۲ طرح به همراه رونمایی یک اثر فرهنگی شهرداری مشکات از توابع کاشان دستاورد سفر روز سه‌شنبه مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به کاشان بود.

جمالی نژاد در آیین افتتاح طر حها گفت: افزون بر ۱۰ هزار طرح در حوزه شهری و روستایی از هفته دولت سال ۱۳۹۹ تاکنون (نزدیک ۱۱ ماه) در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار طرح نیمه تمام نیز در کشور وجود داشت، افزود: تمامی وزارتخانه‌ها فعال شده‌اند تا پایان دولت دوازدهم بیشتر طرح‌های قابل تکمیل را به بهره‌برداری برسانند که برخی از این طرح‌ها در حوزه‌های شهری و روستایی است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: اجرای طرح‌های عمرانی در سراسر کشور با وجود شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا متوقف نشده و هر هفته در شهرهای کوچک، بزرگ و کلان‌شهرها بهره‌برداری می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که طرح‌های کلنگ‌زنی شده که نیاز بود به مرحله‌ای از پیشرفت برسند با همت آیندگان تکمیل خواهد شد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیشرفت طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این سامانه به خصوص برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بسیار کمک کرد تا سرعت بییشتری در طرح‌های حوزه شهری داشته باشند.

 

هفت هزار خانه ورزش روستایی در کشور احداث شد

معاون حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان نیز روز جمعه برای بازید از پروژه‌های ورزشی شهرستان انار به کرمان سفر کرده بود، با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات ارزشمندی در حوزه ورزش و جوانان انجام شده است گفت: عملیات ساخت هفت هزار خانه ورزش روستایی در این دولت به اتمام رسید.

جمشید تقی زاده افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن دستاوردهای مهمی در حوزه ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید انجام شده که قدردان این مهم هستیم.

 

۸۵۰ پروژه عمرانی در مراکز آموزش عالی اجرایی شده است

معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم روز سه شنبه برای شرکت در آئین بهره برداری از تعدادی طرح خدماتی و رفاهی در دانشگاه خوارزمی مستقر در کرج راههی البرز شد و در این مراسم گفت: ۸۵۰ پروژه عمرانی و رفاهی به همت دولت تدبیر و امید در مراکز آموزش عالی کشور اجرایی و به بهره برداری رسیده است.

تقی نظرپورهمچنین درباره مدیریت سبز در دانشگاه افزود: دانشگاه های ما با حذف بخش زیادی از پایان نامه های کاغذی در این بین قدم های خوبی برداشته اند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.