تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جنگلبان در استان

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جنگلبان در استان
نگاه اقتصاد

 

دکتر احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با جنگلبانان و اعضای شورای سازمان های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایلام در منطقه بان طارم دیدار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در این دیدار دکتر احمدی ضمن عرض خیر مقدم به حضور نمایندگان سازمان های مردم نهاد و سربازان خدوم یگان حفاظت در این بازدید مبنی بر تقدیر و تجلیل از مقام جنگلبان و همکاران خدوم و ارزشمند و خانواده گرانقدرشان در روز ملی جنگلبان، این فریضه مهم یعنی حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را که متعلق به نسلهای آینده است از مهمات دانست و عنوان کرد: مبنای کار ما در حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده استفاده از توان بالای جوامع محلی و ظرفیتهای بالقوه و بالفعل سازمانهای مردم نهاد می باشد.

وی افزود: با توجه به گستره منابع طبیعی و افزایش ضریب حفاظتی جنگل ها و مراتع که بستر آب و خاک است حضور مستمر سازمان های مردم نهاد قابل تقدیر است.

ایشان گفت: حفاظت یک سلسله فعالیت بهم پیوسته است که علاوه بر جنگل ها و مراتع شامل منابع آب و خاک نیز می شود. همچنین امر حفاظت یک موضوع تک بعدی نیست و مشارکت مردم و همگان را می طلبد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: هر ساله در فصل کاشت مقام معظم رهبری در رفتاری نمادین اقدام به کاشت نهال می نماید که بیانگر اهمیت حفظ و حراست مراتع و جنگل ها بوده و باید به نوعی تبدیل به اقدامی همگانی گردد.

دکتر شفیعی رئیس اداره آموزش، ترویج ومشارکتهای مردمی نیز ضمن تبریک روز جنگلبان به جنگلبانان و جنگلبانان افتخاری و همیاران طبیعت و نمایندگان شورای تشکل های زیست محیطی، کاهش ۱۰۰ درصدی حریق را حاصل تلاش بی شائبه تیم تخصصی و تیم های واکنش سریع در روستاه های مجاور کانونهای بحرانی،  سربازان انفال و تشکل های زیست محیطی دانست و خاطر نشان کرد این دستگاه توانسته با استفاده از کلیه ظرفیت ها و پتانسیل های مدیریت پیشگیری را مقدم بر مقابله در جهت مدیریت منابع دانسته و کارنامه مثبتی را در کشور به ارمغان آورد.

در پایان مهندس محمودی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضرین در بازدید از پاسگاه حفاظتی منطقه بان طارم و تبریک روز جنگلبان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش ضریب حفاظتی جنگل ها و مراتع را عنوان کرد و گفت: در سطح شهرستان ۱۴ کانون بحرانی شناسایی شده و ۵۶ نفر نیروی فصلی و دائمی در منطقه بصورت شبانه روزی حضور فعال دارند و روزانه بشکل سیستمیک پایش می شوند و نتیجه آن کاهش ۱۰۰ درصدی حریق در ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر می باشد در ضمن وی خاطر نشان کرد سازمان های مردم نهاد همیشه یار و یاور جنگلبانان در خط مقدم حفاظت از منابع طبیعی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.