تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷

معاون استاندار:

نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی نیازمند اهتمام تمامی دستگاه هاست

نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی نیازمند اهتمام تمامی دستگاه هاست
ایلام - معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی نیازمند اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی استان هستیم و اگر چنانچه همه زیرساخت های این حوزه فراهم شود، اما در بحث فرهنگ‌سازی ناتوان باشیم در واقع موفق عمل نکرده ایم.

 

الیاس فتاحی روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: برای توجه ویژه به امر کتاب و کتابخوانی باید تمامی مصوبات نشست های گذشته اجرایی و نتایج آن برای مردم اطلاع رسانی شود.

وی افزود: باید نقاط ضعف و قوت تمامی شهرستان های استان در بحث فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مشخص شود و در اسرع وقت نواقص برطرف و نقاط قوت افرایش یابد.

معاون استاندار ایلام با قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بدلیل توزیع کتاب بین نمازگزاران نماز جمعه گفت: این اقدام پسنیدیده در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار تاثیر گذار است.

فتاحی به اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر افزایش سرانه مطالعه در بین مردم گفت: کرونا با وجود اینکه خسارتی زیادی به اقتصاد و زندگی مردم وارد کرد، اما موجب شد مردم اوقات فراغت خود به خواندن کتاب اشغال کنند.

وی خواستار نصب تاسیسات گاز کتابخانه شهر ارکواز ملکشاهی شد و گفت: علاوه بر شهرداری، راه و شهرسازی و شرکت گاز تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند بمنظور ترویج فرهنگ مطالعه با اداره کل کتابخانه های عمومی استان نهایت همکاری را داشته باشند.

فتاحی تاکید کرد: شهرداری شهر ایلام و سایر شهرستان ها استان نیز موظف هستند طبق قانون طی زمانبندی تعیین شده نسبت به پرداخت نیم درصد از درآمد خود به اداره کتابخانه های عمومی در اسرع وقت اقدام کنند.

وی در ادامه به کتابخوانی مجازی و تاثیر آن ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی مردم اشاره کرد و یادآور شد: طی سال های گذشته در شهرستان چرداول هر هفته یک نفر از اعضا کتابخانه ها شهر سرابله یک کتاب رو بطور کامل مطالعه می کرد و خلاصه ای از آن کتاب را در فضای مجازی برای استفاده همگان بارگذاری می کرد که امیدواریم این طرح با اهتمام اداره کل کتابخانه های عمومی به کل استان تعمیم یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام همچنین از فراخوان پویش اهدا کتاب توسط مسوولان استانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح موجب افزایش تعداد نسخه های کتاب به کتابخانه های سراسر استان می شود.

به گزارش ایرنا، در استان ایلام بیش از ۲۲ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که بیشترین عضو بین رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال و کمترین عضو نیز بین رده سنی ۶۰ الی ۷۵ سال است.

بیشترین منابع کتابخانه عمومی استان مربوط به ادبیات و کمترین منابع نیز مربوط به زبان انگلیسی است./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.