تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰

مدرس و پژوهشگر:

گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه ساز تحول خواهد بود

گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه ساز تحول خواهد بود
.

 

اصفهان- عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: محمدمهدی اسماعیلی بعنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، با توجه به برخورداری از تجارب متعدد می‌تواند زمینه ساز تحول در این وزارتخانه باشد.

محسن نصری روز چهارشنبه در گفت و گو با ما افزود: اسماعیلی با توجه به سابقه و عملکرد مناسب در نهادها و سازمان‌های مختلف در امور فرهنگی و اجتماعی ،چهره فرهنگی شناخته شده‌ای به شمار می‌رود.

وی با اشاره به خصوصیات وزارتخانه موفق و موثر در دولت پیش رو اضافه کرد: نخستین موضوع با اهمیت برای موفقیت در کابینه دولت سیزدهم، همسویی با نظرات، مواضع، دیدگاه‌ و سیاست‌های آیت الله رئیسی است و اسماعیلی از این ویژگی برخوردار است.

عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان با بیان خصوصیات فردی و اجتماعی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اسماعیلی با عملکردی که در نهادهای گوناگون مانند قوه قضاییه، صدا و سیما و استانداری اصفهان داشته، نشان داده اهل کار جهادی و انقلابی است.

نصری با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم باید با تمام مسائل انقلاب اسلامی آشنا باشد، تصریح کرد: اسماعیلی این خصوصیت را دارد و ارتباط خوب با جوانان در دانشگاه گزینه مناسبی برای وزراتخانه مذکور خواهد بود.

وی ادامه داد: این گزینه با گماردن مسئولان و افراد مجرب در بخش‌های مختلف زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه تغییر و تحول در فیلم، تئاتر، نویسندگی، موضوعات قرآنی، مطبوعات و موسیقی را رقم خواهد زد.

توجه به عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه بودجه در استانها

این تحلیلگر مسائل اجتماعی با اشاره به اهمیت رویکرد اسلامی انقلابی در مسائل فرهنگی کشور اظهار اطمینان کرد که با حضور محمد مهدی اسماعیلی توجه ویژه‌ای به عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه بودجه در استانها و شهرها خواهد شد.

نصری اضافه کرد: صدور موازین و آرمان‌های انقلاب و فرهنگ ایرانی اسلامی به دیگر کشورها با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری وزارت امور خارجه از جمله ضروریات آینده خواهد بود که مطمئنا وزیر پیشنهادی به این موضوع نیز نگاه جدی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ و از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی است.
عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران،مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صدا وسیما، معاون فرهنگی‌ و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان، عضویت در کارگروه تحول فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس رضوی، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضاییه و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخشی از سوابق اجرایی اسماعیلی است.

رییس‌جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.