تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

انتصابات سیاسی منجر به حیف و میل بیت المال در وزارت کار شده است

انتصابات سیاسی منجر به حیف و میل بیت المال در وزارت کار شده است
تهران- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه انتصابات خاص سیاسی و رانتی در ترکیب هیات رییسه مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون منجر به حیف و میل بیت‌المال و فساد شده است، خطاب به وزیر پیشنهادی تعاون گفت: آیا شما قدرت کافی برای تغییرات گسترده در ساختارها، فرآیندها و سازوکارهای این حوزه را دارید؟

 

اصغر سلیمی روز دوشنبه در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه‌ای با مشغله‌های بسیار است و اداره کردن آن آداب و قواعد خاص و احتیاج به تیم بسیار قوی فنی، کارکشته و باتجربه و اتخاذ تصمیمات قاطع و کارشناسی دارد. با توجه به اینکه آقای عبدالملکی از بدنه این وزارتخانه نیستند چگونه می‌توانند در کوتاه مدت تیم مدیریتی قوی را شناسایی و به‌کارگیری کنند؟

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این وزارتخانه، متولی صندوق‌های مهم بازنشستگی کشور است و بحران صندوق‌های بازنشستگی که ناشی از عدم تعادل میان منابع و مصارف آنهاست، اگر با طرح‌های کارشناسی و دقیق از گسترش این بحران جلوگیری نشود عواقب غیرقابل جبرانی بر کشور تحمیل می‌کند.

وی خطاب به عبدالملکی گفت: آیا دانش و تجربه موثر در حوزه صندوق‌های بازنشستگی را دارید تا بتوانید از حقوق بازنشستگی صیانت کنید؟ آیا به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعتقاد دارید؟ می‌دانید حقوق دریافتی کفاف حداقل‌های این قشر بزرگوار را نمی‌دهد؟

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان بیان کرد: این وزارتخانه متولی بیش از ۴۰۰ شرکت مهم در اقتصاد ملی است. مشکل اصلی در این حوزه انتصاب مدیران غیرمتخصص و انتصابات خاص سیاسی و رانتی و افراد فاقد صلاحیت در ترکیب هیات رییسه مدیران است که منجر به حیف و میل بیت‌المال و فساد شده است. آیا شما قدرت کافی برای تغییرات گسترده در ساختارها، فرآیندها و سازوکارهای این حوزه را دارید؟ آیا قول می‌دهید حیاط خلوت برای دوستان و همفکرانتان نشود؟

وی ادامه داد: جامعه هدف وزارت کار، قشر آسیب‌پذیر جامعه را تشکیل می‌دهد، آیا برنامه شما می‌تواند مشکلات این قشر را برطرف کند؟ دولت‌های قبلی هم برنامه‌های جامع و کاملی مانند شما ارائه دادند اما عملی از آنها ندیدیم. آیا به برنامه خودتان اعتقاد و اعتماد دارید؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: مددجویان بهزیستی و خانواده‌های آنها احتیاج به کمک بیشتری دارند این خدمات حداقل‌های زندگی آنها را پوشش نمی‌دهد برای این قشر چه برنامه‌ای دارید؟ با بی‌عدالتی در بخش درمان چه می‌کنید؟

سلیمی اظهار کرد: در یک شهرستان هم بیمارستان و هم درمانگاه تامین اجتماعی داریم و در شهرستان دیگر نداریم. آیا افرادی که حق بیمه پرداخت می‌کنند نباید خدمات یکسان استفاده کنند؟ زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش بیمه‌ای و حمایتی نیستند در برنامه شما چه جایگاهی دارند؟ برای بزهکاری اجتماعی، طلاق و اعتیاد چه فکری کرده‌اید؟

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم با داشتن چند فرزند تحصیلکرده اشتغال است، عنوان کرد: فکر نمی‌کنید برنامه ارائه شده شما جهت اشتغال پایدار سالانه، بلندپروازانه باشد؟

نماینده مردم سمیرم در مجلس خاطرنشان کرد: حوزه تعاون در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی مغفول واقع شده است و تعاونی‌ها بی‌اثر و بی‌ثمر شده‌اند، چه برنامه‌هایی برای احیای آن دارید؟

سلیمی اضافه کرد: باتوجه به ریزش ۲ میلیون شغل برای احیای آن چه کرده‌اید؟ برای واکسیناسیون کارگران چه فکری داریم؟ نقاط قوت و مثبتی در حوزه اشتغال دارید آیا صرفاً با این شاخصه‌ها می‌توان وزارتخانه را اداره کرد؟ بهتر نبود از بدنه این وزارتخانه فرد جوانی انتخاب می‌شد. با توجه به ابرچالش‌هایی که برای وزارتخانه‌ای که شما برای آن معرفی شده‌اید، عنوان شد، آیا خود را دارای صلاحیت کافی برای مدیریت این وزارتخانه می‌دانید؟/ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.