تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۲۴

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

طرح‌ها و برنامه‌های ایلام باید متناسب با سند آمایش سرزمین تدوین شود

طرح‌ها و برنامه‌های ایلام باید متناسب با سند آمایش سرزمین تدوین شود
.

 

ایلام – رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام گفت: دستگاه‌ھای اجرایی باید طرح‌ها، پروژه‌ها و برنامه‌ھای خود را با سند مطالعات و آمایش سرزمین استان تطبیق داده و از پیشنهاد یا اجرای ھرگونه طرح مغایر با نتایج سند ملی و استانی آمایش اجتناب کنند.

رحمت اله قیصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: نهادینه و اجرایی کردن مطالعات آمایش استان، نیازمند گفتمان سازی، اطلاع رسانی و آگاھی بخشی است و تمامی برنامه ها و طرح ها باید مطابق و بر اساس نتایج مطالعات آمایش ملی استانی تنظیم و تدوین شوند.

وی افزود: براساس بند الف ماده ۲۶ برنامه ششم توسعه کشور، دولت ملزم به تدوین اسناد ملی و استانی آمایش سرزمین است که در این راستا، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام از شهریورماه ۱۳۹۶ مطالعات آمایش استان را شروع کرد و در پایان سال ۱۳۹۷ این مطالعات به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

قیصوری با اشاره به فعالیتھای انجام گرفته توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی در راستای فرھنگ سازی و آگاهی بخشی عمومی در مورد مطالعات آمایش طی دو سال گذشته در صدا و سیما و رسانه ھای مختلف استان ایلام، یادآور شد: با توجه به ضرورت گفتمان سازی مطالعات آمایش استان و به منظور نهادینه و اجرایی کردن نتایج این مطالعات، همکاری ورود رسانه ها به موضوع آمایش اهمیت وافری دارد.

وی اضافه کرد: در سال جاری و با ھمکاری صدا و سیمای استان برنامه آمایش و توسعه در بخش ھای مختلف تولید و پخش می شود و مدیران دستگاه ھای اجرایی باید مطابق با محورھای توسعه ای مرتبط با حوزه فعالیت خود و در راستای سند آمایش سرزمین با حضور در برنامه های صدا و سیما، برنامه های دستگاه متبوع خود را به اطلاع مخاطبان برسانند.

به گزارش ایرنا، تمام برنامه های کوتاه میان و بلند مدت استان بر اساس سند آمایش و با دورنمای افق ۲۰ ساله تدوین و طراحی خواهد شد و این سند در برنامه توسعه هفتم گنجانده خواهد شد.

استان ایلام دارای ۱۲ شهرستان و ۵۸۰ هزار نفر جمعیت است و ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.