تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

چتر دولت انقلابی بر سر اهالی فرهنگ، هنر و رسانه

چتر دولت انقلابی بر سر اهالی فرهنگ، هنر و رسانه
اصفهان- «چتر دولت انقلابی بر سر همه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه است»، سخن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یکروزه خود به اصفهان بود که بارقه ای از امید و تحول خواهی را در افق فرهنگ و هنر ایران زمین متبلور کرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز دوشنبه همزمان با هفتمین روز از هفته دولت، برای گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در گلزار شهدای شهر اصفهان حضور یافت و با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

نگاه ویژه به اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر
محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه بازدیدش از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: اصفهان بعنوان مهد فرهنگ و هنر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، از این رو در سفر به این خطه، برنامه‌هایی را که برای  تحول در اصفهان خواهیم داشت، دنبال می کنیم و در این مسیر لازم است هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان نیز نقش فعالتری در این عرصه ایفا کنند.
دوری از انحصارطلبی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد برنامه های دولت سیزدهم، دوری از انحصارطلبی و توجه به همه بخش های عمومی فرهنگ و هنر جامعه است و چتر دولت انقلابی و مردمی به اندازه کافی برای همه اهالی فرهنگ و هنر جا دارد.
اسماعیلی در گلستان شهدای اصفهان نیز گفت: برنامه های دولت در حوزه فرهنگ و هنر، تلاش همگانی برای احیای ارزش های فرهنگی و تاریخی کشور است و باید هنر را از انحصار درآوریم.
وی افزود: همه تلاش دولت در حوزه فرهنگ و هنر، ادامه رویکرد مردم گرایانه و توجه به بخش های مردمی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هویت دولت سیزدهم را مردم باوری، عدالت، مبارزه با فساد و خدمت خالصانه و بی منت به مردم در همه بخش ها دانست و تاکید کرد: خدمت باید بدون قشربندی و جداکردن مردم ادامه یابد.
وی با بیان اینکه امروز دولتی مسوولیت را بر عهده گرفته که شعار و رویکردش، مردمی است، گفت: در دیدار اخیر هیات دولت با رهبر معظم انقلاب، ایشان بر این نکته تاکید کردند که دولتی که افتخارش  مردمی بودن است باید در حرکات و رویکردهایش نیز این گرایش را حفظ کند و همه طرح های عمومی اش پیوست عدالت داشته باشد.
اسماعیلی به جلوه درخشان فرهنگ شهادت و ایثار و نمود تاریخ و تمدن در اصفهان نیز اشاره و بیان کرد: فرهنگ اصیل دینی و اسلامی در اصفهان از مظاهر این تبلور محسوب می‌شود و فرهنگ غنی شیعی اسلامی در این خطه  ظهور پیدا کرده است.
وی اظهار امیدواری کرد که در دولت سیزدهم با حضور فرزندان اصفهان و نقش آفرینی آنها در عرصه های فرهنگی و هنری، فضای کار و تلاش برای این بخش فراهم شود.

دیدار با علمای اصفهان
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در سفر امروز خود با آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت  و آیت الله ناصری دولت آبادی از علمای برجسته این سهر نیز دیدار و گفت و گو کرد.
تقدم حوزه فرهنگ بر اقتصاد و احیا و تقویت فرهنگ دینی از مهمترین محورهای این گفت و گوها بود.

واکسیناسیون ۸۳ هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر همچنین از آغاز واکسیناسیون هنرمندان در پرتو توافق با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: واکسیناسیون حدود ۸۳ هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر کشور در اولویت است.

وی در جمع خبرنگاران افزود: کمک به اهالی فرهنگ و هنر یکی از اولویت‌های دولت در دوران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ است زیرا این معضل تاکنون آسیب جدی وارد کرده و بیشتر فعالیت های فرهنگی دچار رخوت و تعطیلی شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت از جریان فرهنگی در برابر این بیماری فراگیر اظهار داشت: ما در حال تدوین بسته حمایت از اهالی فرهنگ و هنر  هستیم و امید است این کار در مدت کوتاهی اتفاق بیفتد و اقدامات موثری در جهت حمایت از هنرمندان صورت بگیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که واکسیناسیون هنرمندان علیه کرونا مقدمه‌ای برای از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی در کشور باشد و با فروکش کردن موج کرونا در کشور در فضای منطبق با پروتکل‌های بهداشتی،  فعالیت فرهنگی و هنری رونق یابد و به وضعیت مطلوبی برسد.
بر اساس هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای هنرمندان بالای ۴۰ سالی که کد ملی آنها از سوی صندوق اعتباری هنر به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال شده،  گشایس یافته است.

ارائه بسته حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان اصفهان، امروز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد و در آن نمایندگان بخش‌های گوناگون اعم از مطبوعات، هنر، فرهنگ، کانون‌های قرآنی و مساجد ، نظرات خود را بیان کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: هدف ما تسهیلگری در تمام امور فرهنگی و هنری و حمایت از تمام بخش های آن است.
وی افزود: ما می کوشیم تا تمام فعالیت های فرهنگی و هنری به ریل عادی خود بازگردد و در این مسیر ارائه بسته‌های حمایتی فرهنگی و هنری جزو اولویت‌های کاری این وزارتخانه است.
اسماعیلی اضافه کرد: در گام نخست قصد داریم در جلسه دولت و در ستاد ملی کرونا، ایجاد و ارائه بسته حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر را به تصویب برسانیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه ما در دوره جدید، نگاهی جامع و عام به فرهنگ و هنر است و در دولت‌ مردمی، تمام ارکان آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: ما قائل به انحصار نیستیم زیرا دولت قصد تصدی‌گری ندارد و باید تسهیل کننده و حمایتگر تمام ارکان‌های مرتبط با فرهنگ و هنر باشد.
اسماعیلی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پس از یک دوره چهار ساله رشد قابل توجهی در محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری کشور ایجاد کنیم، اظهار داشت: دولت مردمی تمام تلاش خود را برای بسترسازی مناسب و رشد فضای فرهنگی و هنری در کشور معطوف خواهد کرد و در این زمینه استان‌هایی مانند اصفهان باید پیشتاز باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب، فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید گسترش یابد و در این زمینه قصد داریم در بودجه سال ۱۴۰۱ تغییرات اساسی ایجاد کنیم.
به گزارش ایرنا، حضور در گلزار شهدا، دیدار با علما و روحانیون برجسته، بازدید از هنرستان هنرهای زیبا، نشست خبری با خبرنگاران و دیدار و گفت و گو با نمایندگان فرهنگ و هنر و رسانه از مهمترین برنامه های سفر یکروزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصفهان همزمان با هفتمین روز هفته دولت بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.