تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

اشتغال چهار هزار و ۷۷۹ بانوی ایلامی در بخش تعاون

اشتغال چهار هزار و ۷۷۹ بانوی ایلامی در بخش تعاون
ایلام - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۶۵۹ تعاونی از مجموع تعاونی های استان را بانوان تشکیل می دهند و هم اکنون فرصت اشتغال بیش از چهار هزار و ۷۷۹ نفر را فراهم کرده اند.

 

شکراله شیرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با ما اظهار داشت: تعاونی های بانوان ۲۰ درصد کل تعاونی های استان را تشکیل می دهند و بیشتر تعاونی های این بخش در گرایش های فرش دستباف و پوشاک فعال هستند.

وی افزود: هم اکنون سه هزار و ۳۰۸  شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته استان تشکیل و ثبت شده و اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت ها و اتحادیه های تعاونی ۲۶ هزار و ۶۴۷ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: از مجموع سه هزار و ۳۰۸ شرکت واتحادیه تعاونی استان، درحال هم اکنون ۲ هزار و ۵۳ تعاونی فعال و مشغول تولید و ارائه خدمات بوده و بیش از ۱۶ هزار و ۲۶۳ نفر نیز دراین تعاونی ها مشغول بکار هستند.

شیرخانی گفت: در بخش کشاورزی هزار و ۱۰۱ تعاونی معادل ۳۳ درصد، بخش خدمات ۹۱۲ تعاونی معادل ۲۷ درصد و بخش صنعت با ۶۰۲ تعاونی در استان فعال هستند.

وی یادآور شد: با احیاء و راه اندازی مجدد شرکت های تعاونی نیمه فعال و غیرفعال که بیشتر ناشی از عدم وجود سرمایه در گردش است زمینه ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۳ هزار نفر فراهم می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بخش طیور در طول سالیان گذشته ۱۵۴ تعاونی مرغداری گوشتی در استان ثبت کرده که از این تعداد ۱۳۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تقریبی تولید سالیانه ۸/۸ هزار تن گوشت سفید در حال فعالیت هستند.

شیرخانی اظهار داشت: همچنین بیش از ۱۹۶ واحد گاو شیری و پروار بندی بره و گوساله با ظرفیت اشتغالزایی بیش از یک هزار و ۲۴ نفر در استان به ثبت رسیده اند که از این تعداد ۱۱۲ واحد فعال و مابقی در انتظار تخصیص تسهیلات هستند./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.