تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

عبدالملکی:بخش تعاون را تقویت می‌کنیم

عبدالملکی:بخش تعاون را تقویت می‌کنیم
تهران- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم را به عنوان سکوی پرتاب بخش تعاون قرار می‌دهیم، گفت: باید این بخش را از کنج عزلت بیرون بیاوریم و بخش تعاونی را تقویت کنیم.  

 

«حجت الله عبدالملکی» روز سه شنبه در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر و افتتاح ۲۶۸ طرح تعاونی در سراسر کشور اظهار داشت: اگر این عنصرهای نوآوری به تعاونی های سنتی اضافه شود شاهد ارتقای بخش تعاون خواهیم بود.

وی ادامه داد: در مراکز مختلف نوآوری و پارک های فناوری باید تیم سازی به صورت تعاونی صورت گیرد که اگر این اتفاق بیافتد حمایت‌های دولتی را خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پنج رکن اساسی از جمله مردمی، عدالت، دانش بنیان بودن، برون و درون گرا بودن در بخش تعاون وجود دارد که به همه این ارکان باید توجه شود.

وی با اشاره به اینکه تعاون یعنی مردمی بودن است، گفت: فعالیت ها در تعاون به صورت مشارکتی و با استفاده از ظرفیت های مختلف مردمی است.

عبدالملکی بیان داشت: تعاونی دارای مبنای عقلی و دینی است، همچنین معنای عرفی دارد یعنی از زمانی که انسان حیات خود را شروع کرده فعالیت ها به صورت مشارکتی بوده است.

عبدالملکی تاکید کرد: تعاون در کشورمان دارای بعد قانونی بوده و در سیاست های کلی نظام بر آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه صادرات موضوع مهمی در تعاونی است، گفت: باید به آن پرداخته شود ضمن اینکه الگوی تعاون در جهان موفق عمل کرده است.

عبدالملکی گفت: اگر اصل در فعالیت های اقتصادی، بخش تعاون باشد،  با این رویکرد به اهداف سهم ۲۵ درصدی تعاون خواهیم رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه محور اقدام های اساسی و مقررات زدایی هم تعاون خواهد بود، گفت: در این زمینه مبارزه با فساد و تعارض است که کمیته ای نیز در این زمینه تشکیل شد.

وی بیان داشت: در حوزه شفافیت و دولت الکترونیک اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم را به عنوان سکوی پرتاب بخش تعاون قرار می‌دهیم، گفت: باید این بخش را از کنج عزلت بیرون بیاوریم و بخش تعاونی را تقویت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اکنون سهم بخش تعاون زیر ۳.۵ درصد است که باید این سهم ارتقا یابد و به سمت تعاونی های ایجابی حرکت کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.