تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

استاندار ایلام:

طرح توسعه میدان نفتی چنگوله تا پایان امسال آغاز می شود

طرح توسعه میدان نفتی چنگوله تا پایان امسال آغاز می شود
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به پتانسیل بالای این استان در حوزه نفت و گاز گفت: طرح توسعه میدان نفتی چنگوله تا ۶ ماه آینده آغاز می شود که با اجرای آن از یک سو منافع ملی تامین و از سوی دیگر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد شد.

 

محمد نوذری شامگاه یکشنبه در گفت و گویی در خصوص دستاوردهای سفر رییس جمهوری به ایلام اظهار داشت: بخش اعظمی از مصوبات سفر با توجه به ظرفیت بالا استان در حوزه انرژی ( سه درصد نفت و ۱۱ درصد گاز کشور ) بود که با توسعه و سرمایه گذاری در این حوزه، ایجاد بیش از یک هزار شغل در ایلام را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: بدلیل اینکه ایلام ظرفیت زیادی در حوزه نفت و گاز دارد با توسعه میدان تنگ بیجار، چنگوله، چشمه خشک می توانیم ایلام را بیش از پیش در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهیم.

استاندار ایلام گفت: اولویت استخدام در شرکت های  پیمانکاری و حوزه نفت و گاز استان با نیروی بومی بوده و همواره در نشست ها بر این مهم تاکید شده است.

نوذری یادآور شد: صدور مجوز ۵۰ هزار سرمایه گذاری برای شرکت پترو پالایش و آغاز عملیات ناحیه پایین دست دهلران از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به ایلام بود.

۱۸ طرح نیمه کاره کشاورزی ایلام تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل می شود

استاندار ایلام تاکید کرد: ۱۸ طرح کشاورزی نیمه کاره این استان با اعتباری افزون بر ۹۲۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل می شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۸ طرح نیمه کاره استان، سامانه گرمسیری بعنوان بزرگترین این طرح ها به شمار می آید که فاز اول و دوم آن در استان کرمانشاه و فاز سوم و چهارم آن در ایلام است.

نوذری تصریح کرد: فاز سوم و چهارم این سامانه به وسعت ۱۸ هزار هکتار در ایلام است که محل صندوق توسعه ملی حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیون تومان تاکنون برای آن هزینه شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: فاز دوم و سوم سامانه گرمسیری ایلام در حوزه نیرو ۸۳ درصد و در حوزه وزارت جهاد کشاورزی ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص چهار هزار میلیارد تومان این سامانه به بهره برداری می رسد.

وی بیان داشت: برای تکمیل فاز سوم و چهارم سامانه گرمسیری ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه جاری امسال و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در سفر ریاست جمهوری با دستور به رییس سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت که بطور قطع  رویکرد دولت بر تسریع و بهره برداری این  پروژه کلان در اسرع وقت است.

استاندار ایلام با اشاره به سایر مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه کشاورزی، گفت: تکمیل ۹ پمپاژ کشاورزی نیمه کاره، استفاده از آب کرخه برای طرح شیلات با سرمایه گذاری دولت در این حوزه، تکمیل طرح آبرسانی به شهرستان ملکشاهی، تامین آب شرب شهر ایلام و همچنین تکمیل طرح آبرسانی به پایانه مرزی مهران از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری به ایلام بود.

تکمیل ۲۹ طرح حوزه بهداشت و درمان ایلام تا پایان سال ۱۴۰۱

استاندار ایلام با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه بهداشت و درمان گفت: ۲۹ طرح حوزه بهداشت و درمان تا پایان ۱۴۰۱ در این استان تکمیل می شود.

وی افزود: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام با پیشرفت ۹۸ درصدی با تکمیل برخی تجهیزات در آستانه بهره برداری است و بیمارستان ملکشاهی نیز با اختصاص اعتبار لازم حداکثر تا یکسال آینده تکمیل می شود.

نوذری ادامه داد: همچنین تکمیل ۱۰ مرکز بهداشتی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) و تکمیل ۲۴ واحد مسکن و پایگاه تشخیصی با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری به ایلام در حوزه بهداشت و درمان بود.

۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیره کوه ایلام اختصاص یافت

استاندار ایلام گفت: تونل کبیرکوه بعنوان یک از مهم ترین پروژه های راهسازی حوزه جنوب استان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که در این سفر برای تسریع در انجام پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

وی افزود: ایجاد زیرساخت قطعه نخست، صالح آباد- ایلام – حمیل تا پایان سال ۱۴۰۱، اختصاص بیش از ۱۵۰ میلیارد  تومان برای رفع نقاط حادثه خیز استان تا پایان امسال و تامین ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی بهزیستی و کمیته امداد  از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری به ایلام بود.

نوذری همچنین با اشاره به مصوبات سفر در حوزه آموزش گفت: برای تکمیل ۳۷ مدرسه نیمه کاره در این استان بیش از ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و این مدارس تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل می شوند.

استاندار ایلام اضافه کرد: تکمیل ۱۰ سالن ورزشی در شهرها، تکمیل استادیوم ۱۵ هزار نفری شهر ایلام و همچنین تکمیل سه استخر از در سفر رییس جمهوری مصوب شد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد ۱۵ زمین ورزشی چمن طبیعی، با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان در این استان ایجاد شود و دولت نیز از سرمایه گذاری در طرح های گردشگری حمایت کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه در این سفر رییس جمهوری به اجتماعی و رفاهی نیز توجه ویژه داشته است، یادآور شد: اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به زوج های جوان، تامین جهیزیه تمامی زوج های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، گازکشی رایگان، اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح عمرانی و روستایی و کمک به عشایر از مصوبات حوزه اجتماعی سفر رییس جمهوری به ایلام بود.

اشتغال و توسعه زیرساخت ها، مهم ترین رویکرد سفر رییس جمهوری به ایلام

استاندار ایلام، ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت ها استان را مهم ترین رویکرد سفر رییس جمهوری به ایلام عنوان کرد و گفت: در این سفر سعی شد از یک سو با اختصاص اعتبارات لازم برای توسعه طرح های حوزه نفت و گاز و همچنین کشاورزی ایجاد اشتغال کنیم و از سوی دیگر به طرح های زیرساختی استان برای پیشرفت و توسعه استان توجه کنیم.

نوذری افزود: مردم ایلام سالهاست که انتظار دارند که سوت قطار را بشنوند اما با وجود این استان دروازه عتبات و عالیات است اما از این نعمت محروم است.

استاندار ایلام تصریح کرد: ایلام تنها مرکز استانی است که راه آهن ندارد که با تخصیص اعتبار در این سفر امیدواریم طی چند سال آینده شاهد این زیر ساخت مهم در استان باشیم.

توجه به اربعین موجب تحول اساسی در ایلام می شود

استاندار ایلام خواستار توجه ویژه به ظرفیت مهم اربعین در استان شد و گفت: تردد حدود هفت میلیون زائر از یک استان نیازمند ایجاد زیر ساخت های مناسب است.

نوذری گفت: اربعین علاوه بر معنویت برای رشد اقتصادی استان نیز بسیار تاثیر گذار است و در صورت توجه ویژه می تواند برای استان پیشرفت ایجاد کند.

وی ادامه داد: توسعه میدان نفتی و سرمایه گذاری در این حوزه نیز می تواند فضای کسب و کار در این استان ایجاد کند و به تناسب آن قدرت خرید مردم افرایش یابد.

استاندار ایلام خواستار توجه ویژه به ظرفیت های کشاورزی و گردشگری استان نیز شد و تصریح کرد: ایلام قطب کشاورزی در کشور و طبیعت بکر آن برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بسیار مطلوب است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌ جمهوری صبح روز جمعه در چهارمین سفر استانی خود از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد و مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی و انتظامی استان قرار گرفت.

رییس جمهوری در این سفر از سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی بازدید به عمل می‌آورد.

دیدار با مردم و نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رییس‌جمهوری در استان ایلام است.

وزرای کابینه نیز از دیروز به تدریج به استان ایلام آمده‌اند.

رییس جمهوری پیش از این به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.