تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷

فرماندار:

سه هزار و ۵۰۰ زائر اربعین از مرز مهران وارد کشور شدند

سه هزار و ۵۰۰ زائر اربعین از مرز مهران وارد کشور شدند
ایلام - فرماندار فرماندار مهران گفت: سه هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی از روز گذشته تاکنون از پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند.

 

مجید کاکی روز سه شنبه در گفت و گو خبرنگار ما اظهار داشت: تمامی تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زائران از جمله بحث امنیت و خدمات اتخاذ شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری ایجاد شده و با کمک نیروهای مسلح و سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان بطور کامل آماده پذیرایی از زائران عتبات‌عالیات هستیم.

کاکی ادامه داد: در بحث بهداشت، نیروهای دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از شیوع کرونا  در پایانه مرزی مستقر هستند و از تمامی افرادی که وارد می‌شوند تست کرونا گرفته می‌شود و افرادی که تست کرونا آنان مثبت باشد به صورت مجزا به شهرهای مقصد خود انتقال داده می‌شوند و افرادی که نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان امام حسین ( ع ) شهر مهران انتقال داده می‌شوند.

فرماندار مهران تاکید کرد: بمنظور ارائه خدمات بیشتر به زائران هر روز ساعت ۱۶ نشست قرارگاه اربعین با حضور رییس قرارگاه و مسوولان استانی برگزار می‌شود و تصمیمات مقتضی در راستای برنامه ریزی های اربعین اتخاذ می شود.

وی تصریح کرد: مرز مهران با توجه به اینکه امروز در کشور عراق مصادف با اربعین حسینی است، به طور کامل از طرف عراق بسته شده است و حتی افراد دارای مجوزهای قانونی هم نمی‌توانند از این مرز عبور کنند.

کاکی بیان داشت: براساس پیش بینی ها بیش از ۷۰ درصد زائران اربعین  به دلیل مطلوب بودن زیرساخت ها و امنیت بسیار بالا از مرز مهران  وارد کشور می شوند.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است

بر اساس موافقت مسوولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.